djdt

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850144
    djdt
      Lid sinds:
      16 June 2011

      @henk 400rr wrote:

      van de i (Irmscher)nrs zijn de volgende modellen gemaakt (en in productie)
      i2000: Ascona B (2.0S met dubbele solex 40/45mm)
      i200: Manta-B (naar keuze 2.0e met 125pk en 2.0e met 110Pk)
      i240: Manta-B (2.4e met 136pk)
      i400: Manta-B en Ascona-B (2.4 16V met 144pk)
      i300: Manta-B (3.0e 6-cil. 180pk)
      i2800: Manta-B (2.8e 6-cil.)

      i3000 is geen officieel Irmscher/Opel model, evenals de i2000 manta.

      verder blader dit maar eens door: http://www.mantab.secudo.net/cms/front_content.php?idcat=105

      daar staat nog zo’n discussiemodel, de i400CC, eigenaar beweert dat het origineel is, anderen zijn van mening dat het om de irmscher 16V gaat die destijds in de autosalon van Geneve ten toon gesteld werd.

      Ik denk eerder ook dat laatste, er zijn te veel toevalligheden.

      Hoi Henk,

      Kan ik zonder de nokkenas te bekijken weten of ik met een 110pk i200 of met een 125pk i200 te maken heb? De code op een irmscher nokkenas is een IKA555 had ik gehoord. Kan ik nog ergens anders afleiden of het om een 125pk gaat ?

      Dank

      In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850127
      djdt
        Lid sinds:
        16 June 2011

        Ik heb me vandaag laten wijsmaken dat de i200’s een genummerde reeks waren?
        Klopt dat? (is het eerste wat ik ervan hoor)

        En zo ja, waar is de nummering te vinden?

        In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850120
        djdt
          Lid sinds:
          16 June 2011

          @louwe 16 klepper wrote:

          @McLambo wrote:

          Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

          nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
          veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

          ontsteking ??mischien een iets hoger voltage
          dus vellere vonk????

          De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..

          In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850118
          djdt
            Lid sinds:
            16 June 2011

            @McLambo wrote:

            Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

            ik weet enkel dat zoals eerder gezegd:
            -Nokkenas
            -Ontsteking en/of computer doos
            -Blijkbaar ook klepveren (wist ik niet)

            en dit maakt +15pk dus 125pk

            Andere aanpassingen zijn:
            -400 spoiler
            -i200/400 interieur (Opel logo’s)
            -Irmscher dubbele lichten
            -groen getinte ruiten
            -Rothmans strepen

            Als ik verkeerd ben , gelieve aan te passen :)

            In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850116
            djdt
              Lid sinds:
              16 June 2011

              @cobus 24V wrote:

              Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
              H

              is deze set nog steeds te bestellen ? :hmmz

              In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850112
              djdt
                Lid sinds:
                16 June 2011

                Enkele originele Opel folders over de i200

                En dank aan Henk voor de info !

                In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850110
                djdt
                  Lid sinds:
                  16 June 2011

                  @henk 400rr wrote:

                  @djdt wrote:

                  Hoi,

                  Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?

                  Nee.

                  Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
                  Of was deze sport-getriebe in optie ?

                  Dank
                  Jeroen

                  Inderdaad, optie.

                  Dus een 5-gang-sportgetriebe (in optie dus) is wel anders dan een GSI-bak?
                  of was deze sport-getriebe ook in optie op de GSI?

                  Dank

                  In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850108
                  djdt
                    Lid sinds:
                    16 June 2011

                    Hoi,

                    Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
                    Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
                    Of was deze sport-getriebe in optie ?

                    Dank
                    Jeroen

                    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850078
                    djdt
                      Lid sinds:
                      16 June 2011

                      Bij deze mijn kleine bijdrage:

                      In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850067
                      djdt
                        Lid sinds:
                        16 June 2011

                        Het chassis-nummer van een originele i200 begint dit met WOL- (Opel) of met WJR- (Irmscher)?

                        In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850064
                        djdt
                          Lid sinds:
                          16 June 2011

                          Hoi mensen!

                          Kan iemand mij ongeveer het productieaantal van de i200 geven?
                          Op de Duitse wikipedia vond ik +-3000 maar andere praten over 1000 of 5000 ,…

                          Alvast dank !

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)