Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb het bokken bij optrekken ook gehad. Bij mij heeft het vervangen van de kleppendeksel en PCV slang geholpen. Het membraam in de kleppendeksel was bij mij lek en de kering in de PCV slang stuk.
Het zoemend geluid vanuit de versnellingsbak is waarschijnlijk een defecte lager in de versnellingsbak.
Toch nog even een update!
Uiteindelijk is het volgende aan de asta vervangen: Kleppendeksel met pakking, PCV-slang, EVAP/damkerings-klep, bougies en de bobine.
Naast dat alles heb ik de motor een aantal keer behandeld met Forte fuel system cleaner en de auto laten tunen van 120 naar 160 pk.
Het probleem is uiteindelijk echt verholpen na het vervangen van de kleppendeksel en de PCV-slang. Nu rijdt de auto weer als een zonnetje.
Bedankt voor de hulp!
Vandaag tijdens een draaiende motor mijn oliepijlstok er even uitgetrokken.
Ik hoor dan dat er toch een onderdruk is als ik de pijlstok uit het blok trek en dan een hissend geluid vanaf de kleppendeksel komen. Zou het dan toch een defect membraam kunnen zijn?
Groeten Emiel
Klepje even schoongemaakt. Het is inderdaad het terugslagklepje
De zoektocht duurt voort…
Thanks voor je reactie! Ontstaat er meer vervuiling sla de turbo defect raakt?
Gr.
Hoi Duke,
Vandaag heb ik de PCV slang losgehaald. Als ik het inlaatspruitstuk inkijk zie ik hetvolgende:
Volgens mij is dat het terugslagklepje, maar door de vervuiling kan ik het niet goed zien.
Ik heb de PCV slang gecheckt en ik kan er doorheen blazen, maar geen lucht terug zuigen, dus die is in orde.
Het kleppendeksel membraam maakt geen geluid en ik voel ook geen valse lucht via het ventiel lopen. Eigenlijk lijkt het gehele PCV traject dus in orde.
Dan blijft zeker alleen de turbo nog over?
Groetjes Emiel
Is er uiteindelijk een oplossing gevonden, ik kamp zelf ook met het probleem namelijk .
Gr Emiel
Bedankt. Inderdaad de EVAP klep is al vervangen. Het membraam op de kleppendeksel lijkt nog prima te werken, geen geluid of zuiging van lucht.
Ik ga de andere zaken ook nog even uitlopen. De turbo en actuator arm gaan mijn kennis te boven, dat zal dan vast een dure grap worden…
Garantie helaas niet met de auto gekregen, het zal wel ergens vandaan komen denk ik… dikke pech
Hoi Duke,
Bedankt voor je reactie! Het “stotteren” is het meest waarneembaar in de 2e en 3e versnelling, tussen de 2000 en 3000 toeren. Echter merk ik het ook in de 2e versnelling boven de 4000 toeren als ik hem doortrek. Het voelt alsof de turbo kortstondig stopt met werken en daarna weer aan de gang gaat, waardoor je dan weer een duw in je rug krijgt.
De problemen deden zich al voor voordat ik de bobine vervangen heb, maar ik heb er een bobine van Ridex op gemonteerd.
Er branden in zijn geheel geen motorstoringslampjes en er worden ook geen storingen gelezen. Ik weet niet wat het kan zijn, mogelijk toch een lekkage in het inlaattraject?
Gr.
-
AuteurBerichten