Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@henk 400rr wrote:
van de i (Irmscher)nrs zijn de volgende modellen gemaakt (en in productie)
i2000: Ascona B (2.0S met dubbele solex 40/45mm)
i200: Manta-B (naar keuze 2.0e met 125pk en 2.0e met 110Pk)
i240: Manta-B (2.4e met 136pk)
i400: Manta-B en Ascona-B (2.4 16V met 144pk)
i300: Manta-B (3.0e 6-cil. 180pk)
i2800: Manta-B (2.8e 6-cil.)i3000 is geen officieel Irmscher/Opel model, evenals de i2000 manta.
verder blader dit maar eens door: http://www.mantab.secudo.net/cms/front_content.php?idcat=105
daar staat nog zo’n discussiemodel, de i400CC, eigenaar beweert dat het origineel is, anderen zijn van mening dat het om de irmscher 16V gaat die destijds in de autosalon van Geneve ten toon gesteld werd.
Ik denk eerder ook dat laatste, er zijn te veel toevalligheden.
Hoi Henk,
Kan ik zonder de nokkenas te bekijken weten of ik met een 110pk i200 of met een 125pk i200 te maken heb? De code op een irmscher nokkenas is een IKA555 had ik gehoord. Kan ik nog ergens anders afleiden of het om een 125pk gaat ?
Dank
Ik heb me vandaag laten wijsmaken dat de i200’s een genummerde reeks waren?
Klopt dat? (is het eerste wat ik ervan hoor)En zo ja, waar is de nummering te vinden?
@louwe 16 klepper wrote:
@McLambo wrote:
Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?
nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ikontsteking ??mischien een iets hoger voltage
dus vellere vonk????De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..
@McLambo wrote:
Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?
ik weet enkel dat zoals eerder gezegd:
-Nokkenas
-Ontsteking en/of computer doos
-Blijkbaar ook klepveren (wist ik niet)en dit maakt +15pk dus 125pk
Andere aanpassingen zijn:
-400 spoiler
-i200/400 interieur (Opel logo’s)
-Irmscher dubbele lichten
-groen getinte ruiten
-Rothmans strepenAls ik verkeerd ben , gelieve aan te passen :)
@cobus 24V wrote:
Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
His deze set nog steeds te bestellen ? :hmmz
@henk 400rr wrote:
@djdt wrote:
Hoi,
Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
Nee.
Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
Of was deze sport-getriebe in optie ?Dank
JeroenInderdaad, optie.
Dus een 5-gang-sportgetriebe (in optie dus) is wel anders dan een GSI-bak?
of was deze sport-getriebe ook in optie op de GSI?Dank
Hoi,
Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
Of was deze sport-getriebe in optie ?Dank
JeroenHet chassis-nummer van een originele i200 begint dit met WOL- (Opel) of met WJR- (Irmscher)?
Hoi mensen!
Kan iemand mij ongeveer het productieaantal van de i200 geven?
Op de Duitse wikipedia vond ik +-3000 maar andere praten over 1000 of 5000 ,…Alvast dank !
-
AuteurBerichten