Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na wat rekenwerk ligt het keerpunt bij mij op de 18000 kilometer in het jaar, maar dan is het verschil nog nihil. En dan er nog vanuit gegaan dat ik van verzekeraar moet wisselen.
Ik ga het even uitrekenen. Er was mij altijd verteld dat dit pas vanaf de 25.000 kilometer rendabel was. Ik heb geen vaste dagen waarop ik werk dus kan er ook niet vanuit gaan dat ik elke maand bijvoorbeeld 2.000 kilometer rijd, dat kan ook zo 1.000 kilometer zijn in de maanden dat het hier wat rustiger is.
2009.
Ik vroeg het vanmorgen nog aan degene achter de balie van de garage die zei dat hij er zelf goede ervaringen mee had. Voor mij geen argument om het wel te doen. Wij van WC Eend adviseren WC Eend, ‘ik heb hem zelf ook’.. Toch voor gekozen om hem niet te nemen ondanks dat deze ‘standaard’ bij een grote beurt hoort (tenzij je aangeeft het niet te willen anders doen ze het wel).
Een aantal inspecties gedaan aan de Corsa. Weinig spannends kunnen vinden alleen zijn mijn voorbanden flink wat afgevallen en een dimlicht vervangen. Gelijk een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt.
Momenteel een geweldige baan als publieksbegeleider in een bekend museum. Daarnaast nog werk als hovenier gespecialiseerd in werken op hoogtes. Toch aan het solliciteren voor een andere baan met een vaste aanstelling, vaste dagen, goed salaris… Maar dan wel bij een Japans automerk.
Ik heb ze ook op mijn Corsa (D). Ze werken prima alleen slaat bij mij de ruitenwisser om wanneer die helemaal links is, daardoor maakt die elke keer weer het zelfde geluidje. Af en toe heel vervelend (en volgens mijn vriendin irritant maar ik erger me er niet zo aan). Vergeleken met de goedkopere/ standaard ruitenwissers ideaal!
Keuzes! Ondertussen staat de Corsa nog steeds voor de deur. Op het ene moment wil ik hem wel weg doen en op het andere moment heb ik een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt. Gelijk een offerte aangevraagd voor nieuwe zomerbanden aangezien deze (na ruim 60.000 kilometer) eindelijk versleten zijn. In mijn achterhoofd wist ik dit al lang maar vandaag tijdens het nakijken van de auto met een monteur van het Motorhuis kwam het ter sprake. Gelijk een profielmeter erbij gepakt en maarliefst een score van 1.1. Ver onder het minimum. Moet wel zeggen dat ik behoorlijk rustig rijd en 95% van mijn afgelegde kilometers gereden zijn op de snelweg. Voor mijn werk rijd ik nu 2.000 kilometer per maand, als ik daar de vakantie en andere tripjes bij optel kom ik op de 30.000 kilometer in een jaar. Toch geen diesel hoewel het er net om zal hangen.
Bij mij is het probleem verholpen door het Motorhuis. Elektronisch probleem was gevonden en zat inderdaad in de schakelaar van cruisecontrol.
Corsa D gaat het om.
Opel Corsa D, ondertussen 50.751 kilometer na ongeveer 5 jaar tijd.
24 jaar en momenteel in een Opel Corsa D uit 2009.
Ik ondervind het zelfde probleem bij mijn Corsa D. Onlangs de garage ernaar laten kijken maar die hebben er niet veel aan kunnen doen. Binnen een paar kilometer had ik dezelfde problemen weer. Remschijven en blokken komen bij de Opel garage vandaan dus ik neem aan dat dit normale kwaliteit is, ondertussen hebben deze al 6.000 kilometer afgelegd.
Ondertussen toch verder gekeken voor een andere auto. Miste toch iets met het autorijden. Zullen de weggelopen paarden wel zijn. Toch blijft de auto voor de deur staan. Het heeft ook wel wat. Het rijd comfortabel en vooral zuinig. Ondertussen in een half jaar tijd toch weer 16.000 kilometer gereden dus dan is het iets minder erg om wat minder vaak stil te staan bij een tankstation. Ik wil hem nog wel wat unieker maken aangezien het een veelvoorkomende auto is. Andere velgen en een schroefset blijft steeds in mijn gedachte rondhangen. Wat en wanneer blijft nog de vraag, schroefset zou ik wel voor de lente aandurven maar een set lichtmetalen velgen komt er pas in de zomer gezien de pekel.
-
AuteurBerichten