Stotteren bij optrekken

Forumindex Forums Modellen Astra Stotteren bij optrekken

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225353
    dropkikker
      Lid sinds:
      5 March 2008

      Hallo Astra rijders,

      Ik heb sinds kort dat mijn X16szr stottert tijdens het rijden, stationair loopt de motor perfect, maar zodra ik gas geef stottert deze gigantisch. Als ik een klein beetje gas geef valt het nog wel mee, maar als ik vol gas geef ineens dan lijkt het alsof je in een kermisattractie zit :)

      Tevens stottert de motor bij constante snelheden, waarbij het wel opvalt dat het voornamelijk onder de 3000 toeren is.

      Een klein beetje een voorgeschiedenis :

      5000 Km geleden is de koppakking vervangen, met nieuwe distributie, olie, filters, bougies. Tevens zijn de stappenmotor, gasklephuis en EGR klep gereinigd.
      De laatste heb ik gisteren wederom gereinigd, dit heeft helaas niet geholpen.

      Ik zit nu zelf te denken aan de bougie kabels of de DIS onsteking. Maar voordat ik deze duren dingen ga aanschaffen, wil ik graag jullie advies nog even :)

      Groeten Mark!

      #17721065
      Astra F Vaassen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 February 2010

        Heb je de bougiekabels al doorgemeten op weerstand?

        #17721066
        dropkikker
          Lid sinds:
          5 March 2008

          Nee, ik heb ze nog niet doorgemeten.. Hoeveel Ohm moeten de kabels zijn dan ongeveer?

          Edit : Ondertussen heb ik ze doorgemeten en 3 kabels waren ongeveer 5 kilo ohm, en 1 kabel was oneindig..

          Dus ik heb maar een setje nieuwe besteld.

          #17721067
          Astra F Vaassen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Dat is niet best nee. Dacht dat de langste 1kiloohm was en de rest dan steeds iets lager, zo was het bij mij tenminste.

            #17721068
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Je kan wel weerstand meten, maar als enkel de buitenmantel slecht is meet je met droog weer de juiste waarden.

              kabels besproeien met water is effectiever.

              Willem

              #17721069
              Astra F Vaassen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 February 2010

                origineel gepost door wim-v6
                Je kan wel weerstand meten, maar als enkel de buitenmantel slecht is meet je met droog weer de juiste waarden.

                kabels besproeien met water is effectiever.

                Willem

                Oke doe ik dat bij mij ook even, die van mij stottert ook en naar mijn idee waren de weerstanden goed, maar dat zegt dan nog niks.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.