Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Dolby,
Dat is nu juist het euvel: er zijn geen donkerdere units beschikbaar voor Zafira B. Voor de A-serie zijn die er wel (zelfs een LED versie).@Sjoerdie: Ok, thanks voor je snelle antwoord(en).
Ik heb langer geleden wel eens een set gespoten. Heb je een bepaald merk wat ik het beste wel (of: niet) kan gebruiken?
Zat zelf ook te denken aan 1 of 2 lagen, nadeel is dat er 2 delen transparant glas verwerkt zijn in de units, dus je zal bij donkerder spuiten het contrastverschil blijven zien tussen die rode en transparant delen.nee nee, 4x zo goedkoop wilde ik niet beweren. De interval van het onderhoud / vervangen is enkel anders. Ik weet ook niet bij welke motortypen Opel een “ketting” implementeert, ik heb er vaker van gehoord bij de 2.2 benzine motoren?
haha, OK !!!
Onder de zwarte GTS zaten Tomason TN4 velgen. Toen ik ze bestelde, zette het merk net voet aan wal in Nederland. Levertijden waren niet echt optimaal, maar ik had ze gephotoshopt onder de GTS, dus je kent het gevoel waarschijnlijk dat als je daardoor al enthousiast raakt, dan MOETEN ze er ook echt onder…
Het waren (uit mijn hoofd) 5×112 steekvelgen , waarbij schuifbouten werden gebruikt. De vernislaag is niet 1 van de hardste soorten. Ik heb destijds een beetje de fout gemaakt door er in de winter mee te blijven rijden. Wel heb ik uiteraard de velgen zeer regelmatig gereinigd, maar toch was de vernislaag lichtjes aangetast… Ik vond dat geen positieve reclame en je zou mogen verwachten dat zoiets niet hoort (Jonguh!)
Later heb ik al 3 GTS-en (in het echt, op foto’s en fora’s nog vaker) gezien die de identieke wielen eronder hadden zitten, hoe mooi ik ze ook vond/vind, ik zou ze vanwege dat aspect dis niet meer eronder willen zetten.
@midnight black wrote:
….oude ketting van m’n Z22SE was bijna een halve schakel langer als de nieuwe…
De ketting is in zo’n geval ook niet in te korten?
Ja, elk mechanisch onderdeel kan slijten, maar een ketting zal ongetwijfeld bedoeld zijn als duurzamer alternatief van de riem. Een “haalbare” (gemiddelde) kilometerstand van 300.000 km lijkt me ook wel logischer dan bijvoorbeeld 150.000 km, anders zou de keuze voor een ketting t.o.v. een riem niet zo logisch lijken… Er zijn automerken die adviseren om de riem iedere 75.000 km te vervangen, dan KAN hij toch 4x langer mee…
ALS het dat is, dan kun je het testen of anders programmeren:
Citaat van een andere website:
Effect: 1 keer drukken chauffeurskant open, 2 keer de rest:
–> Maak de auto open en ga erin zitten, sluit het portier, druk op de openen knop van de afstandbediening en druk tegelijk op de knop in het portier om de deuren te openen en te sluiten, houdt beide knoppen ingedrukt tot je een biepsignaal hoort, dit is nu geprogrammeerd. Om het terug ongedaan te maken, dezelfde werkwijze volgen.
Effect: deuren automatisch sluiten bij vertrekken:
–> Maak de auto open en da erin zitten, sluit het portier, druk op de sluiten knop van de afstandbediening en tegelijk op de knop in het portier om de deuren te openen en te sluiten, houdt beide knoppen ingedrukt tot je een biepsignaal hoort, dit is nu geprogrammeerd. Om het terug ongedaan te maken, dezelfde werkwijze volgen.
Als je stopt en de sleutel uit het contact trekt zullen de portieren terug ontgrendelen, anders kan je de knop gebruiken in het portier.Let op dat je maar 1 van de 2 programmeert, deze werken niet echt goed samen.
Als je namelijk de optie van 1 keer drukken chauffeursdeur los op hebt staan en de automatische vergrendeling bij vertrekken ook, zal, als je de slautel uit het contact haalt, enkel de chauffeursdeur los gaan, zodat je nog altijd op de knop moet duwen om de rest te openen.zou ook een programmeerkwestie kunnen zijn (ook wel bekend als “anti-kidnap functie”) waar bij een bepaalde snelheid (dacht >30 km / u) de portieren op slot springen?
weet er niet alles van, maar een ketting heeft toch in principe geen vervangingscyclus? (in tegenstelling tot een riem).
@NeonnovA wrote:
Mooie bak! :kewlpics
Mag ik vragen welke velgen daar onder zaten / zitten?
Ja, dat mag: Het zijn Barracuda Voltec T6 velgen 19″ (met 235-35-19 banden). Zwart hart, gepolijste rand. Ik had ze eerst onder mijn Zafira B zitten:
De steek is identiek en ook de Et waarde ligt kort bij die van de GTS, dus het zou moeten passen (je weet waarschijnlijk wel hoe graag ik dus nu zou willen dat de winter voorbij zou zijn… :D )
@ GTS Power: ja, bij GTS modellen zie je dat de (optisch) onder ander genomen modellen vaak wel gelijkenissen hebben, aan de andere kant: bij welk model is dat niet. Sure: voor een Astra G zijn er ontelbare accessoires en merken van tuningproducten te verkrijgen, voor een GTS is dat beduidend minder….
In april 2010 heb ik de GTS verkocht en toen zag ik ook al dat er veel ZWARTE GTS modellen rondreden, en dat dat juist de kleur waar vaker “iets” mee gedaan werd. Na de zwarte GTS kwam er een Zafira B (zwarte) + een Opel Combo (B) (LAMBORGHINI ORANJE metallic). Omdat er slechts 1 van beide kinderen in de Combo mee kon, verkocht ik deze en wilde ik wel weer een Vectra GTS rijden. Geen zwarte ditmaal, maar een Oyster kleur. En dit is het (virtuele) eindresultaat wat ik ermee voor ogen heb:
mag mijn vorige GTS er ook tussen?
weer een beetje on-topic:
@evertfisherman: thanks, die koplampset ziet er als nieuw uit. Na foto 3 van het proces zou je dat eindresultaat niet verwacht hebben. Ik polijst heel af en toe ook (carrosserie) een auto, maar ben er nooit echt in gedoken om ook koplampen te polijsten of te wetsanden. Er zit een (zowat) nieuwe koplamp op, dus het zou om slechts 1 koplamp gaan. Denk dat die oude er ook nog nooit af is geweest dus verkleuring zal ook wel aan de orde zijn. Zou op zich wel een leerprocesje willen doen om dat mezelf eigen te maken, maar ken mezelf ook een beetje: dan koop ik minstens de benodigde spullen (waarschijnlijk: meer dan benodigd) en vervolgens blijft het door tijdgebrek een poos liggen. Het is dus beter om een nieuwe rechter koplamp te kopen ergens, zodoende heb ik dan een vergelijkbare set.Toch heel erg bedankt, altijd leuk om te zien hoe gepassioneerd iemand kan zijn, zeker als dat ondersteund wordt door beeld en uitgebreide info. :thumb
Thanks allemaal voor de feedback en input tot nu toe.
Ben er wel uit: de Knight Rider ledstrip wordt NIET gemonteerd. Heb een Irmscher grill gemonteerd en om nu te gaan “dremelen” in een stuk plastic van zo’n 200 euro, nee, denk het maar niet.
Het huidige aanbod Devil Eyes en Angel Eyes: het ziet er allemaal een beetje Koreaans uit vind ik. Aan de andere kant: De lampen van GM zelf hebben na een aantal jaren een zeer doffe uitstraling. De vorige eigenaar heeft recent 1 koplamp laten vervangen (verzekeringswerk) en de andere hadden ze beter ook meteen kunnen doen, er is nu een doffe, gele koplamp aanwezig, en een wat meer heldere lamp…. Ga maar eens kijken wat polijsten met de DAP500 kan doen…
Verlagen: Ja, de laatste 3 of 4 auto’s waren verlaagd, dus dat is een makkelijke keuze :D
Carbon: ja, heb dat op de zwarte GTS ook gehad, daar viel het door de carrosseriekleur minder op, maar een liefhebber ziet dat natuurlijk toch vrij snel.
Zal proberen wat fotomateriaal te schieten zodra er vorderingen te zien zijn…
@Wim-v6: Ja. heb ook een Vec B gereden en kan wel beamen wat je zegt over het rij- en stuurgedrag. Hoewel ik graag auto rijd, maar geen echte techneut ben die hele hoge eisen stelt aan supersportief rijden, heb ik de keuze deels gebaseerd op leeftijd van de auto en vond ik het B-model ietsje te gedateerd (al staan er hier op het forum fraaie B’s !). Ja: electronics en can-bus, soms met open armen ontvangen, maar soms ook drama.
@evertfisherman: thanks. Ja, de 19″ komen van de vorige auto (Zafira B, sapphire black). Omdat mijn vriendin en ik uit elkaar gaan, wilde ik niet perse de grote gezinsauto behouden en weer een lage auto rijden. Had al eerder een GTS gehad, oude liefde roest niet… De velgen zouden er dus onder moeten passen.. YES !Provincie Zeeland – Goes
@wim-v6: Ja, met een i500 (aan je avatar af te zien?) zou ik het ook nog wel bij een “B” houden!
Heb onlangs ook nog een Combo B gereden voor mijn bedrijf, in Lamborghini orange gespoten….
@Marc O: Die strip is ook nog echt geen “sure thing”. Daarom heeft hij ook een flinke poos nieuw en ongemonteerd in de verpakking gelegen :D@GTS2.2DTI: Ik weet het: ieder zijn ding. Standaard Vectra’s rijden er al zo veel, en modificaties doe ik altijd voor mezelf, wat een ander ervan mocht vinden, kun je voor kennisgeving aannemen, het blijft je eigen dingetje…
-
AuteurBerichten