dennisthemenace

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Stootlijsten los halen. #17844126
    dennisthemenace
      Lid sinds:
      1 June 2005

      Bij de B- corsa gewoon helemaal geklikt.
      Aan de kant van het dak, achter bij de klep, vingers erachter en naar je toe kantelen.
      En dan naar voren toe werken. (je hoort ze klikken)
      Klikt hij zo los.

      In reactie op: Stootlijsten los halen. #17844124
      dennisthemenace
        Lid sinds:
        1 June 2005

        [rquote=1900195&tid=145195&author=joop1970]werk dit ook zo bij een corsa dennis?[/rquote]

        Nee, die zitten met dubbelzijdig tape vast.

        Wat betreft het klipje wat op de deur blijft (geschroefd van binnenuit),
        deze blijft gewoon heel en hoeft dus niet losgehaald te worden. (filmpje duidelijk zichtbaar):thumbup

        In reactie op: Stootlijsten los halen. #17844120
        dennisthemenace
          Lid sinds:
          1 June 2005

          Kunnen er gewoon afgeschoven/geklikt worden zonder de deurbekleding te demonteren.

          Kijk even naar deze link/filmpje:

          Demontage deurlijsten astra g ;)

          In reactie op: synchroon stellen van dubbele webers #17790269
          dennisthemenace
            Lid sinds:
            1 June 2005

            Ik gebruikte zelf deze set:

            http://www.biesheuvelautosport.nl/store/product/1037/synchroon_tester

            Zie je in 1 oog opslag alle 4 de cilinders.

            In reactie op: Sterkste CIH #17789765
            dennisthemenace
              Lid sinds:
              1 June 2005
              In reactie op: einde project. #17717774
              dennisthemenace
                Lid sinds:
                1 June 2005

                De meet gegevens heb je dus niet meer nodig begrijp ik;):D
                Anders moet je maar even een u2u sturen.

                In reactie op: einde project. #17717766
                dennisthemenace
                  Lid sinds:
                  1 June 2005

                  Als je een elektronisch meetsysteem gebruikt, kun je dan niet een
                  rechte koets opmeten en de gegevens handmatig invoeren.
                  Wij gebruiken een Shark2 waarbij je zelf meetpunten kunt ingeven.

                  Ik heb ergens wel een bodemplan liggen met wat maten.
                  Staan er niet veel op (blackhawk p188).

                  In reactie op: kunstof/teflonbus 5bak getrag 240 #17739461
                  dennisthemenace
                    Lid sinds:
                    1 June 2005

                    Krause rennsport

                    Volgens mij staat hij hier bij;)

                    In reactie op: Motor steunblokken Kadett C 1.2S #17728122
                    dennisthemenace
                      Lid sinds:
                      1 June 2005

                      Kijk even op de site van Overtoom.
                      Zoeken op trillingsdempers.
                      Daar vind je een ruime keuze tegen een normale prijs;)

                      Hier de link:
                      Trillingsdempers :thumbup

                      In reactie op: KAdett gsi 16V in autoweek van wie? #17715115
                      dennisthemenace
                        Lid sinds:
                        1 June 2005

                        origineel gepost door frenkie
                        is dat niet die wat ook elk jaar op de trailer naar sevenum komt?

                        Yep is dezelfde.
                        Veel werk ingestoken om hem weer zo te krijgen;)

                        In reactie op: BE nodig? #17704289
                        dennisthemenace
                          Lid sinds:
                          1 June 2005

                          Hier een link:

                          Politie b+e rijbewijs

                          Even de gegevens invullen en je weet het.
                          Toegestane maximum massa kun je op de rdw site terug vinden.
                          Deze is nl. belangrijk aangezien alleen het gewicht wat op het kenteken staat niet (lediggewicht) van toepassing is.

                          T.m.m. gaan ze vanuit+maximale toegestane lading van de aanhanger.
                          Dus als de aanhanger max. 1000kg mag laden en je heb er maar 500 opstaan gaan ze van de 1000kg uit!!

                          Edit: Tmm en ledig gewicht auto=> verschil hiertussen is laadvermogen auto!

                          In reactie op: wiellager achter vervangen … krimpring?! #17705588
                          dennisthemenace
                            Lid sinds:
                            1 June 2005

                            Hier compleet te bestellen:

                            Krause rennsport wiellagerset.

                            Eerlijke zaak en goede ervaringen mee!!

                            In reactie op: achteras b manta #17597401
                            dennisthemenace
                              Lid sinds:
                              1 June 2005

                              Hieronder de reglementen van deze site:Opendrift kampioenschap regels

                              Oordeel zelf;)

                              2 JURYREGLEMENT

                              Algemeen

                              Alle wagens moeten goedgekeurd worden tijdens de technische controle. De wagen moet blijven voldoen aan deze keuring tijdens het hele event.
                              Wagens zonder de officiele stickers kunnen geen punten scoren.
                              Een stilstaand burnen of donuts draaien op verboden of gevaarlijke plaatsen (paddocks, tussen het publiek, … ) hebben diskwalificatie tot gevolg.
                              Technieken

                              E-brake / Handrem: mag gebruikt worden om de bocht in te gaan en om de drift in te zetten of om een drift licht bij te sturen bij het ingaan van de volgende bocht. Door de handrem te gebruiken kan je een hoge aanzet snelheid bereiken en heel vroeg dwars staan.
                              LFB / Links bij remmen: mag gebruikt worden om de wagen te vertragen om tot bij een clipping point te komen. Mag niet gedurende de hele drift gebruikt worden enkel om hoek te kunnen houden.
                              Clutch kicken / op koppeling stampen: mag gebruikt worden om de toeren te behouden en de drift te behouden.
                              Kwalificaties

                              De 4 criteria :

                              ENTRY SPEED
                              DRIFTHOEK / TRANSISIE
                              IDEALE LIJN met APEX en SNIJPUNTEN
                              SHOWGEHALTE & IMPACT

                              De snelheid bij het inzetten van de drift moet zo hoog mogelijk zijn. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de score. De snelheid wordt gemeten tijdens de kwalificatie met een speedgun.
                              De drifthoek moet er ten alle tijden zijn. Als je van richting verandert, dan moet de wagen zijn linkse drift omzetten naar een rechtse drift in éé n vlotte beweging. De wagen mag niet rechtkomen tijdens een lastwissel.
                              De ideale lijn is heel belangrijk. De jury zal aangeven waar de belangrijkste clipping points zich bevinden. Hoe verder een wagen langs het clipping point drift, hoe lager de score. Een clipping point kan ook aan de buitenkant van een bocht liggen.
                              De totale show en impact hebben slechts een kleine invloed op het resultaat. De jury en het publiek wil een zo lang mogelijke drift zien met zoveel mogelijk rook.
                              Er zullen juryleden zijn, die in totaal maximum 100 punten geven per run.

                              In reactie op: kom mijn c kadett niet meer in #17582218
                              dennisthemenace
                                Lid sinds:
                                1 June 2005

                                Die jongens van takel/sleepbedrijven hebben vaak zo’n strip.
                                Steken ze tussen je raamlikker en trekken hem dan open.

                                Voor verkeerd geparkeerde auto’s wel handig;)

                                In reactie op: vooras verstevigen #17564083
                                dennisthemenace
                                  Lid sinds:
                                  1 June 2005

                                  origineel gepost door Kale gek
                                  iemand misschien wat meer fot’s hiervan, krijg op google nix gevonden

                                  Kijk hier even:
                                  Group 4 Ascona aanpassingen

                                  In reactie op: lakstift voor vectra #17568750
                                  dennisthemenace
                                    Lid sinds:
                                    1 June 2005

                                    Even bij een schade herstelbedrijf naar binnen lopen.
                                    Kunnen gewoon een lakstift maken;)

                                    In reactie op: vooras verstevigen #17564080
                                    dennisthemenace
                                      Lid sinds:
                                      1 June 2005

                                      Maak hem ook niet te stevig.
                                      Mocht je ergens tegen aan rijden drukt het door in je chassis.
                                      Normaal gesproken lassen ze bv. de dwars balkjes (naar je bodem/voorterrein) niet door/dicht.
                                      Bij een klap op de ophanging zal hij daar dan knikken.
                                      Wel kan je de bevestiging waar deze balk naar de auto gaat verstevigen.
                                      Gewoon een dikkere plaat rondom de balk lassen en een gat boren.

                                      Voor doorlassen/verstevigen zou je eens bij een rally moeten gaan kijken/vragen.
                                      Die jongens zijn altijd heel behulpzaam.

                                      Gewoon goed kijken waar je de boel kan verstevigen.
                                      Let wel op krimpen i.v.m. hitte!

                                      In reactie op: vooras verstevigen #17564071
                                      dennisthemenace
                                        Lid sinds:
                                        1 June 2005

                                        Hier een voorbeeld:
                                        noordermors motorsport

                                        In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524248
                                        dennisthemenace
                                          Lid sinds:
                                          1 June 2005

                                          Reparatie voorschriften opel

                                          Lees dit maar even door.
                                          Met name de foto’s;)

                                          In reactie op: olie lampje brand #17508669
                                          dennisthemenace
                                            Lid sinds:
                                            1 June 2005

                                            Vroeger reed ik met goedkope Gamma olie.
                                            Na een snelwegrit begon het lampje ook te branden.
                                            Ik had er een oliedrukmeter inzitten dus kon zien dat
                                            bij een hete motor bij gasgeven de druk ong 2 bar was.
                                            Stationair 0,5.

                                            Olie ververst+filter met Bardahl olie.
                                            Nooit geen lampje (1½ stationair) meer aangehad en de druk liep naar iets meer dan 3 bar met gasgeven.
                                            Ook na een snelwegrit.
                                            Voor de rest was er niks verandert

                                            Voor mij alleen nog maar goede olie na deze ervaringen.

                                            In reactie op: Deurslot vervangen Opel Vectra C of Signum #17499930
                                            dennisthemenace
                                              Lid sinds:
                                              1 June 2005

                                              http://www.autoschadeforum.nl/pbb/viewtopic.php?f=12&t=10

                                              Onderaan zie je foto+beschrijving.
                                              Geld ook voor de sigum.
                                              Klusje van 2 minutenking:

                                              In reactie op: koeling ascona b probleem #17498655
                                              dennisthemenace
                                                Lid sinds:
                                                1 June 2005

                                                origineel gepost door asconab1983
                                                alvast bedankt jongens, zal wel ff zoeken opt internet.

                                                kan natuurlijk de thermostaat huis verwijderen, maar kank, daar zoveel mee winnen dan?
                                                Een elektische koelvin zal zeker helpen, beter als de orginele viscovin.

                                                Misschien dat de visco koppeling overleden is.

                                                In reactie op: Calibra wegzetten, raad gevraagd #17492722
                                                dennisthemenace
                                                  Lid sinds:
                                                  1 June 2005

                                                  Zoek eens op “boot winterklaar maken” op google.
                                                  Staan nuttige tips over hoe de motor te conserveren.

                                                  Eventueel de remblokjes/schoenen eruit halen.
                                                  Weet je zeker dat die niet vast gaan zitten.

                                                  In reactie op: help tigra afgekeurd hij schijnt krom te zijn #17487609
                                                  dennisthemenace
                                                    Lid sinds:
                                                    1 June 2005

                                                    Zoals eerder vermeld heb ik een u2u gestuurd.
                                                    Lees deze even en dan weet je zeker of hij recht/krom is.
                                                    Kosten zullen heel erg meevallen :afro

                                                    In reactie op: help tigra afgekeurd hij schijnt krom te zijn #17487596
                                                    dennisthemenace
                                                      Lid sinds:
                                                      1 June 2005

                                                      u2u;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)