prijs voor nieuwe drijfstang lagers

Forumindex Forums Techniek Cih prijs voor nieuwe drijfstang lagers

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207749
    IIIaIItaBGsi
      Lid sinds:
      13 September 2006

      hey CIH rijders,

      ik wil mijn 2 liter onderbok voorzien van nieuwe drijfstang lagers omdat er een tik in zit.

      nou had ik wat vragen :
      -wat kosten ze?
      -waar kun je ze het beste halen?
      -zijn er verschillende lagers type’s?

      ik hoor het graag van jullie
      Mvgr Remon

      #17429967
      robbyrood
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2006
        #17429968
        boyanka
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2005

          ;)bij de betere matrialen handel kan je ze ook bestellen, ca 40 euro voor een set

          #17429969
          robbyrood
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2006

            kom je ook bij Havam/partsbase terecht!:):P

            #17429970
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              als er een tik inzit kun jer donder op zeggen dat de lagertap niet meer fris is / aan de maat is…

              een nieuw lager erop steken is dan ook maar van korte duur :hmmz

              #17429971
              IIIaIItaBGsi
                Lid sinds:
                13 September 2006

                hey Mr-Turbo,

                bedoel je met de lagertap het maantje waar de lager mee om de drijfstang zit geklemt (op ze plek wordt gehouden)

                maar wat kan ik dan het beste doen om de voorkomen dat er weer is een drijfstang door het blok komt zetten?

                ik hoor het graag
                Mvgr Remon

                #17429972
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  nee de lagertap is de krukas waar het lager ( in dit geval drijfstanglager) op komt.
                  zolang als het lager niet is vastgelopen en heeft rondgedraaid in de drijfstang en ook niet warm is geworden, is er een goede kans dat de drijfstang nog redelijk is…

                  maar de enige manier om zeker te weten dat het ook nut heeft om er nieuwe lagers in te steken, is om het spul op te meten / laten meten…

                  #17429973
                  robbyrood
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2006

                    niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

                    #17429974
                    js 400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door robbyrood
                      niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

                      nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

                      #17429975
                      Freestyler
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2006

                        origineel gepost door js 400

                        origineel gepost door robbyrood
                        niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

                        nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

                        hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

                        Ik kan uit ervaring vertellen dat als je dat niet doet, je maar 500 km plezier van je nieuwe lagers gaat hebben.

                        #17429976
                        IIIaIItaBGsi
                          Lid sinds:
                          13 September 2006

                          oke dann,

                          wat is de maat van een nieuwe kruk ?
                          en wanneer is de speling te groot ?
                          maar al zou ik alleen de lagers vervangen ben ik duss rond de 160 euro kwijt, en wat voor kosten zouden erbij komen voor een nieuwe krukas/drijfstrang ?

                          ik hoor het graag
                          Mvgr Remon

                          #17429977
                          corres
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 April 2006

                            nee joh die 40 euro is voor een complete set voor 4 drijfstangen.
                            en een carterpanpakking moet je ook hebben.

                            #17429978
                            EGBERTPullen
                              Lid sinds:
                              3 June 2007

                              als je een lager setje besteld doe het dan van glico rood met zwart doosje
                              heb 1 keer orgineel gemonteert was met 100 km stuk nu glico gemonteert heb zo’n 10.000 km gereden en geen problemen meer

                              als ik jou was haalde ik een nieuw setje op. deze monteren en voelen wat de speling dwars op de krukas dus niet met de krukas mee(axiaal) lagerschalen rijkelijk insmeren met motorolie en dan vastzeten 22 nm en daarna 45 nm gewoon proberen en niet direct gaan trappen en goed blijven luiseren naar je motor oja aan de buitenkant van het lager staat ook wel de maat . std is standaart. 0.25 is eerste overmaat als std gemonteert zit dit ook weer monteren krukas afdraaien of nieuwe drijfstang is best wel prijsig suc6

                              #17429979
                              manta2
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                origineel gepost door js 400

                                origineel gepost door robbyrood
                                niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

                                nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

                                De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
                                normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)

                                Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.

                                Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.

                                #17429980
                                mr-turbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  origineel gepost door manta2

                                  origineel gepost door js 400

                                  origineel gepost door robbyrood
                                  niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

                                  nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

                                  De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
                                  normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)

                                  Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.

                                  Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.

                                  das dus niet helemaal waar,
                                  hij kan heel goed niet meer aan de maat zijn zonder dat je wat op de krukas ziet..
                                  meten is de enige manier om zeker te weten dat ie goed is :vertag

                                  #17429981
                                  Leen
                                    Lid sinds:
                                    13 December 2004

                                    juist, daarom ben ik ook een fan van krukas gewoon altijd ondermaats slijpen bij blokrevisie.

                                    #17429982
                                    IIIaIItaBGsi
                                      Lid sinds:
                                      13 September 2006

                                      hey

                                      nou heb alweer een tijd de nieuwe lagers er in zitten!
                                      nou ben ik toch bang dat de krukas geslepen moet gaan worden.
                                      ben nou 1000 km verder en als tie nou warm is begint tie vanaf de 3000 toeren weer een eigenaardig tikkie te tonen. neem niet aan dat het met vaste klepstoters zijn

                                      Mvgr Remon

                                      #17429983
                                      henkjan_80
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2006

                                        Dat heb ik ook gehad, bij iets verder doortrekken dat ie begon te rammelen, ook drijfstanglager. Ook vaak goed hoorbaar bij gas los (een dot gas geven en weer loslaten dan hoor je ‘m vaak ook wel nokken)

                                        #17429984
                                        mr-turbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          ja dat zat erin :sleeping

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.