Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Forum leden,
Het heeft even op zich laten wachten voordat ik hier een antwoord heb geplaatst.
Conclusie van het hele gebeuren.
De ketting was het probleem na het vervangen van de ketting was de vectra weer in orde.
En natuurlijk de gehele waslijst.
Ik wil een ieder bedanken voor zijn input en hulp :applause02:
<p style=”text-align: center;”>@ Opeltje17</p>
is dit wat ik dan nodig heb?Hoor het graag van je.
Of als je tijd en zin hebt als dit niet goed is zou je mij dat dan kunnen toesturen?
Zie foto:
@opeltje 17 :dank-u:
ja dat ga ik zeker doen zag dat jij dat ook had gedaan met de motor nog in de wagen.
Waterpomp niet?
heb je nog enige tips en tricks?
mvg Dennis
galileo16
bougies zijn ook de goeie voor dit type blok
@Opeltje ben toch van plan de ketting te doen ik ga ervan uit dat de gene die dit bekeken heeft het goed heb maar aangezien het nog prut is.weet jij toevallig of ik deze 2 nodig heb aangezien jij het hebt gehad over distri en balans? Zie link:
Kun je mij hierbij helpen.
Ik hoor graag van je.
mvg Dennis
@ opeltje17,
Bedankt voor je reactie.
@ iedereen ik heb alle punten geprobeerd die ik uit input heb gekregen @ opeltje17 is nagekeken met gereedschappen die daar voor zijn de ketting is het niet.
@ dockedmarc Nieuwe katalysator zit er ook al onder.
Onder andere is het hele blok vervangen en hij rijd start goed loopt goed stationair alleen heb ik nog steeds niet de volledige pk`s tot beschikking.
Lijst:
dynamo
hogedrukpomp
hogedruksensor
opvoerpomp in de tank
benzine filter
bougies
bobine
luchtmassameter
temperatuursensor
katalysatorGeen foutcodes.
ECU Defect, Lambdasondes?
:help: Zijn er nog mensen met tips? :help:
Dennis
Ik heb de auto weer terug en niets kunnen vinden het blijkt dat de ketting een 40000 km geleden vervangen is en die zit verder goed op zijn plek.
De wervelkleppen zijn nagekeken en ook daar is niets mis mee.
Verder is het nu een raadsel waarom de vec dus zo moeilijk start en geen power heeft.
Als er nog iemand is met enige tips heel graag :help:
Bedankt alvast voor alle input
Dennis
Haasje17 sorry voor de late reactie.
wat voor nu vervangen is zijn de pomp en sensor tevens nieuwe bougies en bobine kwam enkelt voor de dynamo :)
auto is uit 2004.
we hebben nu de auto maar ergens anders heen gebracht en die is als het goed is wel serieus de oude garage kwam nu weer met het argument dat de luchtmassameter defect zou zijn.
als nog hou ik jullie op de hoogte wat er aan de hand is en hoe het opgelost is
<p style=”text-align: left;”>@Opeltje17 aangezien je het blijft zeggen ga ik het nu wel laten na kijken als het zo is hoor je dit gelijk van mij kan wel even duren aangezien ik eerst een afspraak zou moeten maken.</p>
waar ik vandaag tegen aan ben gelopen is dat de auto stil heeft gestaan volledig koud en de vec wou starten dat ging erg moeizaam met het gaspedaal vol gas ingetrapt kwam de motor hikkend en stotterend op gang waarna de auto goed stationair blijft lopen.
enig idee heb btw fotos gemaakt van het uitlezen real time waaruit blijkt dat dit totaal niet te maken heeft met de inspuiting etc.
ik denk zelf dat het probleem niet ligt bij de ketting.
@opeltje 17 zie dat je wat had geschreven. daar is niets mis mee kun je mij uitleggen wat je ermee bedoeld een ketting kan niet zomaar een tand overslaan en maakt ook geen lawaai ofzo.
Zou nog laten weten als de sensor binnen was wat de afloop is helaas start super goed loopt super goed stationair maar helaas geen power aan de onderkant.
ik weet het niet meer :help:
was de dynamo
@ Galileo16,
Ik heb een nieuwe pomp gekocht en de vectra reed weer als een zonnetje helaas maar voor 1 dag.
Ik kwam alleen maar voor een dynamo :applause02: en toen kwamen er nieuwe bougies, bobine en een hogedrukpomp bij.
De vectra reed weer als van ouds helaas maar voor 1 dag.Eerst had ik geen toeren boven de 3000 na vervangen van de pomp was alle power weer goed maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen toeren (power) heb tot 3000 toeren.
Heb de vec gelijk weer laten uitlezen maar geen fout codes.Opel gebeld en die gaf aan dat er ergens rond 2006 of zo een terug roep actie was dat als je pomp stuk ging die onder garantie werd vervangen.
De meneer vertelde mij wel dat het ook noodzaak is als je de pomp vervangt ook de sensor moet vervangen.Heb nu een nieuwe sensor besteld via duitsland en zeker niet bij de opel want dat koste even 473 euro in de btw.
Ik hoop dus dat de sensor gaat helpen en zo niet weet ik het ook even niet meer.
Is er toevallig nog iemand op het forum die weet wat het zou kunnen zijn.
Groetjes Dennis :help:
Hoi Richardvanleeuwen,
Doe jij nog steeds revisie aan de hogedrukpomp?
ik hoor graag van jou.
Heeft iemand anders nog andere tips anders?
Ja beste leden,
Ik heb vandaag het pakket binnen gehad en de sensor geplaatst volgens mij is het probleem hiermee opgelost.
ieder bedankt voor jullie reacties
@ the-duke ja het is de temperatuur die je normaal moet zien in je midden console.
Het vergelijkbare probleem zou dus de oplossing kunnen zijn wij gaan het even proberen eerst maar even zoeken waar die zit in de bumper.
Zal aankomend weekend worden.
Bedankt voor de reactie`s.
@marson dat kan.
Nog iemand anders enig info?
oke dus lekker laten zoals het is begrijp ik ….
Maar als ik het zou willen aanpakken is dat dus wel mogelijk.
Bedankt wim-v6
Ja sorry kleppendeksel bedoelde ik ja maar kan dit kwaad ?
Is er geen pakking stuk of iets anders ?Ik hoor graag van jullie.
Beste forum leden tijdje weggeweest prive problemen :(
Maar heb het euvel gevonden het leek geen tik te zijn maar een gat / gaatje in mijn spruitstuk.
Dit hebben we vervangen en gaan met die astra :)Aankomend weekend gaan we weer even kijken.
en ik laat zeker even wat weten.Meer info is welkom :)
Nee het tikkend geluid komt niet uit de kop heb net de monteur nog gebeld en die zegt dat het vanuit de turbo komt
-
AuteurBerichten