Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok dan wil ik jullie bedanken voor de snelle reacties.
Super dat het zo kan , weet iemand nog een goedkoop adresje voor een cat?Het is inderdaad een 1.4 16v.
.Ja idd , willem die nog nooit kniepertjes had gehad ,
Inmiddels de distributieriem waterpomp en spanrol vervangen en alles met succes .
Iedereen bedankt voor de uitleg en het meedenken . super zo.vr gr Dennis
Super , geweldig zo .
Ben jij toevallig de willem met de combo met zwaailichten ?
die mij vorig jaar mijn auto weer aan de loopt heeft gemaakt?Ok wim bedankt , mischien ook een antw op mijn andere vraag?
bedankt voor je reactie , ik heb de riem er net weer om gezet en hem 10 x rondgedraait met een ratel , want hoe dat altijd gezegt wordt met de hand ronddraaien lukt mij niet , en alles staat nog goed .
Alleen weet ik niet als de spanner zijn werk doet want als ik de compressieslag voorbij ben is het net of de riem meer ruimte krijgt dan als ik hem naar de compressie toe draai.
Mischien is er iemand die mij daar ook antwoord op kan geven?TedMechanic , Famempeters
en corsaboyBedankt voor jullie reacties super dat het zo kan!!!
ik heb net even rondgezocht en zie ik op meerdere pagina`s dat ik de markeringen gewoon weer terug moet zetten en dan ist weer goed .is dat zo?
ik heb de bout eindelijk na veel wurgen los gekregen alleen twijfel ik over de stand, is er iemand die mij kan vertellen als het de riem is geweest . alvast bedankt vr gr d
als hij wel voorzien is van een spie hoe is het dan mogenlijk dat hij nu verschilt van de poelie?zou de riem dan wel een tandje verschoten zijn ?
Nu heb ik geprobeert om de poelie los te krijgen door de nokkenasmoer vast te houden met een andere sleutel en draaide ik de moer los , en is mijn stand ineens anders, het lijkt wel of de riem 1 tandje is verschoten , ik heb de rotorkap verwijdert om te zien als de bovenkant van de rotor nog bij het streepje staat en dat is wel het geval , maar de verhouding rotor met het tandwiel van de nokkenas klopt niet meer , nu is mijn vraag is dat tandwiel van de nokkenas niet voorzien van een spie zodat hij op de plaats blijft , of is mijn riem een tand verschoten?
iemand enig idee hoe ik het beste de poelie los kan krijgen , lukt met geen mogenlijkheid , al vanalles geprobeert , gr d
Handig ben ik wel , al zeg ik het zelf,
maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten behalve de stand van de as.En kan ik het beste allemaal vervangen mijn bedoeling was
Waterpomp
Spanrol
Riem
V snaargr d
Ik ben even bij de dealer geweest en heb geluk de koppakking is niet lek , het blijkt de waterpomp te zijn , die lekt .
Dus ik blij richting huis ,blijft mijn knipperlicht hangen . en bij het aan en uit doen van de gevaarslichten doet hij het ineens . is dan mijn schakelaar van de gevaarslichten dan stuk of de richtingaanwijzerschakelaar?
Heeft er iemand enig idee waar ik een waterpomp +spanrol+distributieriem online kan bestellen?Alvast bedankt gr d
Of is het onderblok dubbelwandig ?
Ik denk het onderblok , een foto kan ik wel maken maar daar kun je niets op zien want ik kon het ook niet zien alleen voelen zit boven de achterkant van de carterpan en dan net boven de dikke aansluitrand van het blok.
moeilijk uit te leggen , maar komt dit wel vaker voor? want dit is toch wel heel raar vindt ik ,op de hele auto geen roest te vinden en het blok is goor.of is er een manier om zoiets ook te repareren?
Ik denk dat ik beter kan stoppen om te denken dat ik hem weer klaar krijg , ik heb net even boven de carter gevoelt en ik kon zo mijn vinger door een rotte plek in het blok drukken , dus eindo opel corsa.
Jup , zou kunnen , ik kan nergens anders een punt vinden waar ik kan zien dat het weg komt.
wat zijn de kosten voor een waterpomp?Hallo , ik heb de bougies bekeken, helmaal droog , de peilstok is niet niet met smurrie bedenkt , ik heb nu de auto even op bokken staan en zie dat het water eruit drupt als hij loopt , ik heb eronder gelegen en kan alleen maar zien dat het van de rand van het carter afdrupt , daarboven alle slangen bekeken en gevoeld maar niet 1 nattig . ik heb de motor een half uur laten lopen en de dop van het tankje eraf gelaten , geen luchtbelletjes of olievlekken in het koelvloeistof, de fin ging ook niet draaien terwijl hij al meer als 95 graden aangaf . ik hoop dat er iemand met een oplossing komt waar dit door kan komen .
Alvast bedankt voor het meedenken.Ik heb vandaag 40 km gereden en toen ik terug kwam had ik dezelfde reservoir peil als voor dat ik ging rijden , ik heb nu extra op de temp meter gekeken maar die kwam niet ver uit de hoek , ik zal morgen de bougies er nog eens uit draaien om te zien als er wat te zien is ,
Hoop dat hij het volhoudt , kan mijn opeltje ook nog niet missenOk , iedereen bedankt voor de reacties .
Ik laat morgen wel even weten hoe mijn corsa zich heeft gehouden na 30 km
gr dIk heb nog geen vlek op de inrit , heb even gekeken .
Is het verstandig om het tankje weer tot de normale stand te vullen of kan het dan zijn dat er teveel druk op mijn slangen komt omdat het andere vloeistof toch ook nog ergens moet zijn.Ik heb geen smurrie aan de peilstok of aan de dop , hij rookt niet apart ruikt ook niet vreemd en ik heb ook geen vocht langs het blok of bij de slangen .
Las net ergens iets over een kapotte waterpomp ?Zou kunnen maar kun je dat zien ?
Na enkele weken is het dan toch gelukt .
De gouden handen van Wim hebben een einde gemaakt aan mijn corsa probleem,
Heb net even test gereden en hij rijdt weer geweldig.
Wim je zal nu nog wel op terugweg zijn naar de andere kant van nederland maar nogmaals
bedankt , ook namens de vrouw (hoeft niet meer met boodschappentassen aan het stuur naar de winkel.Gr d
-
AuteurBerichten