Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hi Patje
Je zou een slang van de turbo kunnen demonteren om te kijken of er olie in zit. Dit is een bekend probleem.
Verders gaan de klepsteelrubbers wel eens. Dit is ook een bekend probleem.
En de zuigerveren slijten allemaal of gaan vast zitten. Dit is evt te controleren met een compressietest.
Als de auto niet lekt. Kan je er van uit gaan dat deze het verbruikt. Je zou nog even naar de carterontluchting kunnen kijken.
Maar ik zou beginnen met een compressietest. Dan zie je ook de toestand van de bougies( verkoold of vet geslagen) omdat die er toch uitmoeren voor de test
Kijken of er olie in de turbo slangen zit en de carter ontluchting controleren.
En anders de cilinderkop eraf. Voor de rubbers. Sommige doen het met de kop erop. Scheelt tijd en geld. Maar als die eraf hebt kan je gelijk de cilinderwande
Beoordelen of krassen of beschadigingen waar olie in kan blijven staan.Grt dennie
Hi Marc
Drankje wel voor je reactie! Daar kan ik wat mee. Ik heb eibach ook wel hoog staan. Zit zelf te denken aan oranje of gele konis.
Hai dikkeminne
Drankje wel voor je reactie. Ik had eigenlijk tussentijds moeten posten. Kost bij de dealer 50 euro bruto. Heb hem inderdaad gemonteerd.
hi , ik zit nog even met een olie lekkage die eerst opgelost moet worden, toevallig is er wel een achter veer gebroken dus heb nu een goed excuus ook. als ik een beslissing gemaakt hebt zal ik het even laten weten.
grt dennie
Hoi
niet dat type maar wel van infinity zelf. Dat is kwalitatief erg goed. Geeft goed en helder geluid. Is zeker geen verkeerd merk
19 maart 2017 om 18:07 In reactie op: Graag jullie mening op manier van afdichten kleppendeksel #18340770Ik heb de mijn eerst zonder vloeibare pakking gedaan een nieuwe pakking. Maar toen had ik lekkage. Vervolgens een nieuwe met de hoekjes enkel met vloeibare pakking en nu heb ik geen lekkage meer.
Hi Bart. het is inderdaad een zwarte. ik moet hem nog schoon maken. als ik daar een keer aan toe kom zal ik er foto’s van maken haha.
Dankje wel voor de link pjotter
gister een nieuwe armsteun gemonteerd. staat goed bij het interieur.
helaas zijn er sporen van olie lekkage zichtbaar. ik vermoed de carterpan pakking aan de bakzijde. hiervoor een andere monteren en met vloeibare pakking in elkaar zetten. vorige keer geen vloeibare pakking extra gebruikt. :(
ik zal met daglicht wat foto’s van de auto maken.
het volgende aan de motor is vervangen:
*draaiend gedeelte gereviseerd
*cilinderkop gereviseerd
*16 klepstoters vervangen
*nieuwe pakkingsets
*z20leh turbo gereviseerd
*distributie riem set
*thermostaat vervangen
*div slangen en leidingen vervangen inc banjo bouten
*koppeling set vervangen
*motorolie , bak olie en koelvloeistof vervangen
*bougies en bobine vervangen
*filters vervangen
*gasklephuis en inlaat gereinigd
*injectoren laten reinigen en getest
*radiateur vervangen
*condensor vervangen
*aircopomp vervangena.s vrijdag word bij de dealer de laatste software versie geladen, ik twijfel of de auto gechipd was. aangezien er een hoop chippers zijn die geen goede producten leveren neem ik het zekere voor het onzekere en laad ik de software terug zetten naar origineel. mischien dat ik in de toekomst evt wil chippen maar daar zal ik tegen die tijd goed laten adviseren hier op het forum.
als je op Google typt . fitting kit vxr turbo. Dan zie je direct van autovaux een montage kit. En helemaal links op de afbeelding is wat ik bedoel
Nee ook niet. het loopt in de contouren van de turbo mee. je schuift je turbo over de tapeinden vervolgens af fabriek die plaat en dan de moeren.
Hi opeltje.
dat bedoel ik niet. je moet het zo zien. cilinderkop-uitlaat pakking-turbo- dan komt die rail/plaat/frame/spacer. En dan de moeren.
ik kan ook nergens zo’n ding los vinden en de juiste benaming. ik snap ook niet hoe ik foto’s moet toevoegen helaas
grt dennie
-
AuteurBerichten