prijs voor nieuwe drijfstang lagers

Forumindex Forums Techniek Cih prijs voor nieuwe drijfstang lagers

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207749
    IIIaIItaBGsi
    • Topics 6
    • Reacties 12
    Lid sinds:
    13 September 2006

    hey CIH rijders,

    ik wil mijn 2 liter onderbok voorzien van nieuwe drijfstang lagers omdat er een tik in zit.

    nou had ik wat vragen :
    -wat kosten ze?
    -waar kun je ze het beste halen?
    -zijn er verschillende lagers type’s?

    ik hoor het graag van jullie
    Mvgr Remon

    #17429967
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006
    #17429968
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    ;)bij de betere matrialen handel kan je ze ook bestellen, ca 40 euro voor een set

    #17429969
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    kom je ook bij Havam/partsbase terecht!:):P

    #17429970
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    als er een tik inzit kun jer donder op zeggen dat de lagertap niet meer fris is / aan de maat is…

    een nieuw lager erop steken is dan ook maar van korte duur :hmmz

    #17429971
    IIIaIItaBGsi
    • Topics 6
    • Reacties 12
    Lid sinds:
    13 September 2006

    hey Mr-Turbo,

    bedoel je met de lagertap het maantje waar de lager mee om de drijfstang zit geklemt (op ze plek wordt gehouden)

    maar wat kan ik dan het beste doen om de voorkomen dat er weer is een drijfstang door het blok komt zetten?

    ik hoor het graag
    Mvgr Remon

    #17429972
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    nee de lagertap is de krukas waar het lager ( in dit geval drijfstanglager) op komt.
    zolang als het lager niet is vastgelopen en heeft rondgedraaid in de drijfstang en ook niet warm is geworden, is er een goede kans dat de drijfstang nog redelijk is…

    maar de enige manier om zeker te weten dat het ook nut heeft om er nieuwe lagers in te steken, is om het spul op te meten / laten meten…

    #17429973
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

    #17429974
    js 400
    Bijdrager
    • Topics 42
    • Reacties 889
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door robbyrood
    niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

    nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

    #17429975
    Freestyler
    Bijdrager
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    Lid sinds:
    29 January 2006

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door robbyrood
    niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

    nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

    hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

    Ik kan uit ervaring vertellen dat als je dat niet doet, je maar 500 km plezier van je nieuwe lagers gaat hebben.

    #17429976
    IIIaIItaBGsi
    • Topics 6
    • Reacties 12
    Lid sinds:
    13 September 2006

    oke dann,

    wat is de maat van een nieuwe kruk ?
    en wanneer is de speling te groot ?
    maar al zou ik alleen de lagers vervangen ben ik duss rond de 160 euro kwijt, en wat voor kosten zouden erbij komen voor een nieuwe krukas/drijfstrang ?

    ik hoor het graag
    Mvgr Remon

    #17429977
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    nee joh die 40 euro is voor een complete set voor 4 drijfstangen.
    en een carterpanpakking moet je ook hebben.

    #17429978
    EGBERTPullen
    • Topics 6
    • Reacties 16
    Lid sinds:
    3 June 2007

    als je een lager setje besteld doe het dan van glico rood met zwart doosje
    heb 1 keer orgineel gemonteert was met 100 km stuk nu glico gemonteert heb zo’n 10.000 km gereden en geen problemen meer

    als ik jou was haalde ik een nieuw setje op. deze monteren en voelen wat de speling dwars op de krukas dus niet met de krukas mee(axiaal) lagerschalen rijkelijk insmeren met motorolie en dan vastzeten 22 nm en daarna 45 nm gewoon proberen en niet direct gaan trappen en goed blijven luiseren naar je motor oja aan de buitenkant van het lager staat ook wel de maat . std is standaart. 0.25 is eerste overmaat als std gemonteert zit dit ook weer monteren krukas afdraaien of nieuwe drijfstang is best wel prijsig suc6

    #17429979
    manta2
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 216
    Lid sinds:
    1 July 2004

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door robbyrood
    niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

    nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

    De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
    normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)

    Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.

    Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.

    #17429980
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    origineel gepost door manta2

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door robbyrood
    niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

    nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

    De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
    normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)

    Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.

    Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.

    das dus niet helemaal waar,
    hij kan heel goed niet meer aan de maat zijn zonder dat je wat op de krukas ziet..
    meten is de enige manier om zeker te weten dat ie goed is :vertag

    #17429981
    Leen
    • Topics 4
    • Reacties 153
    Lid sinds:
    13 December 2004

    juist, daarom ben ik ook een fan van krukas gewoon altijd ondermaats slijpen bij blokrevisie.

    #17429982
    IIIaIItaBGsi
    • Topics 6
    • Reacties 12
    Lid sinds:
    13 September 2006

    hey

    nou heb alweer een tijd de nieuwe lagers er in zitten!
    nou ben ik toch bang dat de krukas geslepen moet gaan worden.
    ben nou 1000 km verder en als tie nou warm is begint tie vanaf de 3000 toeren weer een eigenaardig tikkie te tonen. neem niet aan dat het met vaste klepstoters zijn

    Mvgr Remon

    #17429983
    henkjan_80
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 335
    Lid sinds:
    14 December 2006

    Dat heb ik ook gehad, bij iets verder doortrekken dat ie begon te rammelen, ook drijfstanglager. Ook vaak goed hoorbaar bij gas los (een dot gas geven en weer loslaten dan hoor je ‘m vaak ook wel nokken)

    #17429984
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    ja dat zat erin :sleeping

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.