Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2018 om 15:16 In reactie op: nieuwe auto demonius abraxis (Vectra C + een Vectra B) #18361253
En weer hebben we een Vectra erbij gekocht. De grote station is voor moeders de vrouw en voor mij hebben we nu een Vectra b1 16XEL gekocht uit 1998 met nog geen 120k op de teller.
Helaas wel het bekende Vectra b probleem en dat is de roestduivel maar goed zolang het optisch is maakt mij dat niet uit en kan ik het in de toekomst altijd nog opknappen.
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170709/6a9372d945197fe093262e31c0e2e13b.jpg[/IMG]
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170709/05fef9e770d9fd65c16d56a0b6a31662.jpg[/IMG]
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170709/ed539a88bc0c3fa40a228727227aad6c.jpg[/IMG]
25 juni 2017 om 07:28 In reactie op: nieuwe auto demonius abraxis (Vectra C + een Vectra B) #18345077Nou na een kleine 3 jaar geleden onze Astra H weg te hebben gedaan omdat er een 2de kleine spruit bij kwam zijn we toch weer terug op het oude nest. We hebben onze Mazda 5 ingerolen op een Opel Vectra station 1.8 uit 2008.
Dit betreft wel een luxe Vectra met bijna alles erop en eraan (executive)
Nu zit dit weer heel erg wennen zijn omdat ik zelf al bijna 15 jaar heb gedieseld, verder hoop ik hier veel plezier aan te beleven.Het beste blijft toch altijd wel om iets boven het advies te gaan zitten dus in jou geval zou 85kg mogen dan zou je voor de rij eigenschap het beste rond de 90kg gaan zitten.
Ga je veel hoger dan gaat je auto heel gevoelloos sturen ga je veel lager is de kans bij hogere snelheid slingeren met als gevolg kantelen. Zorg ook zeker met caravan voor juiste bandenspanning dit merk je ook tijdens het rijden met een te hoge of te lage kogeldruk bGa dit eens volgens want ik speel ook al langer met de gedachte iets te willen doen met een Corsa a
iemand toevallig nog de nl software voor de op-com
Hier onze vakantiecar foto.
Ford expedition limited met een 5.4 V8Hier staat die langs een normale middenklasser zoals wij in europa kennen
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Weet je wat het is negatieve verhalen kun je overal vinden op het internet zelfs over eds en al die andere jongens.
Het is ook een kwestie van waar jij je prettig bij voelt. Maar ja als ik mijn mening moet geven over atm zou ik zeggen goed want ik ben er dik te vrede mee en ze hebben altijd netjes de tijd genomen voor alles en het is nooit een pan klaar filetje wat ze programmeren maar netjes op maat geschreven zoals ook eds dat doet. En ben je niet tevrede of hun niet gaan ze net zolang door tot het wel goed is das het voordeel van opmaat chippen. Nogmaals eds doet dat ook.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik zelf ben erg tevrede over atm. Zowel mijn astra als mijn vorige auto’s zijn er gechipt. Ze hebben ook de astra j 1.4t van mijn ouders gechipt en die heeft een mooie vlakke lijn op de grafiek.
Ik heb zelf de grafiek niet maar zal ons pa eens vragen ofdie hem nog heeft en voor mij eens wil inscannen.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Kijk er zijn er dus die ervaring hebben. Maar wat zijn nou een beetje de parken in orlando die echt de moeite waard zijn.?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Nou gisteren een verse apk op de astra laten zettenen vandaag heeft die een onderhouds beurtje gehad. Enige advies punt was remblokjes achter dus die gaan we maar een keertje zelf vervang. Alleen nu sprong de twijfel toch wel weer op om voor iets groters te gaan kijken. Zeker nu ik bij de garage een mondeo 2.2 tdci en een insignia 2.0 cdti zag staan naast elkaar :?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Dan heb je denk ik dhr roelofs gesproken. Als die zegt dat het opgelost wordt dan mag je daar zeker vanuit gaan. Ik. Ben benieuwd wat ze precies gaan doen en zal dit topic eens in de gaten houden.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Dat hebben ze bij mij dus wel elke keer gedaan dus vindt dat heel vreemd. Dit ook met het oog op het of te rijk of te arm lopen van de motor. Neem aan dat je bij hun in eemnes bent geweest?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Tja als jij geen dyno erbij pakt bij atm omdat jij er de meer waarde er niet van inziet dan kunnen ze hem ook niet echt fine tunen. Ik heb inmiddels meerdere wagen bij atm laten doen en allemaal zijn ze op de bank gezet om te kijken of er wel verantwoord getuned kon worden en daarna zijn ze gaan schrijven en en programmeren op de bank zelf. Maar goed dat zijn mijn persoonlijke ervaringen na een stuk of 9 wagens daar te hebben laten doen.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik heb er ook 1 besteld. En naast mij ook 2 opel monteurs.
De optie zit wat ik begreep altijd voorbereid dus zowel handmatig als acc hebben deze loze leiding zitten.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Zit deze aansluiting op alle astra h types?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
De 1.9 cdti past enkel 16″ of groter onder.
Dat komt omdat er voor grotere schijven zitten.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Risl als je dan eens op een normale manier naar me naam vraagt ipv met een omweg.
Het feit blijft dat je met een dyno run nooit realistische waardes gaat krijgen zowel met motor kap dicht als open niet en al helemaal niet met grote ventilatoren voor je radiator.
Wat iedere tuner ook aan geeft het blijven indicaties zelfs eds of wie dan ook. Veel gasten krijgen een giga stijve lul van hoe veel pk’s ze hebben of hoeveel koppel.
Maar goed ieder mag zijn mening hebben en daar leven we met zijn alle voor in een vrij land. Maar goed voor het de spuigaten uit loopt hoop ik dat we met alles wat er gezegd is de topic starter iets hebben kunnen helpen zodat die voor zichzelf een keuze kan maken wat hem het beste lijkt.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Eventjes aplels met peren vergelijken.
Als mijn kever op de bank staat benik toch blij als me kapje eraf is ;-).
Ach ieder heeft zijnvoorkeuren maar het verhaal van kap open of dicht voor de werkelijke pk’s is de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Risl wat is er mis met mijn forum naam?
Heel de discussie kap op of dicht heeft geen fuck met die paar pk winst te maken. Maar als ik mag kieze motor iets rustiger op temperatuur komen of gelijk volle bak werken en flink op zijn klote geven kap dicht dus ook nergens die hitte kwijt kunnen zou ik dus liever de eerste optie kieze. Tuurlijk je ontkomt niet aan een snelle stijging van temp maar je kunt er wel voor zorgen dat het rustiger verloopt.
Jij gaat neem ik aan ook nietmeteen koude motor gelijk planke.Wat corsaboy aan geeftet die rijwind is ook precies wat ik bedoelde hetis maar een simulatie.
Maar goed wat al vaker gezegd is een chip, goeie keuze in filter en eventuele andere uitlaat geeft in veel gevallen voldoende winst voor simpel straat gebruik.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Probleem is haasje en risl trouwens ook dat ik als ik wat laat doen aanme auto ik niet over 1 nacht ijs ga en eerst mij zelf goed laat informeren. Das net als met dat motorkap verhaal je auto staat stil en drijft enkel een paar rollen aan. In veel situatie zijn de grote vens gekoppeld aan de rollen waardoor er inderdaad rijwind wordt gesimuleerd. Natuurlijk zal dit nooit volledig de werkelijkheid zijn maar goed alle beetjes helpen.
Dat is dus ook vaak een reden de kap open te gooien omdat dan de motor als nog iets van extra koeling krijgt want nogmaals auto staat stil en er wordt in eens de volle 100% gevraagd wat die vaak niet mee maakt.
Over de filter kwestie en dat zullen jullie ook goed weten is een volledig openlucgt filter niks waard tenzij die zo goed als enkel koele lucht krijgt en geen warme motor lucht. Dit kun je oplossen door of er van weg te blijven of zorgen die die werkelijk in de koele lucht stroom zit. Andere optie is een gesloten filter met aanzuig buis richting koele lucht stroom of gewoon lekker je normale filter laten zitten met eventueel goeie vervangings filter.
Maar goed wil je echt veel vermogen uit je motor halen moet je echt meer geld inje motor steken en het blokje van de grond af aan gaan opbouwen. En wil je net een klein beetje extra is enkel een chippie vaak voldoende. Hopelijk herft topic starter er iets aan.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Motorkap doen ze puur open zodat de motor wat extra koeling krijgt omdat ze vaak op hogere toerens testen. Dus haasje17 het blijkt wel dat je zelf niet weet waar je over praat. Maar goed doe jij lekker je kap dicht maar ga dan niet maauwen als daar motor in de soep draadt als die te warm wordt.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Dat denk ik ook ja. Tenzij er stiekeme vreemdhangers tussen zitten hier :-p
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Wordt dat nog gekeken dan????
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
AuteurBerichten