injector cleaner

Forumindex Forums Modellen Astra injector cleaner

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241067
    harryd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 December 2009

      hallo
      ik heb een OPEL Astra Hatchback 1.6i 16V Elegance
      bouwjaar 2000
      net een nieuwe apk nieuwe bandje,s en hij loopt als een trein
      nu hoorde ik van de dealer dat ik 1x per jaar een flesje injector cleaner moet kopen en in de volle tank moet gooien
      nu heb ik de auto al 4 jaar en never nooit problemen gehad
      is zoiets raadzaam wat de dealer zegt ?
      alvast bedankt voor reactie
      gr

      #17914775
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        Ehm, eerst flesje ingooien voor tanken anders vermengd het goedje niet goed
        Zelfs doe ik ook eens per jaar tegelijk olie en filter vervangen
        Alleen zo kun je het langste zorgeloos blijven rijden, goed onderhoud
        In deze zou ik luisteren naar je dealer, voor het geld hoef je het niet te laten rond de 10 eu

        Mvg Mario

        #17914776
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          heb het pas ook gedaan, wil dit nu idd samen met de olie + filter doen.

          #17914777
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            bij jou auto hoeft dat echt niet hoor, mijn ouders hebben de zelfde motor in hun zafira als jij hebt, rijd al 260.000 km probleemloos zonder zo’n injectorcleaner.

            ik zou het alleen aanraden misschien bij de direct ingespoten benzinemotoren (2.2 DGI) of commonrail dieselmotoren.

            Maar als je de onderhoudsschema’s er bij pakt van alle opels staat ook nergens dat dit bij onderhoud hoort. imo gewoon een manier om extra omzet te genereren voor de garage….

            #17914778
            opelremco
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2007

              Heb het verschil ook nooit echt kunnen merken.Zowel bij diesel niet als bij benzine wagens.Is denk ik toch iets psychologisch.maar das mijn mening.

              #17914779
              Dr.Insane
                Lid sinds:
                20 September 2010

                Verschil zal je ook niet merken hoor.
                T is alleen zo dat de injectoren gewoon schoon blijven en goed blijven inspuiten i.p.v. dat ze door vervuiling niet volledig inspuiten of gaan druppelen (overdreven) i.p.v. inspuiten.
                Als t goed is zorgt de cleaner er ook voor dat de leidingen en benzinepomp niet vervuilen.
                Zeker niet slecht om te doen eens in de xxxxx aantal kilometers.
                Voor t geld hoef je t iig niet te laten. ;)

                #17914780
                AsconaC20NE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2004

                  met de kwalitatief hoge brandstoffen zoals wij die hier in NL kennen is het echt niet nodig over het algemeen. Of mensen moeten problemen hebben met de injectoren of slecht onderhouden (brandstoffilter nooit vervangen) of rotzooi in de tank door andere omstandigheden. Ik zou het alleen gebruiken als de auto echt niet mooi loopt waarvan de injectoren een mogelijke veroorzaker kan zijn. Toen ik mijn huidige astra kocht was die ook slecht onderhouden. iig al jaren geen beurt gehad en liep niet mooi. Kijk voor die paar euro gooi ik er zoiets zeker in.

                  maar onder normale omstandigheden met de brandstoffen zoals wij die hier in west europa kennen volstrekt niet nodig bij een goed onderhouden auto.

                  Een garage verkoopt het er vaak graag bij, is iets van een tientje of zo. Maar met 5 onderhoudsbeurten per dag is dat al 50 euro extra omzet per dag, dan kom je al snel op 1000 euro per jaar extra omzet. En slecht is het zeker niet.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.