Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Forumindex Forums Modellen Manta Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 513)
  • Auteur
    Berichten
  • #17850127
    djdt
      Lid sinds:
      16 June 2011

      Ik heb me vandaag laten wijsmaken dat de i200’s een genummerde reeks waren?
      Klopt dat? (is het eerste wat ik ervan hoor)

      En zo ja, waar is de nummering te vinden?

      #17850128
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        het is geen genummerde reeks, niet qua chassisnr. wel is er een serie van ±10 stuks geweest met opeenvolgende kentekens hier in Nederland.

        #17850044
        wfvdijk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 January 2011

          Hoe zit het nu met die i nummers? Ik weet i200, i240, i400, maar zie ook weleens i3000 en i2800. Zijn er nog meer i nummers bekend? Wat zijn de specs van de i3000 en i2800?

          #17850046
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            van de i (Irmscher)nrs zijn de volgende modellen gemaakt (en in productie)
            i2000: Ascona B (2.0S met dubbele solex 40/45mm)
            i200: Manta-B (naar keuze 2.0e met 125pk en 2.0e met 110Pk)
            i240: Manta-B (2.4e met 136pk)
            i400: Manta-B en Ascona-B (2.4 16V met 144pk)
            i300: Manta-B (3.0e 6-cil. 180pk)
            i2800: Manta-B (2.8e 6-cil.)

            i3000 is geen officieel Irmscher/Opel model, evenals de i2000 manta.

            verder blader dit maar eens door: http://www.mantab.secudo.net/cms/front_content.php?idcat=105

            daar staat nog zo’n discussiemodel, de i400CC, eigenaar beweert dat het origineel is, anderen zijn van mening dat het om de irmscher 16V gaat die destijds in de autosalon van Geneve ten toon gesteld werd.

            Ik denk eerder ook dat laatste, er zijn te veel toevalligheden.

            #17850045
            wfvdijk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 January 2011

              :thumb

              #17850129
              manta xj-90-vk
                Lid sinds:
                19 December 2010

                #17850130
                manta xj-90-vk
                  Lid sinds:
                  19 December 2010

                  mijn manta I240r under construction

                  #17850131
                  Hendri
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 August 2005

                    xj 90 vk reed jij vorig weekend niet in de gemeente losser?

                    #17850132
                    manta xj-90-vk
                      Lid sinds:
                      19 December 2010

                      nee dat was ik niet mijn :hmmz

                      #17850133
                      manta_sport
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        De “originele” ACDelco Manta 400 is ook weer opgedoken, na 10 jaar winterslaap.

                        en hij is te koop –> http://www.rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrcy&md=details&id=57676

                        #17850134
                        mugenpower
                          Lid sinds:
                          31 May 2005

                          Nou welke forummer koopt hem ?? king:

                          #17850135
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            ik durf haast wel met 100% te garanderen dat niemand hier op dit forum die auto gaat opkopen.

                            #17850136
                            manta_sport
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @henk 400rr wrote:

                              ik durf haast wel met 100% te garanderen dat niemand hier op dit forum die auto gaat opkopen.

                              Kunnen we hem niet stiekem omruilen :D

                              #17850137
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Nee, absoluut niet, dan is de lol er echt af.

                                Dit soort auto’s zijn “investeringen” geworden net als een schilderij, ermee rijden is kapitaalvernietiging en bovendien, er wordt alleen gepraat over de auto, geen reservedelen. dus als je hiermee rijd is dat echt een bodemloze put.

                                Je kan voor dat geld beter een Subaru huren/kopen, dan heb je meer lol van je geld.

                                #17850138
                                manta xj-90-vk
                                  Lid sinds:
                                  19 December 2010

                                  er mee rijden is zonde mooi met een kleedje er over in de schuur laaten staan

                                  #17850140
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Onlangs trok een bepaalde titel mijn aandacht:

                                    400er back from Kenia dank Ralf Antweiler!

                                    met de onderstaande foto

                                    Net zoals de berichtgeving rondom de Kadett 400 waar Walther Röhl het WK in 1982 gewonnen zou hebben (was een ascona 400) leert dat wie verder leest en kijkt toch in de regel wat meer te weten komt.

                                    Back from Kenia – unrestauriert!
                                    Ralf Antweiler bringt zur Show einen von max. 4 oder 5 gebauten Werks – Manta 200 Gruppe B, der seit 1985 in Kenya und Tanzania unterwegs war. Er entdeckte den Wagen 2009 in Nairobi und schaffte ihn 2010 dorthin zurück, wo er mal hergekommen war. Das Fahrzeug wird in seinem aktuellen unrestaurierter Zustand gezeigt.

                                    Het gaat dus om een Manta 200 groep B, op zich meer bijzonder dan de grote broer de Manta 400, ook gezien de geringe aantallen die gebouwd zijn van deze uitvoering, zeker in “Werks” uitvoering.
                                    Dhr. Antweiler is hier trouwens nauw bij betrokken, maar heeft zo z’n contacten binnen de oude Opel teams die nog wel eens op de hoogte zijn van degene die dit soort wagens overgekocht hebben.

                                    Aangeboden werd deze manta destijds maar echt veel met het complete pakket zijn er niet verkocht, meestal werd alleen de motor/bak overgenomen, maar nooit echt het onderstel.
                                    De motor was een 2.0 ltr. met de zg “schwedenkopf” en het onderstel was de normale assen met 5-gaats ombouw, ook de versnellingsbak was interessanter dan het std. model.
                                    Hierdoor waren de i200’s die daarvoor de grp B homologatie hadden moeilijk van de rest te onderscheiden.

                                    Dit is er ook eentje, deze bestaat inmiddels niet meer, is gesloopt

                                    #17850141
                                    mantaray
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 November 2004

                                      interesant :thumb :thumb volgend jaar ook deze auto in de eifel ???

                                      #17850142
                                      mantaray
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        16 November 2004

                                        voor de liefhebbers het hele verhaal

                                        http://www.hundert5.de/home/articles/motorcity.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        wie gaat er naar toe ???

                                        http://www.hundert5.de/steel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        het is dat het zo ver rijden is en ik helaas moet werken ….

                                        #17850143
                                        henk 400rr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Er wordt wel weer een i200 groep B samengebouwd op basis van de homologatie, deze zal waarschijnlijk binnen een paar jaar bij de SlSw te zien zijn, hoe dat met deze wordt is moeilijk te zeggen.

                                          Ik weet wie Ralf is, hoe hij d’r uit ziet, maar ik ken hem echter niet persoonlijk.

                                          Voor mij is de reis wat te ver om hier even bij te kijken, de rest wat erbij zit lijkt me niet interessant genoeg om deze trip te ondernemen.

                                          #17850144
                                          djdt
                                            Lid sinds:
                                            16 June 2011

                                            @henk 400rr wrote:

                                            van de i (Irmscher)nrs zijn de volgende modellen gemaakt (en in productie)
                                            i2000: Ascona B (2.0S met dubbele solex 40/45mm)
                                            i200: Manta-B (naar keuze 2.0e met 125pk en 2.0e met 110Pk)
                                            i240: Manta-B (2.4e met 136pk)
                                            i400: Manta-B en Ascona-B (2.4 16V met 144pk)
                                            i300: Manta-B (3.0e 6-cil. 180pk)
                                            i2800: Manta-B (2.8e 6-cil.)

                                            i3000 is geen officieel Irmscher/Opel model, evenals de i2000 manta.

                                            verder blader dit maar eens door: http://www.mantab.secudo.net/cms/front_content.php?idcat=105

                                            daar staat nog zo’n discussiemodel, de i400CC, eigenaar beweert dat het origineel is, anderen zijn van mening dat het om de irmscher 16V gaat die destijds in de autosalon van Geneve ten toon gesteld werd.

                                            Ik denk eerder ook dat laatste, er zijn te veel toevalligheden.

                                            Hoi Henk,

                                            Kan ik zonder de nokkenas te bekijken weten of ik met een 110pk i200 of met een 125pk i200 te maken heb? De code op een irmscher nokkenas is een IKA555 had ik gehoord. Kan ik nog ergens anders afleiden of het om een 125pk gaat ?

                                            Dank

                                            #17850145
                                            henk 400rr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              Nou, het is als met vele zaken, je weet het pas zeker als je alles bekeken hebt, maar je hebt wel zaken die de boel aannemelijk maken, dwz: met de grens van zekerheid dat je ervanuit mag gaan dat het zo is.

                                              De sper in de achteras bijv., als er “spezialöl” of “specialoil” in het deksel staat dan kan je ervanuitgaan dat er eentje in zit, maar niet altijd is dat zo en dat het er niet in staat wil ook weer niet zeggen dat het er niet in zit.
                                              Dit heeft alls met de tand des tijds te maken.

                                              De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.

                                              In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.

                                              Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.

                                              De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.

                                              #17850146
                                              manta xj-90-vk
                                                Lid sinds:
                                                19 December 2010

                                                #17850147
                                                BlitzKicker
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 January 2006

                                                  Als ik veel te veel geld zou hebben, had ik die AC Delco i400 gekocht :D Niet mee rallyrijden uiteraard, maar af en toe een rondje Amersfoort/Zeewolde, Harderwijk en terug over de A28 moet kunnen toch?

                                                  #17850148
                                                  henk 400rr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 June 2004

                                                    Uiteraard, d’r zijn wel meer verzamelaars met dezelfe gedachte, sommigen rijden nooit mer, een andere rijd er zo nu en dan een blokje mee om.

                                                    ’t is wel zo, de 1 kan de verleiding ‘m even diep in te trappen wat meer weerstaan dan de ander en onderhoud van zo’n ding is erg kostbaar.

                                                    #17850149
                                                    ICEQUEEN_Manta_Logan
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 February 2006

                                                      Rally Twente

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 513)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.