koeling ascona b probleem

Forumindex Forums Modellen Ascona koeling ascona b probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210584
    asconab1983
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2008

      Hallo,

      Heb een probleem, mijn ascona wordt te warm tijdens de banden oproken!!

      Mijn B Ascona
      2.2 cih 304 gr. nok, spagettie groep A uitlaat. kisseling kop bewerking en zuigers
      grotere injectoren, 180 pk op het rubber( nog zonder de 48 webbers).
      Afstelling Bosch Tunning

      de motor wordt gewoon veelste warm.

      Ben aant kijken naar een olie koeler, dat moet toch wel iets helpen.
      weet alleen niet welke adaptor er tussen het huis en het filter moet, en welke koeler het beste is?

      En een groter radiateur met een electrische vin moet ook wel een stuk schelen.
      heb nu nog de orginele van een 2.0E in zitten.
      Maar welke (grotere) koeler heeft de zelfde aansluitingen, en past er in? Ruimte maken kan!
      Heb iets gehoord over een koeler van een 2.3 diesel, dat ie groter is.

      Dus wie heeft al zoiets eerder meegemaakt en weet een goede oplossing!

      Alvast bedankt.

      Ascona B

      Het beste is denk allebij

      #17498651
      manta19sr
        Lid sinds:
        24 July 2007

        adapters kan je bij biesheuvel bestelen iki zouz eggen bel ze morgen even dan vertel je even je verhaal en dan kunnen ze jouw precies vertellen wat voor koeler je nodig hebt, evt pak je een radiateur van een automaat die heeft al een oliekoeler!

        #17498652
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          De OHC 2.0 8V motoren hebben dezelfde adapterplaten, echter de middenbout is anders, vroeger kon je die nog bestellen bij de dealer van een 3.0 CIH motor (met oliekoeler), of dat nu nog zo is….

          Biesheuvel heeft Mocal materiaal, als je in 1x klaar wilt zijn dan kan je de set bij hem kopen, zij kunnen (zouden) je in ieder geval wel raad geven welke oliekoeler (qua grootte) je nodig hebt. Dan moet je even naar John vragen, die weet veel van het oudere materiaal.

          een radiateur van een automaat heeft inderdaad een koelaansluiting, maar daar heb je niks an, voor de olie is ’t koeloppervalk aan de kleine kant en het gaat weer ten koste van je waterinhoud.

          Om de koelling een handje te helpen zou je een gaatje van 3mm in de thermostaat kunnen boren of als je systeem verkleint is, de thermostaat weg laten, verder kan het ook zijn dat je ontsteking niet goed staat, ik kan niet inschatten of hij al afgestelt is op een bank of niet.

          Dikkere radiateuren zijn haast niet meer te krijgen of erg moeilijk, je kan ze laten maken, dat kost ongeveer een 350-400 euro, die van mij heb ik bij Hartgers in Zutphen laten maken.

          #17498653
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            wat wel kan is n nieuw koelblok in jou radiateur laten zetten
            dan kun je ook 1 krijgen met gotere doorlaat

            en een elcktrische fan kun je van een volvo 850 nemen
            en dan zou ik die in jou geval gewoon met n schakelaar inschakelen voor je met n burnout begint:thumbup

            met een thermo contact kan uiteraard ook;)

            #17498654
            asconab1983
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2008

              alvast bedankt jongens, zal wel ff zoeken opt internet.

              kan natuurlijk de thermostaat huis verwijderen, maar kank, daar zoveel mee winnen dan?
              Een elektische koelvin zal zeker helpen, beter als de orginele viscovin.

              #17498655
              dennisthemenace
                Lid sinds:
                1 June 2005

                origineel gepost door asconab1983
                alvast bedankt jongens, zal wel ff zoeken opt internet.

                kan natuurlijk de thermostaat huis verwijderen, maar kank, daar zoveel mee winnen dan?
                Een elektische koelvin zal zeker helpen, beter als de orginele viscovin.

                Misschien dat de visco koppeling overleden is.

                #17498656
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Vlgs de praktijk is het zo dat de vaste vin meer koeling levert dan de visco vin, vele viscovinnen zijn in het verleden vervangen door vaste exemplaren.

                  #17498657
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    en de vaste exemplaren weer door electische :D

                    #17498658
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      “vooruitgang” noemen ze dat ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.