Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op een Duits forum had ik gelezen dat het invetten van deze tand/worm wielen ook nog wel eens wil helpen. Heb dus het zwarte kapje verwijderd en de boel goed ingespoten met wd40 spuivet. Helaas heeft dit bij mij niet geholpen en moet ik dus verder zoeken.
In dat zwarte gedeelte rechts zit het oprolmechanisme van de staalkabel. Deze heb ik ook los gehad door middel van 3 scroefjes. Pas wel op want dan knalt de veer eruit. Het oprolmechanisme bestaat uit een wit kunststof katrol met hierop de opgerolde staalkabel. Aan die katrol zit een verdikking aan de zijkant die bij het uittrekken van de staalkabel een metalen blokje schakelt/beweegt. Echter weet ik niet of dit metalen blokje alleen de pieptoon schakelt aangezien er een rood en witte draad aan zit. Of dat hij ook het vastklikken van de trekhaak schakelt/regelt.
Hopelijk kan iemand het verlossende antwoord geven :rolling:
Zaterdag maar even onder de auto gekropen om te kijken of ik iets kom vinden. Er lijkt speling te zitten tussen de twee gedeeltes die draaien (zie rode pijl) Misschien dat hij daarom niet goed vergrendeld.
Krijg die witte dop er ook niet uit. Weet niet wat daar achter zit.
Niemand ervaring met deze trekhaak??
Ja klopt is een af fabriek originele trekhaak. Het handvat zit na het uittrekken weer goed in de houder. Het klopt idd als deze niet goed zit, hij blijft piepen. Maar dat is dus niet het geval.
Misschien smerigheid of zout o.i.d. In dat uittrekmechanisme ofzo…heb geen idee
Voorheen hadden wij een Vectra c station en dat ging prima met 2 kinderstoelen en 1 maxicosi op easyfix.
Nu hebben wij de Vectra ingeruild voor een insignia en dat is drama wat achterbank betreft inmiddels is de kleinste uit de maxicosi en hebben we dus 3 kinderstoelen nodig (tweeling van 5 jaar en één van 2 jaar) de 3 kinderstoelen die wij hebben passen met veel pijn en moeite naast elkaar. Steken buiten de bank uit en staan dus niet mooi vlak op de zitting door de verhogingen in het zitvlak. De deuren komen met dichtgooien tegen de stoeltjes aan. De gordels openen en dicht doen is helemaal drama omdat je niet met je handen tussen de stoeltjes komt bij de sluiting van de gordels. We laten nu de gordels in de sluiting zitten en de kinderen klimmen dan in en uit de gordel. Door de gordel losser en strakker aan te trekken zonder los te maken dus.
Moet wel zeggen dat we ons (nog) niet hebben verdiept in andere kleinere stoeltjes o.i.d.
Na 5 jaar rond gereden te hebben in een Vectra station is het tijd voor iets nieuws: Insignia sports Tourer 2.0 cdti
[img]https://myalbum.com/photo/6lrhaenvarKj/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/GPjWlyUUDjiW/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/LKP9cgHQTz4B/360.jpg[/img]
Winterbandjes eronder :cry
Gisteren op de weg tussen Ommen en Zwolle een vectra c1 station gespot in de kleur goud/champagne (weet officiële naam niet :???: ) met een embleemloze gril.
Nee dat viel wel mee. Naast de koffer ligt ook nog een pvc buis waar m’n vishengels in lagen. Geen last van lawaai. Maar dit was ook tijdens een rondrit door Noorwegen waar (bijna) geen snelwegen liggen en je niet hard rijdt.
Dit is een vectra B 2.2 dti Sport uitvoering. Mijn vorige auto. Weet niet of deze bumper op andere uitvoeringen geleverd is.
Ik heb toendertijd ook een stel 2e hands dakdragers gekocht op mp. Werkt prima. Heb ze hier nog wel ergens op zolder liggen. Heb inmiddels een vectra c waar ze niet op passen. Dus ze zijn over ;)
24 oktober 2015 om 07:40 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17979236Staat er weer netjes bij! Dikke wagen!!
Heb je de oude plastidip eerst verwijderd? Of gewoon een nieuw laagje over bestaande plastidip heen gezet?Mooi dat het gelukt is :thumb
Ik heb trouwens 2 tabbladen; 1 audio en 1 boordcomputer. Navigatie ontbreekt terwijl dat er wel op zit :???:
En kun je die verlichting check ook uitzetten met de opcom waar in de post hierboven gepraat word? Mijn vectra geeft al een half jaar aan dat het linker mistlicht stuk is terwijl dit niet het geval is. Uiterst irritant die melding….vooral als hij door het navigatiebeeld heen komt :swear
Ik zat met hetzelfde probleem. Bij mij ging de combinatie ook nog deinen door de slappe vering. Ik heb de vectra juist verlaagd met Eibach veren. Hij zakt dan ongeveer 3 cm rondom. De combinatie ligt nu veel strakker en stugger op de weg. Het deinen en overdreven veren is nu verdwenen. Afgelopen zomer ben ik naar Kroatië gereden met de 1500 kg zware sleurhut en dat ging perfect!
Doordat de Eibach veren stugger zijn zakt de auto veel minder ver in met een zware belasting dan met de originele veren. Wel blijft de ruimte tussen het wegdek en de trekhaak/neuswiel weinig omdat de auto van zichzelf al 3 cm lager ligt. Maar naar mijn mening is deze ruimte nog steeds voldoende. Heb geen enkele keer een drempel oid geraakt. Ook geen problemen gehad met de slechte wegen in Slovenië en Kroatie.
Een foto gemaakt van mijn zwarte vectra c2 station precies opdezelfde plek in Kroatië als waar ik in 2008 een foto heb gemaakt van mijn vectra B.
@taner32 wrote:
haha.Weet niet waar is foto gemaakt maar denk k rond 30 december nog op 19inch velgen
nu weet k in Szklarska Poreba
Haha jah ik heb je in Sklarska Poreba zien rijden en later stond je auto geparkeerd bij de Netto supermarkt. Waar ik de foto gemaakt heb. Grappig….gespot zo ver van huis king:
@taner32 wrote:
blauwe OPC??
@Helmer opelfan wrote:
Of iemand die zijn auto gejat is :jerry lol
Whehehe zoiets begin ik ook te denken toen ik een opc blauwe vectra c in Polen tegen kwam. Met Nederlands kenteken. Maar dat bleek achteraf Marcin te zijn :D
Vanmiddag in Zadar (Kroatië) een zwarte vectra c2 station zien rijden met Irmscher gril en donkere achterlichten. Met Nederlands kenteken. Toevallig een bekende van hier?
Verse APK erop vandaag. Airco bijgevuld en afgeperst. En even gewassen.
Telefoonfoto’tje:
11 augustus 2015 om 16:06 In reactie op: Plastic kapjes veer elektrische achterklep vectra C wagon #18293301Heb die plastic kap om de trekkabel wel verwijderd. Dacht dat dat minder weerstand zou bieden met het dicht trekken van de klep. Vooral bij warm weer. Maar helaas hielp dit niet bij mij. Ik heb ook elke keer problemen met die klep. Erger me er dood aan. Dan doet hij het weer een paar dagen en dan weer weken niet. Heb trouwens dat potmetertje niet vervangen.
Welkom trouwens ;)
Kan het me eigenlijk niet voorstellen. Het gaat trouwens om de voor portier ruiten van een vectra C2 station. Vergeten te melden :shock:
Ben er vanmorgen weer mee bezig geweest en heb er met meerdere personen naar gekeken. Ben ook nog even naar het erkend schade herstel bedrijf hier om de hoek geweest. De monteurs hebben gekeken en we komen allemaal tot de conclusie dat ik een aantal popnagels waarmee het raammechanisme vast zit moet uitboren om het raam eruit te krijgen.
Zie geen makkelijkere manier en zie ook geen borgpin….
Heb wat mailtjes rond gestuurd naar een aantal glasboeren maar die geven niet prijs hoe je de portier ruit vervangt.
Heb de vraag ook op het Engelse vecta forum gesteld. Kreeg deze reactie:
There are black plastic clips holding the glass to the slider, the plastic clips are in two halves should just unclip with a tap, one bit comes out either side of the runner. Can be fiddly but not bad to do
Geen idee over welke zwarte plastic clipjes hij het heeft. Iemand een idee?
Super! Mooi hoor :thumb
-
AuteurBerichten