Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@corsabc20xe wrote:
Foto’s plaatsen is het makkelijkst via Tapatalk. Als er weinig roest op zit kan dit idd prima. Olie verbruik kan idd Door de carter ventilatie komen. Dat gaatje even iets opboren zou moeten helpen. Als het olie schraapveren zijn zou ik het lekker laten. Klepseals zou je een keer kunnen doen als je de distributie moet doen. Meteen icm je waterpomp.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Bedankt voor je reactie. :thumb
Moet mijn waterpomp laten vervangen, die lekt namelijk. De d.riem neem ik uiteraard gelijk mee…..hoe kan ik erachter komen dat het de klepseals zijn? Is daar een manier voor om te meten o.i.d. :hmmz
En is dit een “grote” operatie? Dan hoeft alleen de kop eraf zeker?
:thumbVandaag op de brug gehad en gekeken met mijn collega (jammer dat ik geen foto kan uploaden), de leidingen hebben op 2 plaatsen roestvorming ter hoogte van de bevestigingsklemmen precies onder het zitgedeelte van de auto (rechte stukken leiding) :vertag
Volgens mijn collega is dit op te knappen middels opschuren – tectileren en APK zand er tegenaan…. :hmmz
Maar kan er ook een stuk tussen laten zetten, maar dit doen ze bij de dealer niet, en op de zaak hebben we de spullen er niet voor……wat zijn jullie bevindingen, om een deel van de leidingen te laten vervangen, of op te schuren??
Is minder tijdrovend, maar moet wel goed/veilig zijn…..Verder zagen we idd dat er een roze spoor langs het onderbroken liep…. (Lekke waterpomp), die moet ik dus laten vervangen……
Op de terugweg de tank vol gegooid, en een flacon Wynn’s erbij gegooid……kijken of we daarmee het “inhouden” kunnen verhelpen….. :???: :D
Suggesties of tips zijn welkom! :thumb
BVD.@arjontje wrote:
Tja die remleidingen kan een dure aangelegenheid zijn.
De leiding zelf kost niet zo veel.
Maar het kost redelijk wat tijd om dit te vervangen.
En daar gaan de meeste kosten in zitten.Een distributie met pomp ben je snel 350 a 400 euro voor kwijt. Bij een garage.
Dat is inclusief de montage neem ik aan?? :hmmz
Neem hem morgen mee naar mijn werk, kan ik hem zelf even op de brug zetten en kijken met een collega…….
En het olieverbruik? Lees hier en daar op het forum iets over het gaatje van de carterontluchting die verstopt kan zitten, daar ook maar naar laten kijken….. :???:
Bedankt voor je reactie :thumbupKlopt, ik rijd een 1.8 uit 2003 :thumb de dealer had het over de delen aan het chassis de “ijzeren” leidingen, die moeten vervangen worden door koperen leidingen…..verder remt de GTS nog perfect, maar ik wil er uiteraard niet doorheen trappen…maar vind het vreemd dat dit nu al vervangen dient te worden….vooral bij de bevestigingen zijn de leidingen “slecht”.
Wat zullen de kosten ongeveer zijn? :shock: :shock:
Verder rijd en stuurt hij perfect, alleen houd hij af en toe ook wat in tijdens het rijden…?
Het olie verbruik kwam aan het licht tijdens de vakantie afgelopen maand, van Alkmaar naar Emmen begon het lampje te branden (van tevoren gepeild) olie van Valvoline 5W40 gehaald en bijgevuld, restant van liter thuis bijgevuld (weer gedaald/lampje brandde weer)….. :hmmz
Kilometerstand opgeschreven en af en toe peilen…..nu na ongeveer 400 kilometer is er weinig olie verbruikt!? :afro Auto rookt niet, en er ligt geen olie op de parkeerplaats….reservoir koelvloeistof is ook schoon……Waterpomp lekt ook, dus deze zal samen met een nwe d.riem vervangen moeten worden….samen met de remleidingen word dit een dure reparatie??
Als er dan ook nog eens “ernstige” motorische problemen (olieverbruik) de kop op steken, weet ik niet of repareren verstandiger is dan voor een andere auto gaan kijken….? :hmmzWe zijn verder erg tevreden over het uiterlijk, de ruimte en de rij-eigenschappen van de GTS….en houden hem het liefst.
Verdere probleempjes zijn de vochtige koplampen, water in de kofferbak (reservewiel) komt misschien door verweerde rubber van antennevoet? en regelmatig oplichten van storingslampjes zoals van banddruk-sensor…….
Hoe kan ik overigens fotoos uploaden om e.e.a. te voorzien van optische informatie?
Bedankt alvast voor jullie reacties, Top! :thumbupVectra GTS 1.8 2003, ruim 185.000 km op teller……check bij dealer, die zeggen dat mijn remleidingen aan vervanging toe zijn ??? En waterpomp lekt…..en remschijven/blokken zijn aan vervanging toe….. :shock: :???: iemand anders ook gebreken bij deze km stand? Vooral omtrent de remleidingen? En Vectra verbruikt veel olie op LANGE afstanden…… :hmmz
@AstraSpijk wrote:
Hallo Eep,
Ik ben goed geholpen door Carloastra, hij leest uit enz. Ik weet niet waar je vandaan kom maar stturr ff een bericht naar hem.Ik kom uit Noord Holland in de buurt van Alkmaar, ik heb een topic staan onder Vectra/Signum.
Maar uit je antwoorden maak ik op dat jouw Astra ook nog pittig olie verbruikt?
Misschien is bij mij ook het ontluchtingsklep gaatje verstopt, ga spoedig ff checken!
Bedankt voor je reactie…. :thumb@AstraSpijk wrote:
Hallo Thijs, bij mij ook het complete deksel (nieuw) vervangen door Carloastra. Kreeg amper met draaiende motor de vuldop open.
Type astra h Z16XEP met 178000 erop.
Ik had ook een hoog olieverbruik. Nu na vervanging iets verbetering: 0.75 l op de 250 km.
Motor loopt als een zonnetje!
Ook de EGR (nieuw) vervangen.
Alleen blijft nu toch weer mn MML branden, nogmaals auto rijdt perfekt nu!Hallo, ik rijd een Vectra GTS met een Z18 XE motor uit 2004. Mijn Vectra verbruikt ook sinds kort pittig olie! Zou het probleem ook aan de carterontluchting kunnen liggen?
-
AuteurBerichten