Probleem met de deurvergrendeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleem met de deurvergrendeling

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228122
    NeonnovA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 January 2011

      Het valt mij op dat mijn deur heel soms in het slot valt nadat ik ben ingestapt.
      Als ik dan wil uitstappen moet ik eerste de knop een klein stukje omhoog doen voordat ik eruit kan.

      Heb echt geen idee waar het aan ligt, na het instappen doe ik de deur nooit op slot.
      Probleem deed zich ook een keer aan de passagierskant voor.

      Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

      #17754981
      evertfisherman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 December 2009

        @NeonnovA wrote:

        Het valt mij op dat mijn deur heel soms in het slot valt nadat ik ben ingestapt.
        Als ik dan wil uitstappen moet ik eerste de knop een klein stukje omhoog doen voordat ik eruit kan.

        Heb echt geen idee waar het aan ligt, na het instappen doe ik de deur nooit op slot.
        Probleem deed zich ook een keer aan de passagierskant voor.

        Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

        Wat bedoel je met een klein stukje omhoog doen.
        De knop gaat toch soms gewoon naar beneden als je instapt, gewoon op slot toch?

        Dit kan gebeuren als je in je auto stapt en dan weer de deuren vergrendeld en daarna weer opendoet. Dan zullen de deuren na verloop van tijd automatisch weer dichtgaan.
        Is wel omslachtig, maar wel mogelijk.

        Blijven de achterportieren wel open als het probleem zich voort doet?

        #17754982
        dutchbase
          Lid sinds:
          30 December 2011

          zou ook een programmeerkwestie kunnen zijn (ook wel bekend als “anti-kidnap functie”) waar bij een bepaalde snelheid (dacht >30 km / u) de portieren op slot springen?

          #17754983
          evertfisherman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 December 2009

            Ja zou inderdaad ook goed kunnen dat het met programmeren te maken heeft.

            #17754984
            dutchbase
              Lid sinds:
              30 December 2011

              ALS het dat is, dan kun je het testen of anders programmeren:

              Citaat van een andere website:

              Effect: 1 keer drukken chauffeurskant open, 2 keer de rest:

              –> Maak de auto open en ga erin zitten, sluit het portier, druk op de openen knop van de afstandbediening en druk tegelijk op de knop in het portier om de deuren te openen en te sluiten, houdt beide knoppen ingedrukt tot je een biepsignaal hoort, dit is nu geprogrammeerd. Om het terug ongedaan te maken, dezelfde werkwijze volgen.

              Effect: deuren automatisch sluiten bij vertrekken:

              –> Maak de auto open en da erin zitten, sluit het portier, druk op de sluiten knop van de afstandbediening en tegelijk op de knop in het portier om de deuren te openen en te sluiten, houdt beide knoppen ingedrukt tot je een biepsignaal hoort, dit is nu geprogrammeerd. Om het terug ongedaan te maken, dezelfde werkwijze volgen.
              Als je stopt en de sleutel uit het contact trekt zullen de portieren terug ontgrendelen, anders kan je de knop gebruiken in het portier.

              Let op dat je maar 1 van de 2 programmeert, deze werken niet echt goed samen.
              Als je namelijk de optie van 1 keer drukken chauffeursdeur los op hebt staan en de automatische vergrendeling bij vertrekken ook, zal, als je de slautel uit het contact haalt, enkel de chauffeursdeur los gaan, zodat je nog altijd op de knop moet duwen om de rest te openen.

              #17754985
              NeonnovA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 January 2011

                Automatische deurvergrendeling staat niet aan.

                Zodra ik klaar ben met rijden en stap uit zit hij dus soms op slot, maar niet helemaal zoals het hoort.
                Zie hier de foto van de pin op het moment dat ik wil uitstappen en hij dus opeens op slot zit:

                Op het moment dat mijn deur op slot zit, waren de andere deur wel open. :wtf
                Als ik hem dan iets omhoog doe, komt hij op de normale ‘open’ stand. De deur is nu weer open:

                Normaal als de auto op slot zit zit hij helemaal naar beneden:

                Sorry voor de wazige foto’s. :hmmz

                #17754986
                GTS Power
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 May 2008

                  Of je stang van de deurpin zit los of ze hebben er ooit mee lopen kloten omdat bij foto 1 de pin in de originele stand staat als ie op slot zit.
                  Bij de derde foto zit ie veel te diep weg.

                  #17754987
                  evertfisherman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 December 2009

                    Inderdaad bij de derde zit ie te diep weg.
                    Als de lange pin van het vergrendelmechanisme nog wel solide vast zit dan heeft men de knop verschoven door te trekken of iets dergelijks. Want die knop zit op een lange pin vast en ik vermoed dat men aan die knop heeft getrokken waardoor hij verschoven is op de pin.

                    Als je deuren gewoon nog wel op slot gaan en open gaan zoals het hoort denk ik dat bovenstaande dus het probleem is.

                    Op foto twee zie ik ook de rode indicatie niet op de knop?

                    #17754988
                    evertfisherman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 December 2009

                      Die rode indicatie op de knoppen moet dus naar je toegericht zijn.
                      Misschien dat de knoppen bij jou omgedraaid zijn en dat de rode indicator(en) naar de ramen toe gericht zijn?

                      #17754989
                      NeonnovA
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 January 2011

                        Knoppen zijn niet omgedraaid. Erg vreemd.
                        Zal het wel even gaan aankaarten bij de dealer waar hij vandaan komt, wellicht dat deze hem weer in orde kunnen maken.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.