tikken bij koude motor

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) tikken bij koude motor

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272170
    Dennis Moreno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 June 2015

      Beste forum leden,

      Ik ben nieuw hier mijn naam is Dennis en kom uit almere.
      Heb een 2.0 turbo blok de 2.0 z-lel (170pk) in mijn Astra H uit 2006.

      Sinds kort heb ik een tikkend geluid bij koude motor die best wel hard klinkt dat wel redelijk verdwijnt als het blok wat warmer word.
      Als je dan tevens gaat gas geven hoor je het geluid dan ook wel weer alleen niet zo hard als koude motor maar is er dus nog steeds.

      Kan dit bv aan de turbo liggen ?

      Ik heb gister samen met een monteur de pakking vervangen omdat er ook een loos geluid was te horen.
      Nadat we het spruitstuk hadden verwijderd bleek de pakking nog heel te zijn en ook geen sporen van roet te hebben maar we hebben de pakking natuurlijk wel gelijk vervangen.
      Ook hoor je nog steeds een soort van lek wat zeker niet van de pakking kan komen die we hebben vervangen.
      Ook de conische sluiting vanaf de turbo naar de uitlaat is 100 procent dicht en we hebben het spruitstuk goed na gekeken op eventuele scheuren/gaten niets te zien en ook hier geen roet sporen te vinden.

      Hetzelfde geluid is dus ook weer te horen (de bekende tik eerder in mijn verhaal).
      Olie pijl is helemaal in orde!

      Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

      Indien het verhaal niet helemaal duidelijk is hoor ik dat graag om meer te kunnen vertellen wat men graag wilt weten.

      #18286271
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        hoor je het tikkende geluid uit de cilinderkop komen of van de turbo?? bij de kop denk ik aan versleten hydraulische klepstoters
        hydraulische klepstoters hoor je bijna altijd met een koude motor ( voornamelijk bij de oude C16XE en X16XE motoren bijvoorbeeld) maar dat gaat dan langzaam weg omdat er dan voldoende olie is in de kop
        heeft je motor wel genoeg oliedruk ondanks of er voldoende olie in zit??? door een te lage oliedruk kan je turbo (snel) kapot gaan en ook de rest van het motor blok…

        #18286272
        Dennis Moreno
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 June 2015

          Nee het tikkend geluid komt niet uit de kop heb net de monteur nog gebeld en die zegt dat het vanuit de turbo komt

          #18286273
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            misschien de lagers van je turbo.. maar dan zou hij ook de olie druk na moeten lopen of deze voldoende is…
            standaard turbo horen best lang mee te gaan bij goed onderhoud en normaal gebruik

            #18286274
            Dennis Moreno
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 June 2015

              Aankomend weekend gaan we weer even kijken.
              en ik laat zeker even wat weten.

              Meer info is welkom :)

              #18286275
              Dennis Moreno
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 June 2015

                Beste forum leden tijdje weggeweest prive problemen :(

                Maar heb het euvel gevonden het leek geen tik te zijn maar een gat / gaatje in mijn spruitstuk.
                Dit hebben we vervangen en gaan met die astra :)

                #18286276
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Dacht ook een gescheurd uitlaatspruitstuk is, komt vaker voor.

                  Toen ik de eerste post las.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.