Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik bleek .mpg toch nog niet geprobeerd te hebben, dit werkt wel!
Opgelost dus :)Zoals ik in mijn OP schreef heeft mijn auto die ‘verbeterde’ m32 bak (althans, die zou deze moeten hebben).
Overigens heb ik nu inmiddels weer wat kilometers met de auto gemaakt..
-Als de auto koud is, is het van de 1ste naar de tweede versnelling schakelen nog steeds enigzins moeizaam en soms met tandengeknars.
-Bij het doorschakelen in een 0-100 sprint zoals ik in mn OP schreef, is er nog steeds behoorlijk wat geknars te horen.
-De insig heeft lange na niet dezelfde ‘pit’ als die de zafira heeft (identieke motor maar met een andere versnellingsbak). (6e versnelling 100-120 accelratie: Zafira 8.3 sec – Insignia 16.4, bijna 2 keer zo lang dus!)Nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoorden!
Ik zal even navraag doen over welke olie er gebruikt is….
Keep you updated!Bedankt voor je antwoord!
Het betreft hier een M32 bak (volgens de dealer één van de nieuwere types waarbij het welbekende lager probleem opgelost zou moeten zijn).UPDATE!
Na de auto vorige week maandag de 23ste bij de dealer te hebben gebracht, kreeg ik vandaag het telefoontje dat de auto gereed staat!
Naast de mogelijke problemen met de bak hebben ze direct mijn andere aanmerkingen aangepakt.Wat is er nu gebeurd?
-De bak vertoonde niet direct sporen van overmatige slijtage. Om mijn zorgen weg te nemen en om te voorkomen dat dit in de toekomst wel zou gebeuren, hebben ze nu de bak onder de auto vandaan is direct een complete revisie uitgevoerd.
Dezelfde bewegende pook had ik ook (in iets mindere mate) in de leen Zafira die slechts 500km gelopen had, ik denk dat dit dus iets ‘Opel-eigen’ is..-Bij de koop hadden wij al aangegeven dat de koppeling erg zwaar ging, hierop is deze ontlucht en is dit iets verbeterd… Nog steeds ging deze wel wat zwaar, ze hebben nu ze er toch aan bezig waren direct de drukgroep vervangen.
-Ik merkte op dat de leen Zafira die ik mee had een stuk feller op het gas is dan de Insig. Wel vreemd gezien de auto’s exact het zelfde gewicht zouden moeten hebben en ook dezelfde motor (B14NET).. Ik heb de dealer gevraagd dit te laten checken, hij gaf aan dat er niets vreemds gevonden was maar dat de auto na de revisie van de baak veel soepeler reed….. Ik ben benieuwd!
Ik ga de auto morgen weer ophalen, ik ben benieuwd en hoop er echt op dat ik al die verschillen mag ervaren!
Volgens mij zijn de eerste twee punten iets softwarematigs, volgens mij is dat niet heel erg structureel, toch?
Het is toch vreemd dat als je de auto even uitstapt om te gaan krabben, de auto direct begint met claxoneren?
En worden anderen dan niet gek van alle meldingen die om de haverklap verschijnen op het display?De armsteun, ja ik snap dat dat een structureel probleem is, maar ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben die dit ondervindt.
Dus wellicht is er hier al iemand die weet hoe je het kan oplossen….Vandaag bij de dealer geweest en ze gaan alles (de klachten van de bak en wat kleine kapotte dingen aan de auto) allemaal verhelpen.
De auto gaat +/- een weekje naar ze toe zodat ze alles kunnen aanpakken.
Mocht het de dealer vertelde dat als het daadwerkelijk het geval is dat de versnellingsbak stuk aan het gaan is deze wordt vervangen door een nieuw exemplaar!Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang….
Heb je hier iets aan?
Bedankt,
Maar ook hier heb ik helaas niet heel veel aan..
Sowieso is dat menu bij mij wat anders en ik vind wel iets wat lijkt op een jaartal van de kaarten, maar ook dat is niet helemaal zeker…
Waarom moet dit bij Opel zo lastig zijn om te achterhalen, dit moet toch gewoon makkelijk vindbaar zijn?Die zat helaas niet bij de auto..
Bedankt!
Ik wacht nog even rustig af…. Volgens mij is het Insignia gedeelte niet heel actief, wel?
-
AuteurBerichten