Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1867614&tid=142342&author=Cat v6]
Ik was eigenlijk al van plan om naar de dealer te rijden om hem te laten uitlezen, maar worden de storingen eigenlijk wel opgeslagen ?
Gr Cat[/rquote]
het hoeft niet zo zeer en storing te zijn die opgeslagen word of iets meet een foutcode te maken te hebben.
ze kunnen ook je motordata uitlezen terwijl de motor draait en dus ook hieraan zien wat er eventueel mis is.grtz bjorn
[rquote=1866920&tid=142548&author=InjectTheVenom]Cliff sierlijsten op een niet-Cliff voorbumper gaat dat passen?[/rquote]
zou denk ik best passen, maar denk dat het op je bumpers niet helemaal netjes zal aan sluiten in de hoeken, aangezien hier je ander sierlijsten in voorgevormd staan.
maar je weet het pas cker als je het hebt geprobeert.grtz bjorn
dit is een orginele unit vanuit opel geleverd op de calibra en vectra a.
deze climate control is alleen in spanje geleverd als ik me niet vergis.grtz bjorn
de 13e ben ik er ook wel eventje sbij.
lekker in de buurt dus dat komt goed.tot de 13e
grtz bjorn
is nog gewoon bij de dealer te verkrijgen.
heb ze zelf een tijd terug gehaald zodat ik ze allemaal kon vernieuwen. en natuurlijk een paar extra want je weet maar nooit.Controleer ook gelijk je koelventilator c
Voor je dynamo. Vaak is dit de oorzaak dat je dynamo defect gaat omdat deze koelfan dan vastzItGrtz Bjorn
origineel gepost door josipbros
zit die niet in de radiateur?toen ik destijds me bak had gesloopt, moest ik ook een nieuwe radiateur aanschaffen omdat daar de koeler in zat (voor de garantie). Overigens is de mijne geen c20xe en is een automaat. Maar misschien is dit hetzelfde principe?
succes iig der mee
omdat jij een automaat rijd loop de olie van de bak door de radiateur om de bakolie terug te koelen. overigens als je tegenwoordig een raiateurhaalt nieuw bij de dealer krijg je altijd een radiateur voor een automaat mee.
grtz bjorn
ik zelf speel nu met 16.5 cm compo van cdt in de voordeuren ook hiervoor moesten de uitsparingen vergroot worden.
achter heb ik een coax setje van cdt ook 16.5 cm passen op de orginele speakerringen van de orginele speakers.
en dit alles zit weer aangesloten op een kanaals versterker mosconi.je akn ook prima speakers en of dergelijke op essen kopen alleen informeer dan wel goed over de garantie afhandelingen want dit kan nog wel eens een obstakel zijn aangezien ej zelf in nederland zit en het bedrijf waarschijnlijk in duitsland. informeer hier dus goed naar.
grtz bjorn
origineel gepost door cali16vDTM
hallo, ik heb mijn auto vorige week laten keuren, nou is deze afgekeurd op een te hoge co waarde en te hoge lambda waarde.
wat betekend dit precies en wat is er allemaal aan de doen?vervang inderdaad je lambdasensor eens, deze regelt je brandstof/lucht mengsel. waarschijnlijk krijgt je motor te veel zuurstof hierdoor en loopt dus ook armer.
is je co dan nog te hoog kijk dan eens op een kleine lekagge van lucht en vacuumslangen of een kleine lekkage van je uitlaat.grtz bjorn
je kan ook een zogenaamde kiekert vervanger in je auto plaatsen deze kan de dealer of de universele onderdelen leverancier je wel aanbieden. deze vervangt de orginele kiekert en alles werkt dan op je sleuten en op een afstandsbediening.
dit werk altijd goed en heb je dus ook geen gekloot met solderen en dat soort zaken.kosten liggen rond de 80 euro dacht ik.
grtz bjorn
origineel gepost door McKaamos
Yup, alleen ff de handrem laten bijstellen.
Moet met de klauwen er af, en die kreeg ik er met geen mogelijkheid af.
Verder was het met vlag en wimpel.Tijdens de vier-gas-test hoorde ik de wagen wel vanuit de showroom brullen :P
Anyway, het halen van de APK heb ik maar even opgevat als vrijbriefje om geld uit te geven. Dus er komt binnenkort weer een update :)
ff snel tussendoor, voor het bijstellen hoeft de klauw niet gedemonteerd te worden. alleen je wiel even er af halen en door de boutgaten een lange schroevendraaier steken en het tandwieltjje opdraaien tot de schijf vast zit. daarna 5 tot 7 klikjes terugdraaien en de handrem staat perfect afgesteld.
verders zeer nette wagen en ga zo door met de updates.
grtz bjorn
wat apk betreft is hiervoor nog geen regel doorgevoerd.
het enisgte wat er omtrent je deuren omschreven staat is dat de deur van binnen en van buiten te openen moet zijn.
dus weg gewerkte deurhendels mogen niet meer aan de buitenzijde.grtz bjorn
het scheelt inderdaad een hoop geld daar in essen met alles trouwnes, maar inderdaad je zit wel vaak met garantie als er iets kapot gaat. vaak is het dat je dan moet gaan werken mer postorder bedrijven of dat je zelfs daarheen moet. .
mijn ad vies is dan toch ga lekker hier kijken naar een leuk compotje en beluister het eerst is voordat je wat aanschaft dat word daar heel erg moeilijk.
voor het mooiste geluid zou ik oo gaan voor een 16.5 cm compo. let wel op dat je daar je deuren voor moet aanpassen. het ovaal moet uitgezaagd worden en je moet met speakerringen gaan werken.
mijn advies hiervoor is dan gelijk maak mdf ringen van 24 mm dik dan zit je altijd goed.grtz bjorn
origineel gepost door wim-v6
Als je eerst de wielkasten wegslijpt wel… :jerryET is te laag….
Willem
denk dat deze et waarde best wel zou kunnen.
rijd zelf ook in de zomer op 17“ van 8j breed en een et waarde van 35. hierbij is mijn calibra ook verlaagd en loopt er niets aan. ook niet bij hevig inveren van de auto.
@calibra boerke
de juiste en beste bandenmaat voor 17“ bij een calibra is 215/40/17 hiermee is er nauwelijks een tellerafwijking en zal je snelheid bijna niet afwijken als wanneer je op de orginele velgen en bandenmaat rijdt.grtz bjorn
origineel gepost door DD
Nu snel opbouwen, volgende week zaterdag is er volgens mij alweer vrij rijden. Wat was er trouwens met die Calibra? alleen een waterslang gescheurd of erger?hiervan was alleen de waterslang gescheurd en wat ik van de eigenaar gehoord heb is het daarbij gebleven.
grtz bjorn
origineel gepost door NEDO
Hallo allemaal,ZIt met de volgende probleem:
Mijn knopje van de achteruitverwarming doet het niet en mijn verwarming ook niet heb net op de sloop een ander knopje geprobeerd maar die deed ook niks.
Want het zijn drie knoppen naast mekaar namleijk airco,achteruit, en de circulatie knop voor de lucht die ie naar binnen blaast.
Airco knop doet het maar de andere 2 dus niet zekering was ook kapot heb ik ook vervangen hielp ook niet.Iemand een idee wat het kan zijn
Alvast bedankt
Gr Nedo
relais defect?? of toevallig niet weer een defecte schakelaar gekocht.
en andesr gaan meten.grtz bjorn
laat de accu is testen een merk accu als varta zegt uiteraard niets over de staat van de accu.
of laad de accu eens op en laat het complete start / laadsysteem eens testen, zo weet je zeker wat het probleem is of veroorzaakt.wat betreft dat afdekdopje op de remvloeistofreservoir. die zorgt er niet voor dat je abs lampje gaat branden. denk eerder dat je dat egwoon bij 1 van je sensoren moet gaan zoeken. laat de auto eens uitlezen dan weet je ook al weer meer.
grtz bjorn
heb je wel brandstofdruk op de inspuitrail??
controleer dit eens. zo niet kijk dan of je pomp wel wertk zodra je het contact aan zet.
heb je beide niet dan is de kans groot dat het brandstofpomp relais defect is.grtz bjorn
de gele stekker welk achter in de bc gedrukt moet worden ligt altijd voorbedraad en weggebonden achter je klokje.
de stekkers voor de bediening is even zoeken of dat deze er wel of niet ligt deze is namelijk niet in elke calibra voorbedraad.grtz bjorn
ook ik ben weer thuis van een zeer geslaagde dag in oss.
prima weertje erbij en vooral veel gezelligheid met elkaar.
heb indd ook de 1e prijs voor de calibra me emogen nemen, onverwacht maar zeer zeker gewaardeerd.
ik zou zeggen tot volgend jaar.grtz bjorn
zo`n supercharger is inderdaad heel leuk om erop te zetten maar zo`n bobbel in me kap lijkt me nou weer helemaal niks.
nee wil eerst kijken hoeveel ik kan zonder aanpassingen zoals een charger of turbo erop te zetten. bij beide zullen er toch flinke aanpassingen gedaan moeten worden zowel aan het blok als ecu om het meeste rendement eruit te kunne halen.
en wil juist eerst met het brandstofsysteem beginnen zodat ik voor me eigen kan gaan bepalen wat voor soort inlaattraject ik wil (lexmaul, irmscher) en wat ik precies voor uitlaatsysteem wil zoals bijvoorbeeld een groep a systeem.
voor beide is er zoveel te verkrijgen dat ik eerst voor me eigen wil bepalen wat ik echt wil.dat is balen man, zeker een zure schade.
wat ook meetelt voor je dagwaarde is de staat van de complete auto, onderhoudsgeschiedenis en dat soort zaken.
overigens is deze schade zelf nog goed weg te werken met de juiste spullen.
heb zelf ook een gelijke schade eghad en daarbij werd de mijne economisch totall los verklaard.
heb toen zelf m`n achterkant terug geperst met een 10 tons hydraulische pers, bumperbalk vervangen en bumper gehaald en laten spuiten. nu is van de complete schade niets meer tezien en was voor een paar hinderd in totaal klaar.grtz bjorn
11 september 2010 om 15:42 In reactie op: Auto heeft bij warme motor last van wisselvallige toeren. #17727225stappenmotor controleren, vacuumslangen controleren op defect, inlaatslang controleren of deze niet gescheurt is.
grtz bjorn
wil ook wel eens gebeuren dat er een draad tegen massa aanligt. maar vaak is het toch helaas de sensor en deze zijn niet goedkoop.
grtz bjorn
revisie is niet mee nodig, alles is afgelopen maart vervangen bij het ombouwen van mijn 4 gaats 2 liter ophaning naar een 5 gaats v6 ophaning. toen zijn de schijven met blokken, handremschoenen en montage materialen vervangen. hierbij is ook alles ingevet en kabels weer in de olie gezet tegen het vastzitten. maar wat mij meer op dit idee bracht was dat de ankerplaten nog wel is open gaan staan of wegrotten waar je de borgpenntjes in vast draait (tevens hoef je voor die pennetjes de plaat niet los te halen voor het vastzetten).
ik ben zelf ook monteur en ervaar met de opels minder tot geen problemen met vastzittende hevels op de klauw dan bij de vag groep. en mocht dit gaan vastzitten is dit ook gemakelijk gangbaar te maken en hoeft er dus inets vervangen te worden van ene klauw.grtz bjorn
-
AuteurBerichten