EGBERTPullen

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897517
    EGBERTPullen
      Lid sinds:
      3 June 2007

      hallo

      nee zeker niet het eeuwige leven nee maar dat is niet erg

      een volgende deelnemer heeft ook wat bedacht:
      er komen 2 bigblok.s van cheffy velgens mij 7.4? op een frame met lachgas
      wordt dus toch 1 moter…………………………..denk ik????????
      heb 2 turbo’s geschoort van een caterpillar 4.2 diezel met wastgate
      leuk??
      nu nog een 4×4 bak van een frontera autommat wie heeft er wat lichen?

      hartelijk dank alvast

      In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897512
      EGBERTPullen
        Lid sinds:
        3 June 2007

        dat valt redelijk mee hoor oud ijzer,
        ik heb met de c20ne blokken 5 jaar gedaan en we hebben zo’n 7 wedstrijden per jaar per wedstriijd rijd je
        vaak 4 a 5 ronden als je geluk hebt
        heb nu alleen wat pech met de v6 blokken

        maar ben de concurent in de gaten aan het houden
        in deze klasse (grande 4×4) is alles toe gestaan, dus nooit geen ende
        standaart v6 motoren dus 420 pk is gewoon te wijnig
        zit sterk te denken om terug te gaan naar de gewoone 4 x 4 klasse

        hier is ook allles toe gestaan alleen niet meer dan 6 cil
        dus terug naar 1 motor met een goed 4×4 aandrijflijn
        maar ik weet het nog niet,

        moeilijke keuse!!!!!!!

        In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897506
        EGBERTPullen
          Lid sinds:
          3 June 2007

          budget jaáa
          mijn budget is niet aardig hoog bij mij is alles zeg maar low budget
          ik dacht zelf aan onaangepast blok alleen lagers en bouten versterkt
          en dan een turbodruk 0.4 bar heb al wat gehoordt her en der dat dit redelijk heel blijft
          maar met welke turbo ?

          In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897504
          EGBERTPullen
            Lid sinds:
            3 June 2007

            ja wel wat extreemer maar daar ga ik het niet mee redden de concurentie heeft nu 680 en zelfs een met 1200 pk

            heb nu 3 wedstrijden gereden met de mv12 1e wedstrijd automaat bakken in in storing staat dan in de 3 of 4 heb de bak doormiddel van 2 relays handmatig gemaakt dus zonder ecu, nu begind hij in de 1
            2 e wedstrijd 1e ronde drijfstangen van de voorste motor krijgen ruzie gevolg 1 zuiger 2 kleppen een gat in het blok verstevigingsbrug doormidden sensor ring gekneust en krukas kapot
            3e wedstrijd laatste ronde achterste motor heeft een raare tik maar loopt nog wel, moet nog kijken wat het is.
            medio juni/juli moet de nieuwe klaar zijn voor de eerste wedstrijd in tiedjerk friesland, met standaart vermogen 420pk
            dan maar eens kijken als alles heel blijft, blokken zijn toch niet zo hufterproef als een c20ne
            iemand ervaring met turbo of turbo’s op een x30xe alle info is welkom,

            In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897502
            EGBERTPullen
              Lid sinds:
              3 June 2007

              @EGBERTPullen wrote:

              hallo

              wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
              wat moet een motor met een snelhijds sigaal

              zou een x30xe zonder kunnen

              ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
              een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
              worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)

              wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
              Egbert

              blauwe tekst 20 aug 2011

              In reactie op: 2x mv6 in coupe 420 hp #17897501
              EGBERTPullen
                Lid sinds:
                3 June 2007

                de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
                momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
                en is in 2002 gebouwd
                neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtube

                heb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
                laatste wedstrijd laatste geworden

                de bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
                buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
                (max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
                als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouw

                In reactie op: ontsteking c20xe #17869628
                EGBERTPullen
                  Lid sinds:
                  3 June 2007

                  normaal gesproken wel

                  maar starten op gas kan ook
                  heb ik 4 jaar gedaan men en 2.0E zat helemaal geen benziene meer op
                  en een jaar met een 2.4 zelfde opbouw 2.0E aanzuigbuis eninjectorgaten
                  afgestopt mengstuk voor de gasklep
                  moest nu ook gebeuren bij de 2.4 met een 3.0 aanzuigbuis
                  groot mengstuk zou tussen de 170 en 180 pk moeten leveren(meerdere aanpassingen) maar helaas
                  cilinderkopje is overleden geen lagers voor te krijgen, vandaar nu een c20xe

                  starte altiijd ook bij -20C moest dan wel voorzichtig wegrijden

                  gr

                  In reactie op: nokkenas lagers 2.0E c24ne #17760547
                  EGBERTPullen
                    Lid sinds:
                    3 June 2007

                    ik heb besloten om de 2.4 er uit te lepelen

                    heb een nieuwe c20xe aangeschaft

                    lagers zijn er duz blijkbaar niet meer, en als je ze vind moet je ook nog lijnhonen kosten tussen de 400 en 500 euro
                    wordt me te duur (een c20xe ombouw zou goedkoop zijn haha)
                    meer in het c20xe topic

                    toch allen bedankt voor de reactie, :thumb

                    groeten

                    In reactie op: Manta GT/e replica ombouwen naar 2.5 v6 motor #17878768
                    EGBERTPullen
                      Lid sinds:
                      3 June 2007

                      he gaaf ja zoon forum er was ook al een pagina 2 ha ha

                      zo leer ik iedere dag weer,

                      In reactie op: Manta GT/e replica ombouwen naar 2.5 v6 motor #17878767
                      EGBERTPullen
                        Lid sinds:
                        3 June 2007

                        ik zie “”technisch in orde voor apk”” ik ben apk keurmeester maar dit is eg nie volgens
                        de apk wetgeving gelast. en platen die gekit zijn worden gezien over de totale opervlakte
                        van de gekitte plaat alszijne roest duz met andere woorden deze auto zou hierop
                        gewoon worden AF gekeurt

                        ps je mag een auto niet beschadigen bij een apk keuring. je moet controleren dmv een bolhamer
                        maar als de kontrole hiermee niet kan geschieden mag men ander gereedschap gebruiken [lees bandenlepel]

                        suc6 met de resuratie maar doe het nu wel goed resturatie en resturatie zit zo te zien vershil in

                        In reactie op: Manta GT/e replica ombouwen naar 2.5 v6 motor #17878750
                        EGBERTPullen
                          Lid sinds:
                          3 June 2007

                          @Flep wrote:

                          @ Popke, waarom zou je hier niet meer op reageren?

                          Het lijkt mij dat je er alle belang bij hebt om uit te leggen hoe dit heeft kunnen gebeuren, onzin dat dit via u2u moet een forum is ook voor dit soort zaken in mijn ogen.

                          :wors :wors :wors :wors

                          In reactie op: nokkenas lagers 2.0E c24ne #17760542
                          EGBERTPullen
                            Lid sinds:
                            3 June 2007

                            ja daar is die motor voor

                            In reactie op: nokkenas lagers 2.0E c24ne #17760540
                            EGBERTPullen
                              Lid sinds:
                              3 June 2007

                              wat moeten die lagers kosten dan incl verzenden

                              ik wou zelf een bus draaien om ze te persen
                              de lagers laat ik bevriezen met stikstof, dan zijn ze kleiner en dan hoop ik dat het goed gaat

                              _____________

                              kadettC 4×4 2 keer c20ne 280pk
                              kadettc 4×4 2 keer x30xe in constuction 420 pk
                              kadett c Rallye 2.4 148 pk
                              kadett c station opc blue 2.4 in constuciton

                              In reactie op: cil.kop neseh #17481774
                              EGBERTPullen
                                Lid sinds:
                                3 June 2007

                                ik weet niet als ze allemaal gelijk zijn maar ik heb vorige week even gekeken ,maar de kleppen zijn van een c20ne kop en van een 18 e even groot alleen van een 18e kop is de verbrandingskamer kleiner dus meer compresie duz meer koppel maar dat laatste wisten jully natuurlijk al haha. groeten egert

                                In reactie op: prijs voor nieuwe drijfstang lagers #17429978
                                EGBERTPullen
                                  Lid sinds:
                                  3 June 2007

                                  als je een lager setje besteld doe het dan van glico rood met zwart doosje
                                  heb 1 keer orgineel gemonteert was met 100 km stuk nu glico gemonteert heb zo’n 10.000 km gereden en geen problemen meer

                                  als ik jou was haalde ik een nieuw setje op. deze monteren en voelen wat de speling dwars op de krukas dus niet met de krukas mee(axiaal) lagerschalen rijkelijk insmeren met motorolie en dan vastzeten 22 nm en daarna 45 nm gewoon proberen en niet direct gaan trappen en goed blijven luiseren naar je motor oja aan de buitenkant van het lager staat ook wel de maat . std is standaart. 0.25 is eerste overmaat als std gemonteert zit dit ook weer monteren krukas afdraaien of nieuwe drijfstang is best wel prijsig suc6

                                  In reactie op: dubbele delorto's onsteking #17458131
                                  EGBERTPullen
                                    Lid sinds:
                                    3 June 2007

                                    hoe krijg ik er een foto bij mijn naam?

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)