Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb toen er een veer gebroken was een set H&R laten monteren en die verlaagd dacht ik 30/30
Dit is prima te doen MAAR kijk uit met drempels en er hard overheen scheuren want dan krijgt je bumperlip een paar schrammen.
Verder word ie wel iets stugger met H&R maar echt niet veel dus nog comfortabel genoeg vind ik. (mag van mij dus nog wel stugger voor het strakkere bochtenwerk)Rij overigens gewoon met de standaard 16″
Voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-ZXQOKMOX.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BMAAKTDL.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Na:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-TTCM46M6.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-Y6DWL7VE.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;31 december 2012 om 14:30 In reactie op: koppeling rattelt nog steeds na nieuwe dmf en koppeling #18089189Heb je idd het koppelings setje gechekt of het goed is?
Wat Robin al aan gaf is dat het misschien toch je drukgroep is ondanks dat ie nieuw is.
Of heb je een orginele koppelingsset gemonteerd?
Vaak gaat er geen orgineel spul op en ik heb ook wel eens meegemaakt dat mn drukgroep niet goed was en ik mn vliegwiel schraapte.
Axiale speling kan wel maar heeft je blok dan al zoveel gelopen?
Iig zou ik even langs de dealer gaan en die kunnen misschien meer vertellen want het kan ook aan de koppelingsbediening liggen misschien.corsaracer wrote:ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die dbilas flowtec’s echt werken!heb er 1 op een x14xe gehad (wel in een corsa b) incl nokkenassen en chip van hun (stage 2 pakket) en tijdens het meest ongelegen moment afgesteld was buiten iets van 35 graden en een intake temp van 30 graden. en ze halen er gewoon 125 pk uit. quote]
Dat bedoel ik dus. ;)
Zonder een lekkere set snelle stokjes lukt t je niet.@corsa_c20xe wrote:
26 pk is inlaat en door hun chippen
En een setje nokken erbij?
26pk met alleen spruitstuk lukt zowiezo niet en met chippen krijg je er zo’n 10pk bij max. dus dan red je die 26pk nog lang niet.
Maarja,ze moeten toch wat zeggen om hun spullen te kunnen verkopen. ;)24 december 2012 om 14:13 In reactie op: jullie mening over mijn verlichting (poll) MAG OP SLOT! #18086872Lkkr wit laten! ;)
Vind ik persoonlijk gewoon mooi staan en het kost je niks en geen gezeur met keuring e.d. als ze weer te donker zijn bijv.Zow Ron,jij bent flink bezig geweest met de Astra. :wub
Bumper staat m zeer netjes.
Doet me denken aan mezelf een tijd gelee.
Weliswaar niet met een Opel maar ik weet iig dat er veel tijd en veel geld in gaat zitten.
Vind m zeer netjes geworden en ook mooi dat je m niet “teveel” getuned hebt qua uiterlijk maar gewoon strak zeg maar.
Motorisch ook goed bezig geweest (dus niet alleen maar show en no go) dus echt knap werk!! :thumbHoe is de ervaring met de (dikkere) stabilisator stang onder eigenlijk?
Neem aan dat ie wel wat strakker op de weg ligt nu?btw,Is een orgineel spoilertje niet iets voor je?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BMAAKTDL.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DCAVKQE8.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of had je die optie allang afgeslagen? ;)Spontane uitval van de motor lijt me gewoon een slecht contact ergens.
Neem aan dat je geen storing hebt dus dan moet t wel een slecht contact,stekker o.i.d. zijn.
Zit t niet toevallig bij aansluiting van je contactslot omdat ie zo spontaan uit valt?Heb zelf geen probs met de EGR klep gehad maar ik ben een tijdje gelee bij de dealer geweest en die heeft de EGR klep uitgeschakeld via de software waar ze mee werken.
Zij kunnen ook de EGR klep afdoppen want dat heeft de monteur toen ook voor mij gedaan.
De monteur heeft dit toen gedaan om idd toekomstige problemen te voorkomen.Nou je zou eens kunnen vragen aan Speedequimpent.
Die jongens zijn goed in hun vak alleen vind ik ze niet zo persoonlijk over komen.
En anders kan je Ruud van RV Engineering eens vragen.
Die leverd Adaptronic standalone ECU’s en dat zijn zeer goede ECU’s is mijn ervaring.
En misschien kan hij ook TBs leveren of bijv. R1 carbs ombouwen naar TBs.http://www.autocross.nl/sponsoren/adaptronic/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ruud Visser Engineering.
Dr Vermetstraat 14
4681 CD Nieuw-Vossemeer
TEL: +31(0)6 13 90 61 94
Mail: adaptronic@gmail.com
Web: http://www.adaptronic.nlSucces. ;)
Ehmmm….heb je dan ook met de Corsa en c20xe blok en TBs gereden en dit verschil dan op een rollenbank uitdraai?
Kan me niet voorstellen dat als je dezelfde doorlaat hebt (bijv. 40mm) per cilinder dat je met TBs 40mm veeeel meer winst kan behalen.
T blijft tenslotte 40mm dus je kan er echt niet meer lucht in proppen en dan ook meer benzine voor de extra PK’s.
Ik weet wel zeker dat je met een standalone ECU je over het hele toerengebied veel mooier kan afstellen dan met carbs en daardoor zal je wel wat winst behalen maar die 3PK ga je echt niet merken hoor. ;)Op de standaard ECU is geen doen lijkt je?
Dus je twijfelt.
Ben zelf geen Opel tuner maar als er geen gekke sensoren in de std inlaat zit dan kan je best rijden met TBs en std ECU.
De std ECU past de inspuiting wel aan door de uitlaatgassen te lezen.
Maar meestal zit er op een std blok een LMM o.i.d. in de inlaat en die leest de hoeveelheid lucht die de inlaat ingaat en past daarop de inspuiting aan dus mocht je dit idd hebben dan zou je deze weer op een airbox moeten maken die naar de 4 TBs toe gaan en dan heb je nog steeds maar 1 inlaat ipv 4 die een lekkere grom geven.
Maargoed….ik hoop dat de topicstarter zich goed laat informeren bij een echte Opel tuner t.z.t.Het geluid is idd mega vet maar houd er rekening mee dat er VEEL herrie binnen te horen is (vooral als ze zo naar schutboard toe staan) en dat je daar na 2 maanden wel klaar mee bent misschien.
https://www.youtube.com/watch?v=iWk0OFv5yNM” onclick=”window.open(this.href);return false;
Filmpje met GSXR carbs (jaja geen TBs) op mijn ex Swift en deze herrie is zelfs met K&N filters. :shock:
En als je TB gaat rijden hoop ik dat je er dus wel iets van K&N filters op plaatst want zonder is niet bevoordelijk voor je blokkie.
Waarom kan je er niet elke dag mee rijden en zou het niet betrouwbaar zijn!?
Als je idd voor een standalone ECU gaat is deze perfekt af te stellen op jouw motor hoor. ;)
Alleen wel dus een setje filters erop plaatsen.Misschien dat de standaard ECU nog wel geschikt is voor TBs aangezien jouw x20xev blok ook met injectoren werkt?
Of dat de TBs met enige kleine aanpassingen gewoon op de oude ECU gaat werken?
Laat je iig even goed informeren bij een erkend Opel tuning bedrijf hiervoor. ;)P.S. Ik had trouwens met de GSXR carbs maar iets van 5pk winst en daarintegen ging mijn max koppel naar beneden door de korte runners,dus voor de PK winst hoef je t niet te doen.
Een oil catch can komt toch gewoon op de carterontluchting!
Ik neem aan dat je die wel weet te vinden. ;)
Of anders vind je hier op t forum wel een foto van de slang (of slangen) die nodig zijn voor naar de OCC.
Meestal is t er 1 die vanaf t kleppendeksel naar de OCC moet en daarvanaf komt er weer een slang die je gewoon naar de onderkant van de auto laat lopen voor afvoer.
En volgens mij is een OCC universeel toe te pasen.@RickR91 wrote:
Heeft er iemand een how to van het aansluiten van een Oil Catch Can op een Z16SE, of eentje die ook toe te passen is?
Na weken zoeken op internet ben ik er nog steeds niet uit.
Wie mij kan helpen, mag een PM sturen.
Bij voorbaat heel erg bedankt! :worsPrecies,dat vond ik dus ook en daarom ga ik afzien van de koop.
Wil gewoon weer een bijbehorende bumper met rand.
Bedankt voor jullie info en suggesties. ;)@DarkNL08 wrote:
Enige wat ik jammer vindt is dat de lijnen gewoon niet matchen, de coupe bumper is te “rond” of te “afgerond”.
king:Weet iemand of een Astra G Coupe voorbumper past op een Astra G Hatchback?
Zag wel dat ie bij de overgang van spatboard gladder is,andere mistlampen heeft en de openingen in het midden zijn iets anders maar ik was benieuwd of het plug and play is?
Kan deze in dezelfde kleur kopen maar misschien dat ik t zowiezo moet doen vanwege dat de achterbumper anders is dan en het totaalplaatje niet klopt!? :???:http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JXMMQQRO.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wie kan mij aan info helpen en/of advies geven!? :thumbup
Zzo,goed bezig man! :thumbup
Bedankt hiervoor. :DWow,dat ding loopt erg snel met die korte overbrenging. :O
ff in 7sec van 170km/u naar 250 km/u. :wtf
Trouwens,zat ruimte tussen de 2 auto’s dus niet gek dat ie dat deed.Beverwijk,Noord Holland. :)
Hmmm…mooi klote voor je. :(
Bij mij deed ie t vorige week ook niet maar na ff een flinke klap op t dashboard gegeven te hebben deed ie t weer??
Zag je met zonlicht of een lamp in je display schijnen wel je info op t scherm?
Bij mij zag in wel mn info namelijk maar mn verlichting deed niks.
Dus misschien alleen je display verlichting niet helemaal lekker.
Maar bij mij was t ff een klap en hij deed t weer. (en nu nog)31 maart 2012 om 20:26 In reactie op: Stukje achtervering spontaan afgebroken Astra G Sport! #17924804Ja idd,bij mij ook de laatste ring van een achterveer gebroken. :(
En dan heb ik nog wel de Sport versie.
Zit nu een setje H&R (verlaagd) onder en hopen dat dat ff beter blijft. :)@Dolby wrote:
Het schijnt een bekend probleem te zijn bij de astra G vooral achterveren willen nog wel eens afbreken. :shock:
Als je een sport hatchback hebt dan heb je waarschijnlijk JY code op je achter veer staan. Dat is namelijk orgineel sport veren.
Zijn 2cm lager dan de orginele veren die onder de gewone astra G gemonteerd zijn met code: JP achterveer.27 september 2011 om 18:51 In reactie op: vraagje vermogenswinst na inbouw grotere itercooler #17923516Ik weet niet hoor maar het is nu 27 september en hij heeft 25 september gereageerd dat ie over 2 weken gemonteerd word. :jerry :sleeping
Denk dat ie idd max 10pk erbij kan krijgen.
Het ligt er maar net aan of de intercooler echt extra koude lucht krijgt want als de voorbumper dit niet toe laat qua openingen voor extra lucht schiet je er nog weinig mee op.Nou dan ga ik er van uit dat het gewoon goed is.
Bedankt voor de reacties. :DJa ik zie dat een Astra normaal zo rond de 800rpm draait staionair.
Maar mijne draait dus tussen de 600 en 700rpm??
Toerental loopt na gas los terug naar ong. 750/700rpm en dan zakt ie na 2sec naar 650rpm en schommelt dan tussen de 600/700rpm? :SHeb je de koppeling ff getest,door in zn 3e versnelling bij +/- 3000rpm koppeling intrappen en lekker gas er op en dan koppeling ineens op laten komen?
Als ie dan doorslipt is je koppeling wel enigzins op.
3Denk eerder dat er een stuk segment of veer van de koppeling af is of dat je druklager gaar is waardoor je het geluid hoort bij t op laten komen van de kopeling.
Iig zou ik ff langs de dealer of je garage gaan.Niemand evt. nuttige informatie?? :(
K zou ff een belletje wagen naar de dealer.
Weet je t zo. ;)
Overigens denk ik dat als t snaar aangedreven is zoals voor waterpomp of dynamo deze niet op tijd hoeft maar alleen de distributieketting zal op tijd moet en staan.
Dit zal wel aangegeven worden oor een pijltje of streepje op het tandwiel en dat pijlte of streepje moet weer overeen komen met een pijltje of streepje op t blok.Verschil zal je ook niet merken hoor.
T is alleen zo dat de injectoren gewoon schoon blijven en goed blijven inspuiten i.p.v. dat ze door vervuiling niet volledig inspuiten of gaan druppelen (overdreven) i.p.v. inspuiten.
Als t goed is zorgt de cleaner er ook voor dat de leidingen en benzinepomp niet vervuilen.
Zeker niet slecht om te doen eens in de xxxxx aantal kilometers.
Voor t geld hoef je t iig niet te laten. ;) -
AuteurBerichten