Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier heb je genoeg info volgens mij :)
Ik heb er ook een Remus Duplex onderzitten, en heb er vorig jaar een trekhaak ondergezet. Dit gaat vlekkeloos en totaal zonder aanpassingen.
Succes ermee!
Het is inclusief 4 velgen met balanceren, als ik ze daar laat opleggen kost het me 20 euro extra.
Denk dat ik dat ook maar laat doen, aangezien het weer de komende dagen niet echt mee zit :)
Nou ik heb nu een set op de kop getikt, die moet gewoon passen!
steek 4×100
ET 49
6J x 15 inchContinental 195/65-15 met diepte 2x 6mm en 2x 7mm
Ik moet hier 250 euro inc. balanceren voor betalen, dat is toch wel een schappelijke prijs niet?
Nee, ik heb ze nog niet doorgemeten.. Hoeveel Ohm moeten de kabels zijn dan ongeveer?
Edit : Ondertussen heb ik ze doorgemeten en 3 kabels waren ongeveer 5 kilo ohm, en 1 kabel was oneindig..
Dus ik heb maar een setje nieuwe besteld.
Het is opgelost..
Ik had dus van de sloop een ander nokkenas huis gekocht, maar de nokkenas die daar in zat leek toch iets te verschillen met de originele. Dus mijn eigen maar weer gemonteerd.
Maar wat belangrijker was.. Er zat in een oliekanaal in het nokkenas huis een klein propje vloeibaar pakking, deze belemmerde dus de olie welke naar boven toe wilde.
Alles eruit gehaald, en starten en lopen maar.
Ik heb dus wel dezelfde koppakking en kopbouten gebruikt, ik weet dat het rekbare bouten zijn.. Mja, kijken of het goed gaat.In ieder geval bedankt voor je hulp!
Kleine update.
Mijn kameraad is geweest, en bij de eerste keer meten hadden de eerste 3 cilinders rond 10 compressie en de 4de niets.
Na nog een keer alles gemeten te hebben, waren alle cilinders ineens 0
Hierop de auto een kwartier lang gesleept, maar aanslaan ho maar. Alles nog maar eens schoongemaakt aangezien het blok zowat verzopen was, en bij het starten lijkt het net alsof de motor wil aanslaan, maar hij komt er net niet..Lijkt inderdaad op oliedruk.. Ik haal nu de nokkenas er maar weer uit, daar is ook een andere ingekomen. Zet ik gelijk mijn oude er weer in, en haal de stoters eruit.
Word vervolgd..
Ja, alles zit toch wel goed gemonteerd.. Er is voor de rest alleen een andere nokkenas huis met nokkenas opgekomen, aangezien de vorige huis kapot was.
Het aandraaien van de kop is ook wel goed gebeurt, dus daar kan het ook niet echt inzitten..Mn kameraad komt er zo aan, en dan gaan we wel even kijken :)
Voor mijn gevoel heb ik nu toch al wel aardig lang doorgestart, nog geen lege accu maar goed.
Als ik nu dan ook de motor start, hoor je ook dat hij weinig compressie heeft.
Ik kan dus het beste gewoon doorblijven starten met een ontkoppelde injector?Groeten!
Nou, als ik de motor laat lopen op 2500 toeren slaat hij vanzelf ook weer af.
Ik heb er net een kameraad bij gehad ( is automonteur ) hij denkt dat de motor weinig compressie heeft.. Morgen komt hij even langs met een compressie meter. Iets anders kon hij zo ook niet bedenken, aangezien alles verders goed is.
Hoeveel compressie moet zon blok hebben ongeveer dan? Weet je dat toevallig?
Ik heb de klepstoters inderdaad niet losgehaald.. Als ik de motor start en gas geef dan krijg ik hem soms wel aan, kan ik dan ook blijven gas geven als de motor aanslaat?
Nou, kom net terug van mn werk en heb de speakers even goed uit kunnen testen.
Het geluid is weer als vanoudsking:
Ik heb verder niets veranderd aan de instellingen of het komt puur doordat ik die Y splitters heb verwijderd, maar het klinkt iig top!
Wat een geluid komt er weer uit de pioneers:afro
Niet dat ik weet, ik ben al aardig aan het prutsen geweest. Maar heb eerlijk gezegd alleen maar de bass en de treble veranderd.
Morgen maar even kijken wat ik er nog meer aan kan veranderen er zitten iig genoeg opties op:)
Zal wel goedkomen, al vind ik het geluidskwaliteit van mijn vorige JVC wel beter.
De alpine klinkt scheller.. maar daar moeten we maar mee zien te leven :)
nou, je hebt helemaal gelijk gehad! Ik heb de splitter weggehaald en de tulp kabel in de sub aansluiting gedaan. Resultaat? Ik kan heerlijk kiezen tussen voor en achter :) bedankt voor je hulp!!
Aah nou snap ik het:)
Ik zal het eens proberen zonder Y splitter, ik weet dat ik het bij mijn vorige auto nodig had. Maar waarschijnlijk heb je gelijk en heb ik ze niet eens nodig!
Mijn setup ziet er idd zo uit.
Radio
Front speakers op de versterker van de radio
Achterdeurspeakers op de versterker van de radio
Hoedenplank speakers op een 4 kanaals JVC versterker.Ik ben nu aan het werk en kan dus niet zo ff mijn radio eruit halen..
Maar ik heb de subwooferfunctie in de radio al uitgeschakeld en zal vanavond eens kijken wat er dan gebeurd als ik de tulp kabels van de achterspeakers in de subwoofer ingang druk.
Ik heb dus maar 4kanalen, waaronder 2 voor de subwoofer, maar deze heb ik dus niet, dus kan ik hem toch ook niet gebruiken voor de achterspeakers??
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de bekrachtigde speakers op rear te krijgen? Want alleen de hoedenplank speakers worden bekrachtigd.
Power IC uit maakt in mijn geval ook niets uit, aangezien ik dus alleen de achter speakers bekrachtigd heb. Als deze uit staat komt er in mijn geval alleen geluid uit mijn achterboxen zoals het er staat. De front speakers worden dan niet aangestuurd.
Wat bedoel je met 2 line outs naar achteren?
Ik heb op mijn radio 4 uitgangen zitten voor een tulp kabel.
2 voor een subwoofer (Welke ik niet heb, en de instelling daarvan op de radio is uitgeschakeld) en 2 andere (voor de versterker neem ik aan).
Ik heb mijn tulp kabels in de radio in de overige 2 zitten en daarvandaan lopen ze door mijn auto naar de versterker vanwaar ze middels een Y splitter naar de versterker gaan.
De speakers heb ik via de rear kant aangesloten.
Nou, ik heb de kabels aan de front zijde aangesloten op de versterker, maar het maakt geen verschil.. De hoedenplank speakers blijven op de front zitten :S
Wel raar.. hij is toch echt op de rear aangesloten:o
Eens kijken wat er gebeurd als ik de kabels omwissel dan..
Yes, heren het is gelukt:wors
Er zat idd vanaf de radio een blauw/witte draad die aan de versterker moest. Nu is het geplop over:cool:
Alleen nu heb ik het volgende, misschien moet ik er wel een andere topic over maken maar dat hoor ik dan wel.
Ik heb mijn versterker alleen aangesloten op mijn achterspeakers, en de kabels van de luidsprekers naar de versterker toe die zitten aan het rear gedeelte van de versterker.
Nu heb ik het volgende, als ik de fader op front zet heb ik achter en voor geluid en als alles op rear zet heb ik alleen geluid uit mijn achterportieren:hmmz
Ik wil het dus zo hebben dat front alleen front is en rear alleen rear, iemand een oplossing voor dit?
ik heb de plus van de versterker (niet de dikke rode) aangesloten achter het contact. Dus de versterker word bekrachtigd zodra het contact aan gaat.
Maar dit was dus ook zo bij mijn vorige radio, hoe kan het dat hij nu ineens knalt?
Maar ik ga het morgen wel even proberen de versterker aan te sluiten op de remote..
Dus dan moet ik de gele (stroom achter contact) verwisselen met de blauwe?
Ik heb het iso blok gewoon aangesloten, dat geel een geel is en rood aan rood.
De blauwe kabel van de remote van de versterker heb ik aangesloten aan de gele kabel (stroom van contact) zodat bij het uitschakelen van contact de stroom ook uitgezet word van de versterker.
Het probleem doet zich vooral voor als ik tijdens het rijden de radio uit en aanzet. Dus als ik de radio uitschakel terwijkl de motor nog loopt..
Het kan mijn inziens bijna niet aan de bekabeling liggen, aangezien alles toch wel goed aan is gesloten?
-
AuteurBerichten