wegklapbare trekhaak insignia probleem

Forumindex Forums Modellen Insignia wegklapbare trekhaak insignia probleem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

DeKleineMan
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 169

Laatst wilde ik de wegklapbare trekhaak handmatig uitklappen maar hij klikt niet meer vast. Valt direct weer naar beneden en de pieptoon blijft.

Ook als ik hem weer terug wil klappen onder de auto klikt hij niet meer vast. De pieptoon blijft.

Heb momenteel het stekkertje van de claxon eruit getrokken zodat hij geen pieptoon meer geeft. En heb de trekhaak met een ijzerdraad vast onderaan de auto geknoopt.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? En kun je het mechanisme van deze trekhaak uit elkaar halen? Ik denk namelijk zelf dat er vuil of zout/roest oid in zit.

Heb de trekhaak afgelopen zomer gebruikt voor de caravan en voor de rest heeft hij er gewoon ingeklapt onder gehangen.

Het betreft een Insignia sports tourer uit 2013 met een origineel af fabriek een uitklapbare trekhaak.

Bedankt :good:

SigNumberOne
    Participant
    • Topics 13
    • Reacties 474

Bij mij klapt ie gelukkig nog in en uit, maar blijft ie ook constant piepen.

Ook ik heb dus de stekker er af gehaald.

Het schijnt niet uit losse delen te bestaan, dus dan zou de gehele trekhaak moeten worden vervangen.

Op Duitse fora wordt er wel veel over geschreven, misschien dat daar een oplossing voor je tussen zit.

Insigniauser
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 45

Is het een af-fabriek originele Opel trekhaak? Zit het handvat onder de achterbumper waar je aan trekt om de trekhaak in of uit te klappen wel weer goed in de uitsparing/houder? Vaak blijft deze er voor zitten en werkt de vergrendeling niet en blijft de pieper actief.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.