Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb tussendoor ook nog kapotte bougies gehad. En weer een paar motorstoring meldingen gehad.
Afgelopen weekend een andere auto aangekocht.
Voor mij geen Opel meer de komende jaren.. van de 4 Opels 2 met problemen gehad.
Ik wens je succes en hoop dat de ellende voor je ophoud!
Nou meer dan een jaar verder en nu zie ik de aflevering van 1 april van Kassa voorbij komen:
Ik heb nogmaals gebeld naar Opel Nederland om mijn probleem aan te kaarten maar deze geven aan dat er geen terugroep actie is op mijn Opel Grandland X.
Nu heb ik maar zelf een e-mail verstuurd met mijn verhaal naar Kassa.
Maar weet iemand of dat er een gezamelijke groep is die hier ook deze problemen aankaart bij Opel/Stellantis?
Nou hierbij een update..
Ik was langs gegaan bij de Opel dealer, deze had gekeken of de riem niet te breed was en volgens de monteur was de riem goed en zag er perfect uit (was november 2021).
Anderhalve week geleden kwam daar de beruchte oliedruk foutmelding. Ik naar de Opel dealer gebeld en uitgelegd wat het probleem was… “Meneer er zijn geen monteurs aanwezig en hebben de komende tijd geen plaats om te kijken.. bel maar de Opel assistance als u het nog eens heeft en dan komt u vanzelf bij ons terecht…”
Ik naar de eerder genoemde Bosch garage gebeld, komt u morgenochtend maar gelijk langs meneer dan gaan we er naar kijken.. (iets met service ofzo…)
Monteur gaf aan dat er benzinegeur aan de olie zat en deze vervangen diende te worden. Nu was het toch tijd voor een kleine beurt dus dat gelijk maar laten doen. Hebben we de auto vorige week opgehaald en waarempel.. dit weekend hetzelfde probleem weer de melding voor de oliedruk. Wij terug naar de garage en nu blijkt dus inderdaad dat door het gebruik van verkeerde olie in het verleden de riem afbrokkeld en de oliezeef dicht zit.
Nu wordt dus de riem+zeef+olie vervangen om dit probleem te verhelpen.
Ik ga toch niet meer naar een Opel dealer, de service is uitermate slecht (niet de eerste keer 2 auto’s geleden een Astra gehad en alleen maar drama met Opel dealer).
Hopelijk lezen mensen dit, laat er zeker naar kijken bij je GLX (onze is van september 2018 met 67000 op de teller).
[quote quote=18423656]
Weet er toevallig iemand of alle GLX modellen uitgevoerd zijn met een distributieriem of ook met ketting? Kan ik hier het beste contact met een Opel dealer opnemen of direct met Opel Nederland? (ik zit nu bij een Bosch aangesloten garage)
@Nick-GSI is een echte Opel monteur. Lees wat hij er over schrijft. Zover ik weet, zijn alle benzine motoren van de Grandland voorzien van een distributieriem, en geen ketting. Dit is een natte-riem die door het oliebad loopt. De kwaliteit van de riem is echter onderschat. (Dus niet de olie is de oorzaak) Kleine deeltjes van de riem slijten af, en komen in de olie. De zeef die de olie filtert, loopt vol. Smering ontbreekt, dus je kunt raden wat er dan gebeurt. Daarom moet op tijd de riem vervangen, en de oliezeef gereinigd. Ik wist dit vooraf ook niet. Ik heb mijn Grandland na bijna 3 jaar, en 26.000 km ingeruild voor een Zweeds merk. En ik zou zéker in de garantie periode, die Bosch garage vergeten. Niet vanwege hun kwaliteit, maar dit ivm je fabrieksgarantie, mocht er eventueel wat fout gaan.[/quote]
Fabrieksgarantie zit er niet meer op helaas, is van september 2018 en heb hem gekocht januari 2021. Ik heb wel even een e-mail gestuurd naar een Opel garage in de buurt om navraag te doen of zij hier uberhaupt iets vanaf weten. Ben benieuwd wat de reactie gaat zijn.
Ik denk dat ik al weet welk zweeds merk daar had ik al eens naar gekeken alleen waren die wat boven budget :no-money:
Weet er toevallig iemand of alle GLX modellen uitgevoerd zijn met een distributieriem of ook met ketting?
2 personen die ik ken hebben dezelfde GLX als dat ik heb en die hebben binnen 60.000 km de distributieriem moeten laten vervangen met de reden “iets met olie” (personen hebben geen verstand van auto’s verder en ik eigenlijk ook bitter weinig).
Blijkbaar kostte dit 850 euro maar werd dit een deel door opel zelf betaald zodat ze zelf nog 250 euro moesten betalen. Volgens mij omdat het een gekend probleem was..
Het lijkt mij dat dit een soort gelijk probleem is dan dat eerder in het topic vernoemd is.
Kan ik hier het beste contact met een Opel dealer opnemen of direct met Opel Nederland? (ik zit nu bij een Bosch aangesloten garage)
-
AuteurBerichten