Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor het vervangen van de benzinepomp,die giert nogal, moet er dan ook de pakking vervangen op het deksel van de brandstoftank?
Dirck
En hoe haal je nu die houder los? Bajonet?
Koelvloeistof meter werkt goed, na uitwisselen vanthermostaat. Is mooi stabiel op rond 90 -95 graden.
Hoe haal je die benzine pomp los?
Slangen los en dan losdraaien -tikken ? Lijkt op een soort bajonetsluiting, klopt dat?
Heeft even geduurd, maar nu lijkt het vooral in de benzinemeter zelf te zitten. Die geeft zo’n beetje 10-15 liter te weinig aan, al is dat ook niet betrouwbaar. vanmorgen riep het metertje dat de tank leeg was, maar met tanken ging er maar 27 liter in. Verbruik is ongeveer 1 op 15.
Wel fluit nu de benzinepomp als de tank wat leger raakt. Zouden ze toch een verkeerde pomp erin gezet hebben, die het te warm krijgt.
Zit de tankvlotter trouwens aan de pomp vast?Je bedoelt dat de ontluchting niet goed werkt, á lá het gaatje in de benzinedop bij ‘n brommer? Er zit volgens de OPCOM ergens een ontluchtingsrelais / gevalletje. Zelf had ik hier al eens aan gedacht maar ik kan het tikkende dingetje niet vinden. Waar zit het ergens in de buurt van de motor neem ik aan , maar waar ongeveer.
Morgen rijd ik met een halflosse dop,, zal ook eerst kijken of het sist als ik hem los draai na het rijden. Je doelt op onderdruk neem ik aan.?
Dirck
@Dr.Ed wrote:
Wat zegt je benzinemeter btw als de tank “leeg”is?
Dan zit er nog een liter of 15 in…
Aanzuigslangetje vergeten of zit dat er niet aan? Geen idee..
Gaan we doen, dank je wel
D
Wimv6, Je hebt helemaal gelijk. Ik heb in Duitsland via Ebay een Originele LMM gekocht . Vanmiddag erin gezet en autootje rijdt beter als ooit tevoren.
Zeer bedankt voor je advies.
Toen we de Corsa startten, klonk heel even ( hoogop 2 seconden) de distributieketting en ook aarzelt de motor verder heel even lichtjes met gasgeven. Is dat inderdaad de ketting en moet dat op korte termijn vervangen?
Groet
Dirck
Ik heb gezocht naar een ecu op de onderdelenlijn. Maar niemand wil vertellen wat zo’n ding ongeveer kost. heeft een van jullie daar ervaring mee?
Doorgaand op de vervuiling, het gasklephuis was erg vies, teerachtige rommel, is schoongemaakt. Zou het kunnen dat de brandstofdrukregelaar door achtergebleven rommel zijn werk niet goed kan doen zodat het kanaaltje in het gasklephuis verstopt zit. Is dat door te prikken of te blazen of raakt er dan iets beschadig cq zitten er bochten in?
Heeft iemand ‘n Foto of Plaatje?Toen we hem binnenbrachten, bleek de egr klep stuk te zijn, die is vervangen. Daarna bleek de krukassensor een fout te vertonen. Daarna kwamen er geen storingen meer boven, maar bleef de auto slecht lopen. Vanmiddag geprobeerd te starten, Tank was nagenoeg leeg, heb er 10 liter E95 bij gedaan. Starten ging toen heel aarzelend, kleine plofjes en heel onregelmatig koud stationair lopen. Toen de zaak wat opwarmde ging het beter, heel langzaam en voorzichtig gasgeven haalde ongeveer 3200 toeren. Daarna viel het toerental terug. Volgens de monteurs is dat niet zo als de retourleiding dichtgeknepen wordt. Maar de reden ervan zijn ze niet achter.
De enige fout die aangegeven wordt is het ontbreken van het motorstoringlampje. verder geen storingen. Vanmorgen nog zelf met opcom gecontroleerd. Het relais van de benzinepomp reageert ook gewoon. Pomp loopt goed.
Die is al door twee verschillende vervangen. eerst alleen de regelaar, daarna de rail met regelaar erin. geen verschil. Wordt het ding vacuumgestuurd. ik kan er nu niet bij. Zou een stom slangetje kunnen zijn.
-
AuteurBerichten