Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo heren, ik weet dat het al een wat oudere topic is maar ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Combo 1.3 cdti. Van 1 op ander moment slaat hij niet meer aan. Van alles al gecontroleerd en vervangen. Nu las ik over raildrukken enz. Ik dacht eerst eens om de toevoerleiding van de pomp los te draaien. Toen had ik al geen druk. Motor paar keer rond laten draaien en er komt nog geen drup diesel uit de los gehaalde toevoer. Nu vermoed ik dat de pomp defect is maar om zeker te weten wil ik jullie toch vragen om een 2nd opinion voor ik een andere pomp aanschaf. Zit er vanaf de tank ook een opvoerpomp die de diesel vanaf de tank naar het filter gaat voordat ie naar de hogedrukpomp gaat?
Of misschien een tip hoe ik de drukpomp op een andere manier op zijn werking kan testen?
Alvast bedankt, John
Hallo Moderator,
Het bericht is alweer van even geleden maar had nu toch even een vraagje. Ik ben met een c20xe motor bezig om deze in een Kadett B te bouwen. Motor is een M2.8 en heeft DIS ontsteking. In de Kadett wil ik er Webers op gaan zetten. Nu lees ik in je laatste post over een stand alone ontsteking? Waar kan ik zoeits vinden?
Alvast bedankt
Groet’n JohnProbleem is opgelost… idd een luchtbel geweest en na lang puzzelen gevonden. Bedankt allen voor de tips :)
Distributie moest ook vervangen, dus gelijk ook de waterpomp meevervangen(misschien dat die de boosdoener was). Maar nee hoor. Is nu voor de 3e keer compleet nieuwe koelvloeistof in gegaan en eerder vanavond ook nog de thermostaat vervangen. Mocht alles niet baten. Blijft schuim in reservoir komen. Het schuim komt door het dunne slangetje dat vanaf de radiateur teruggaat naar het reservoir.
Ik ben er door en heb geen andere ideeën meer. Nergens zie ik lekkage. Peil zakt ook niet, en toch schuimOk, zal ik dan eerst doen. Ik hou je op de hoogte. Bedankt voor de tip in ieder geval :thumb
Ik heb er ook aan zitten denken of er misschien iets anders in het systeem zou zitten dan alleen koelvloeistof. Je moet de mensen de kost geven die het reservoir aanzien als ruitensproeier tankje.
Maar het vreemde is, dat ie alleen maar schuimt als ik de verwarming ga gebruiken. Laat ik deze op koud staan is er niets aan de hand, en krijg de melding ook niet op display.
19 augustus 2012 om 19:35 In reactie op: Versnellingsbak staat vast in de achteruit versnelling #18057765kweet niet hoe ik de topic weg kan halen maar mijn probleem is opgelost dus deze topic kan worden verwijderd.
Bedankt namens alle die hebben gereageerd en me geholpen hebben :(18 augustus 2012 om 11:49 In reactie op: Versnellingsbak staat vast in de achteruit versnelling #18057764Ik heb er een klein stukje mee achteruit kunnen rijden omdat ie vastzit in deze versnelling. De rechter aandrijfas is er wel uit geweest maar zit er weer in.
Je hebt er echt heel veel werk aan gedaan en het is een pracht wagen geworden. Zelf jaren een GTE gehad. Maar vind je het niet zonde dat je hem geel/zwart hebt gemaakt aangezien het een C2 is en geen C1? Verder superauto!!!!
-
AuteurBerichten