Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de B- corsa gewoon helemaal geklikt.
Aan de kant van het dak, achter bij de klep, vingers erachter en naar je toe kantelen.
En dan naar voren toe werken. (je hoort ze klikken)
Klikt hij zo los.[rquote=1900195&tid=145195&author=joop1970]werk dit ook zo bij een corsa dennis?[/rquote]
Nee, die zitten met dubbelzijdig tape vast.
Wat betreft het klipje wat op de deur blijft (geschroefd van binnenuit),
deze blijft gewoon heel en hoeft dus niet losgehaald te worden. (filmpje duidelijk zichtbaar):thumbupKunnen er gewoon afgeschoven/geklikt worden zonder de deurbekleding te demonteren.
Kijk even naar deze link/filmpje:
Ik gebruikte zelf deze set:
http://www.biesheuvelautosport.nl/store/product/1037/synchroon_tester
Zie je in 1 oog opslag alle 4 de cilinders.
Ben benieuwd wat jullie van deze “tuner” vinden ;);)
http://www.gerent-motorsport.de/main/engines_cih.htm
http://www.gerent-motorsport.de/main/engines_querstrom.htm
http://www.gerent-motorsport.de/main/engines_a400.htm
Zijn toch ook CIH motoren.
De meet gegevens heb je dus niet meer nodig begrijp ik;):D
Anders moet je maar even een u2u sturen.Als je een elektronisch meetsysteem gebruikt, kun je dan niet een
rechte koets opmeten en de gegevens handmatig invoeren.
Wij gebruiken een Shark2 waarbij je zelf meetpunten kunt ingeven.Ik heb ergens wel een bodemplan liggen met wat maten.
Staan er niet veel op (blackhawk p188).Volgens mij staat hij hier bij;)
Kijk even op de site van Overtoom.
Zoeken op trillingsdempers.
Daar vind je een ruime keuze tegen een normale prijs;)Hier de link:
Trillingsdempers :thumbupHier een link:
Even de gegevens invullen en je weet het.
Toegestane maximum massa kun je op de rdw site terug vinden.
Deze is nl. belangrijk aangezien alleen het gewicht wat op het kenteken staat niet (lediggewicht) van toepassing is.T.m.m. gaan ze vanuit+maximale toegestane lading van de aanhanger.
Dus als de aanhanger max. 1000kg mag laden en je heb er maar 500 opstaan gaan ze van de 1000kg uit!!Edit: Tmm en ledig gewicht auto=> verschil hiertussen is laadvermogen auto!
Hieronder de reglementen van deze site:Opendrift kampioenschap regels
Oordeel zelf;)
2 JURYREGLEMENT
Algemeen
Alle wagens moeten goedgekeurd worden tijdens de technische controle. De wagen moet blijven voldoen aan deze keuring tijdens het hele event.
Wagens zonder de officiele stickers kunnen geen punten scoren.
Een stilstaand burnen of donuts draaien op verboden of gevaarlijke plaatsen (paddocks, tussen het publiek, … ) hebben diskwalificatie tot gevolg.
TechniekenE-brake / Handrem: mag gebruikt worden om de bocht in te gaan en om de drift in te zetten of om een drift licht bij te sturen bij het ingaan van de volgende bocht. Door de handrem te gebruiken kan je een hoge aanzet snelheid bereiken en heel vroeg dwars staan.
LFB / Links bij remmen: mag gebruikt worden om de wagen te vertragen om tot bij een clipping point te komen. Mag niet gedurende de hele drift gebruikt worden enkel om hoek te kunnen houden.
Clutch kicken / op koppeling stampen: mag gebruikt worden om de toeren te behouden en de drift te behouden.
KwalificatiesDe 4 criteria :
ENTRY SPEED
DRIFTHOEK / TRANSISIE
IDEALE LIJN met APEX en SNIJPUNTEN
SHOWGEHALTE & IMPACTDe snelheid bij het inzetten van de drift moet zo hoog mogelijk zijn. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de score. De snelheid wordt gemeten tijdens de kwalificatie met een speedgun.
De drifthoek moet er ten alle tijden zijn. Als je van richting verandert, dan moet de wagen zijn linkse drift omzetten naar een rechtse drift in éé n vlotte beweging. De wagen mag niet rechtkomen tijdens een lastwissel.
De ideale lijn is heel belangrijk. De jury zal aangeven waar de belangrijkste clipping points zich bevinden. Hoe verder een wagen langs het clipping point drift, hoe lager de score. Een clipping point kan ook aan de buitenkant van een bocht liggen.
De totale show en impact hebben slechts een kleine invloed op het resultaat. De jury en het publiek wil een zo lang mogelijke drift zien met zoveel mogelijk rook.
Er zullen juryleden zijn, die in totaal maximum 100 punten geven per run.Die jongens van takel/sleepbedrijven hebben vaak zo’n strip.
Steken ze tussen je raamlikker en trekken hem dan open.Voor verkeerd geparkeerde auto’s wel handig;)
origineel gepost door Kale gek
iemand misschien wat meer fot’s hiervan, krijg op google nix gevondenKijk hier even:
Group 4 Ascona aanpassingenEven bij een schade herstelbedrijf naar binnen lopen.
Kunnen gewoon een lakstift maken;)Maak hem ook niet te stevig.
Mocht je ergens tegen aan rijden drukt het door in je chassis.
Normaal gesproken lassen ze bv. de dwars balkjes (naar je bodem/voorterrein) niet door/dicht.
Bij een klap op de ophanging zal hij daar dan knikken.
Wel kan je de bevestiging waar deze balk naar de auto gaat verstevigen.
Gewoon een dikkere plaat rondom de balk lassen en een gat boren.Voor doorlassen/verstevigen zou je eens bij een rally moeten gaan kijken/vragen.
Die jongens zijn altijd heel behulpzaam.Gewoon goed kijken waar je de boel kan verstevigen.
Let wel op krimpen i.v.m. hitte!Hier een voorbeeld:
noordermors motorsport23 september 2009 om 17:50 In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524248Lees dit maar even door.
Met name de foto’s;)Vroeger reed ik met goedkope Gamma olie.
Na een snelwegrit begon het lampje ook te branden.
Ik had er een oliedrukmeter inzitten dus kon zien dat
bij een hete motor bij gasgeven de druk ong 2 bar was.
Stationair 0,5.Olie ververst+filter met Bardahl olie.
Nooit geen lampje (1½ stationair) meer aangehad en de druk liep naar iets meer dan 3 bar met gasgeven.
Ook na een snelwegrit.
Voor de rest was er niks verandertVoor mij alleen nog maar goede olie na deze ervaringen.
http://www.autoschadeforum.nl/pbb/viewtopic.php?f=12&t=10
Onderaan zie je foto+beschrijving.
Geld ook voor de sigum.
Klusje van 2 minutenking:origineel gepost door asconab1983
alvast bedankt jongens, zal wel ff zoeken opt internet.kan natuurlijk de thermostaat huis verwijderen, maar kank, daar zoveel mee winnen dan?
Een elektische koelvin zal zeker helpen, beter als de orginele viscovin.Misschien dat de visco koppeling overleden is.
Zoek eens op “boot winterklaar maken” op google.
Staan nuttige tips over hoe de motor te conserveren.Eventueel de remblokjes/schoenen eruit halen.
Weet je zeker dat die niet vast gaan zitten.Zoals eerder vermeld heb ik een u2u gestuurd.
Lees deze even en dan weet je zeker of hij recht/krom is.
Kosten zullen heel erg meevallen :afrou2u;)
-
AuteurBerichten