Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo
nee zeker niet het eeuwige leven nee maar dat is niet erg
een volgende deelnemer heeft ook wat bedacht:
er komen 2 bigblok.s van cheffy velgens mij 7.4? op een frame met lachgas
wordt dus toch 1 moter…………………………..denk ik????????
heb 2 turbo’s geschoort van een caterpillar 4.2 diezel met wastgate
leuk??
nu nog een 4×4 bak van een frontera autommat wie heeft er wat lichen?hartelijk dank alvast
dat valt redelijk mee hoor oud ijzer,
ik heb met de c20ne blokken 5 jaar gedaan en we hebben zo’n 7 wedstrijden per jaar per wedstriijd rijd je
vaak 4 a 5 ronden als je geluk hebt
heb nu alleen wat pech met de v6 blokkenmaar ben de concurent in de gaten aan het houden
in deze klasse (grande 4×4) is alles toe gestaan, dus nooit geen ende
standaart v6 motoren dus 420 pk is gewoon te wijnig
zit sterk te denken om terug te gaan naar de gewoone 4 x 4 klassehier is ook allles toe gestaan alleen niet meer dan 6 cil
dus terug naar 1 motor met een goed 4×4 aandrijflijn
maar ik weet het nog niet,moeilijke keuse!!!!!!!
budget jaáa
mijn budget is niet aardig hoog bij mij is alles zeg maar low budget
ik dacht zelf aan onaangepast blok alleen lagers en bouten versterkt
en dan een turbodruk 0.4 bar heb al wat gehoordt her en der dat dit redelijk heel blijft
maar met welke turbo ?ja wel wat extreemer maar daar ga ik het niet mee redden de concurentie heeft nu 680 en zelfs een met 1200 pk
heb nu 3 wedstrijden gereden met de mv12 1e wedstrijd automaat bakken in in storing staat dan in de 3 of 4 heb de bak doormiddel van 2 relays handmatig gemaakt dus zonder ecu, nu begind hij in de 1
2 e wedstrijd 1e ronde drijfstangen van de voorste motor krijgen ruzie gevolg 1 zuiger 2 kleppen een gat in het blok verstevigingsbrug doormidden sensor ring gekneust en krukas kapot
3e wedstrijd laatste ronde achterste motor heeft een raare tik maar loopt nog wel, moet nog kijken wat het is.
medio juni/juli moet de nieuwe klaar zijn voor de eerste wedstrijd in tiedjerk friesland, met standaart vermogen 420pk
dan maar eens kijken als alles heel blijft, blokken zijn toch niet zo hufterproef als een c20ne
iemand ervaring met turbo of turbo’s op een x30xe alle info is welkom,@EGBERTPullen wrote:
hallo
wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
wat moet een motor met een snelhijds sigaalzou een x30xe zonder kunnen
ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
Egbertblauwe tekst 20 aug 2011
de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
en is in 2002 gebouwd
neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtubeheb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
laatste wedstrijd laatste gewordende bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
(max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouwnormaal gesproken wel
maar starten op gas kan ook
heb ik 4 jaar gedaan men en 2.0E zat helemaal geen benziene meer op
en een jaar met een 2.4 zelfde opbouw 2.0E aanzuigbuis eninjectorgaten
afgestopt mengstuk voor de gasklep
moest nu ook gebeuren bij de 2.4 met een 3.0 aanzuigbuis
groot mengstuk zou tussen de 170 en 180 pk moeten leveren(meerdere aanpassingen) maar helaas
cilinderkopje is overleden geen lagers voor te krijgen, vandaar nu een c20xestarte altiijd ook bij -20C moest dan wel voorzichtig wegrijden
gr
ik heb besloten om de 2.4 er uit te lepelen
heb een nieuwe c20xe aangeschaft
lagers zijn er duz blijkbaar niet meer, en als je ze vind moet je ook nog lijnhonen kosten tussen de 400 en 500 euro
wordt me te duur (een c20xe ombouw zou goedkoop zijn haha)
meer in het c20xe topictoch allen bedankt voor de reactie, :thumb
groeten
he gaaf ja zoon forum er was ook al een pagina 2 ha ha
zo leer ik iedere dag weer,
ik zie “”technisch in orde voor apk”” ik ben apk keurmeester maar dit is eg nie volgens
de apk wetgeving gelast. en platen die gekit zijn worden gezien over de totale opervlakte
van de gekitte plaat alszijne roest duz met andere woorden deze auto zou hierop
gewoon worden AF gekeurtps je mag een auto niet beschadigen bij een apk keuring. je moet controleren dmv een bolhamer
maar als de kontrole hiermee niet kan geschieden mag men ander gereedschap gebruiken [lees bandenlepel]suc6 met de resuratie maar doe het nu wel goed resturatie en resturatie zit zo te zien vershil in
@Flep wrote:
@ Popke, waarom zou je hier niet meer op reageren?
Het lijkt mij dat je er alle belang bij hebt om uit te leggen hoe dit heeft kunnen gebeuren, onzin dat dit via u2u moet een forum is ook voor dit soort zaken in mijn ogen.
:wors :wors :wors :wors
ja daar is die motor voor
wat moeten die lagers kosten dan incl verzenden
ik wou zelf een bus draaien om ze te persen
de lagers laat ik bevriezen met stikstof, dan zijn ze kleiner en dan hoop ik dat het goed gaat_____________
kadettC 4×4 2 keer c20ne 280pk
kadettc 4×4 2 keer x30xe in constuction 420 pk
kadett c Rallye 2.4 148 pk
kadett c station opc blue 2.4 in constucitonik weet niet als ze allemaal gelijk zijn maar ik heb vorige week even gekeken ,maar de kleppen zijn van een c20ne kop en van een 18 e even groot alleen van een 18e kop is de verbrandingskamer kleiner dus meer compresie duz meer koppel maar dat laatste wisten jully natuurlijk al haha. groeten egert
als je een lager setje besteld doe het dan van glico rood met zwart doosje
heb 1 keer orgineel gemonteert was met 100 km stuk nu glico gemonteert heb zo’n 10.000 km gereden en geen problemen meerals ik jou was haalde ik een nieuw setje op. deze monteren en voelen wat de speling dwars op de krukas dus niet met de krukas mee(axiaal) lagerschalen rijkelijk insmeren met motorolie en dan vastzeten 22 nm en daarna 45 nm gewoon proberen en niet direct gaan trappen en goed blijven luiseren naar je motor oja aan de buitenkant van het lager staat ook wel de maat . std is standaart. 0.25 is eerste overmaat als std gemonteert zit dit ook weer monteren krukas afdraaien of nieuwe drijfstang is best wel prijsig suc6
hoe krijg ik er een foto bij mijn naam?
-
AuteurBerichten