Gloeispiraal afgebroken

Forumindex Forums Modellen Corsa Gloeispiraal afgebroken

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17552010
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Altijd moeilijke kwestie….

      en voor de desbetreffende monteur echt geen pretje om het mee te maken!!!!
      vooral niet in zulke periodes.

      Maar denk dat zulke schades in 1 of ander bedrijfsplan voor gecalculeerd staan om te dekken. of er zelfs voor verzekerd zijn bij de grotere bedrijven.

      maarja als je een naïefe klant bent en simpelweg betaald…. handig toch? :hmmz

      #17552011
      Flpke
        Lid sinds:
        27 August 2008

        Dat is het net… Garage’s hebben het nu ook moeilijk..

        En denken ook van, dat ding moet betaald worden maar niet door ons, valt te proberen, als het niet lukt zoekt hij het maar uit met zijn auto..

        De meeste mensen zeggen toch ja omdat ze willen dat het zo snel mogelijk gemaakt wordt..

        #17552012
        eriksmith200
          Lid sinds:
          29 August 2009

          origineel gepost door M~V
          dan is erom gevraagd om het te vervangen dan liggen de kosten bij de eigenaar omdat die het wilde laten vervangen.

          bij eriksmith200 is daar niet om gevraagd en hebben ze dus zonder zijn toestemming de gloeispiralen eruit gehaald dus liggen de kosten bij de garage omdat hun er verantwoordelijk voor zijn, geen toestemming van eigenaar dan gaat de auto van de brug af simpel zat:angel

          Ze hebben vooraf gezegd dat de startproblemen waarschijnlijk aan de gloeispiralen zouden liggen. Een prijsopgaaf vooraf wilden ze niet doen omdat ze vooraf niet met zekerheid konden zeggen wat er mis was.

          Naar aanleiding van opmerkingen in deze topic heb ik met de opel dealer gebeld. Er is dus idd speciale apparatuur om de cilinder uit te boren terwijl hij nog in de motor zit. Als het uitboren maar met veel moeite lukt zou de rekening bij hun 300 euro zijn. Als het uitboren niet lukt moet de cilinder er wel af.

          Garage gebeld hierover, die zeiden dat ze daar ondertussen ook achter waren en de apparatuur van hun leverancier gaan krijgen.

          wordt vervolgd…

          #17552013
          MV
            Lid sinds:
            1 July 2004

            ok, dan heb ik het mis, normaal gesproken zou het zo gaan in ieder geval toen ik nog bij de garage werkte;)

            dat is wel een verschil ff 1500€ ophoesten of 300€ :hmmz

            ben benieuwd hoe het afloopt

            #17552014
            eriksmith200
              Lid sinds:
              29 August 2009

              Na 3,5 week(!) is de auto eindelijk klaar. Uitboren op de motor lukte niet, hij is dus uit elkaar gehaald, cilinder naar bedrijfje gestuurd waar ze ‘m hebben uitgeboord. Rekening is 1500 euro (kosten zijn voornamelijk 3,5 dag sleutelen). Alleen moeten ze nu de auto nog een nachtje laten staan om te kijken of de accu wel spanning houdt :S

              #17552015
              TonSR
                Lid sinds:
                29 October 2007

                ik vindt dat je het slecht heb aangepakt,heb je gezien dat ze het
                hebben geprobeerd zo niet ,moet je dat maar aan nemen,en dan
                voor een garage bedrijf 3,5 dag sleutelen,voor een kop op en af
                halen vindt ik ook wel erg lang.
                vgr tonsr

                #17552016
                Intenso
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  als het opdracht van de klant is, lijkt het mij dat de kosten voor de klant zijn maar als het geen opdracht was om hem eruit te halen denk ik toch dat het bedrijf hiervoor opdraait of de verzekering van het bedrijf.

                  ik zelf ben ook monteur en heb wel eens bijna een half uur aan die kut dingen zitten draaien en weer terug en weer draaien en weer terug en inspuiten en ga maar door om ze er uit te krijgen.

                  kan echt een hel zijn.

                  maar 1500?

                  lijkt mij uitboren nieuw draad erin en mischien zoon draad coil of hoe heet zoon ding erin en dan nieuwe gloeier en klaar.
                  moet niet aan de 1500 toe komen.

                  wat ik zou aanbieden is onderdelen zelf betalen en mans uren door het bedrijf laten betalen.
                  meer dan eerlijk lijkt me. king:

                  #17552017
                  jumperke
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 January 2006

                    Heb toch wel serieus men bedenkingen over die garage van jou.

                    Als dit bij mijn garage zou gebeuren weet ik wel zeer zeker dat mij dit geen euro zou kosten buiten de gloeispiralen dan. Is gewoon een normale zaak, wat je garage stuk maakt moeten ze ook terug inorde brengen.

                    Bij men vader zat eens een injector ook zo vast dat ze uiteindelijk brokken hadden gemaakt aan de cilinderkop. Alles reparatiekosten netjes door garage betaald en ondertussen gratis vervangwagen.

                    Dit is gewoon service zoals het hoort.

                    #17552018
                    stefanDTI
                      Lid sinds:
                      10 May 2007

                      nou ik heb het verhaal net ook even gezien en ik kan niet geloven wat ik zo al gelezen heb.
                      ik had de auto terug gehaald en het zelf proberen te maken of op 3 gloeibougies starten en dan maar 2x voorgloeien.

                      ik heb dus ook nog een opel dealer verhaal….

                      Voor mijn astra H had ik een astra G 2,0DTI sport,deze begon ineens bij 2000rpm te fluiten hoge toon.
                      wij zelf al gekeken maar we konden er niet zo snel uit komen wat het was.
                      Dus ik maar even langs de opel dealer …..
                      Diagnose> Turbo kapot zeiden ze daar +/- 1100 euro.
                      Ik dankte hun voor het advies en liet een bevriende Chef werkplaats van de Audi naar mijn turbo kijken niks mee mis !!
                      wat bleek nu uit eindelijk ( het uitlaatspruitstukpakking bij de 1e cil was gescheurd) voor 30 euro was ik klaar.

                      Zelfs met mijn Astra H ook nog iets mee gemaakt waar ik later pas achter kwam en waar ik niks mee kon doen….

                      2,000km na aankoop met één jaar garantie ging m’n krukaskeering kapot,die moest ik dus onder garantie laten vervangen bij de opel dealer… daar had ik ook gelijk afgesproken dat ze gelijk de distributieriem mee namen omdat ze onder het vet kon zitten ( dat zouden ze doen). Ik op goed geloof de astra weer meegenomen en alles leek in orde…..

                      Totdat ik bij 120.000km zelf m’n distrbutieriem ging vervangen stonden er nog allemaal strepen en een draairingting peil op !!! dus nooit vernieuwd….

                      ik ben nog wel verhaal gaan halen met de riem in m’n handen (over afspraken na komen…)

                      ik heb weinig vertrouwen in de dealer….en doe gewoon lekker zelf nu.

                      Gr

                      #17552019
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ik wilde nog zeggen dat het misschien met een linkse tap kon….maar dat is te laat. Ook ik vind 3,5 dag sleutelen wel heel erg veel. Ik heb een gemiddelde handigheid, en exclusief het draad vervangen moet dit in een dag kunnen. Ik zou een gespecificeerde rekening vragen om te zien waar die uren in zitten

                        Wel vind ik als hun iets demonteren en het gaat stuk, dat het voor jouw rekening komt, hun kunnen daar tenslotte niets aan doen. (er van uit gaande dat er een MONTEUR aan je auto gesleuteld heeft)
                        mijn vertrouwen in de gemiddelde opel dealer ben ik trouwens al jaren kwijt, en dan nog dat belachelijke uur tarief…..een beetje advocaat is zowat goedkoper, en als je pech heb dan staat er ook voor dat achterlijke tarief een 16-jarige leerling aan je auto te k#tten

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.