Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb bij mij een TC schakelaar ingebouwd (origineel dashbaord), maar ik krijg de draad niet op de ABS-unit.je komt er niet bij…of iemand suggesties?
gereviseerde cilinderkop erop. ik heb dat goedje geprobeerd, een lek test gedaan, olieverbruik nihil…….maar nog steeds walm bij het starten :wtf :wtf iemand nog suggesties? bij de garage weten ze het ook niet meer :hmmz
25 september 2013 om 07:50 In reactie op: het is weer feest……. een arden blauwe rookwalm…. #18173607zit met ongeveer hetzelfde probleem. heb op mijn zafira net de kop laten vervangen door een gereviseerde. had ook last van de rubbers.ging daarna even goed, maar walmde weer na stationair draaien. garage had er 5W30 in gedaan. ik heb deze vervangen door 10W60 en het was weer even weg.nu walmt ie weer na even stationair draaien??revisiebedrijf zei dat het ook aan de zuigerveren kon liggen. nog iemand andere suggesties? vervangen van kop was al rib uit m’n lijf! of heeft iemand hiermee ervaring:
http://www.toralin.nl/motor/anticarbon-zuigerveren-reiniger.html” onclick=”window.open(this.href);return false;ik tank altijd ARAL ultimate 102 hier vlak over de grens :thumbup
heb er (ook op advies van V-max) castrol edge 10W60 in.no problems met 270pk/425nm ;)
klepseals zijn volgens mij toch een 2 liter kwaaltje?heb ze bij alle 2 literblokken (behalve de c20xe) moeten vervangen.nu is de OPC ook aan de beurt :thumbdown .heb een reserve kop liggen die ik reviseer en dan verwissel.is idd een beste klus :cry
hoe kunnen ze nou garanderen dat je er dan 300 pk uitperst??je krijgt toch gewoon een standaard programma erin geschoten?of hebben ze inmiddels een testbank :hmmz
heeft iemand ervaring met deze koppeling?
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/fast-road-clutch-astra-g-zafira-a-vx220-turbo-z20let/prod_126.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
de krukas sensor is vervangen,en hij loopt weer als een zonnetje :jerry :jerry
thnx ronOPC1 voor de tip :thumbwas stagaire van 20 :jerry voor de resten een hele goede garage. :thumbup hebben me al met veel dingen gematst.en de uurprijs is ook nog te overzien.ze hadden al een nieuwe bobinebrug gemonteerd,maar dat was het niet.de oude zit er weer op,en de nieuwe hoef ik niet te betalen :thumb :thumbup kom er net van terug.hebben alles geprobeerd en konden niks vinden.ze dachten meschien iets met de ECU :swear .maar nu lees ik in de post van ronOPC1 dat het bij hem de krukaspositiesensor was.heb de garage meteen gebeld en ze bestellen er 1.
hopelijk is het daarmee verholpen. :cry
ga zometeen maar een paar kaarsjes aansteken in het kapelletje :angel
hou jullie op de hoogte,en prettig weekendgr. DEEF
aral 102 octaan.hier vlak over de grens :wors
uit laten lezen :agent
pipercross :wors
heb dr ook een HKS op zitten (Z20LET 270pk V-max) maar heb er recirculatie van gemaakt i.v.m. storingen.
heb op ebay een origineel opel werkplaatshandboek in PDF op cd gekocht.kostte 17,50.staat ALLES in.
is wel in het duits :thumbup1 september 2011 om 12:05 In reactie op: welke verlagingsveren voor een zafira opc bj 2004 #17890253eibach pro setje eronder.komtie ongeveer 15mm lager te liggen.
succes ermee,en we horen het wel… :thumb
heb je een blow-off ventiel erop?zo ja welke?gaf bij mij ook problemen na het afstellen.blaast lucht af die al gemeten is.daardoor valt ie op storing (TC lampje aan)
hij wordt er niet uitgeprogrammeerd.alleen de klopregeling werkt niet meer optimaal.en door de hogere druk/temperaturen in de cilinders is de kans op kloppen groter.hoe hoger het octaangetal hoe kleiner de kans.volgens v-max was dus het verstandiger 98 of hoger te tanken.
95 heb ik er noog nooit ingegooid.altijd 98 of hoger.
ff stukje uit opc-forum topic:ik heb 1,5 jaar met 292 pk gereden ook eds softwear. het is altijd goed gegaan tot dat ik de verkeerde benzine heb getankt namelijk 95 inplaats van 98 octaan. Heb hem toen ook weer vlink ingetrapt en toen was mijn vierde zuiger gesmolten. Maar dit enkel door verkeerde benzine.
ik zou dus voor die paar rottige euries wat het scheelt per tank geen risico nemen
rij nu zelf met eds softwear 298 pk op de wielen :angel
en na het chippen doet de klop sensor niet meer mee omdat verschillende waardes/kenvelden/bereiken gewijzigd worden.dus bij een gechipte motor is 95 tanken uit den boze :vertag
daar zijn al verschillende mensen achter gekomen nadat hun blokkie in de soep was gelopen.(gesmolten zuigers e.d. )
dus 98 of hoger tanken.
het liefste aral 108 :jerry
in nederland nergens te krijgen,maar hier vlak over de grens in deutschland wel :angelverkoop je de M-tech of de KLASEN?
als dit al het 3e wordt is het meschien tijd voor een andere garage :wtf
weet uit ervaring dat opel-dealers en opc’s geen goede combinatie is…dus dit is je 2e turbo/spruitstuk?
kan zijn dat de moeren niet correct zijn aangedraaid (verkeerde aanhaalmoment of foute volgorde)ziet er gelikt uit :wors
en licht getrokken ziet bij een astra mooier uit.heb op mijn zaffie met 424 nm nog gewoon de originele koppeling erop (2002) met 112.000 op de klok en geen problemen.
is idd vanaf 2003 dat de koppeling minder is.maar als je toch gaat vervangen zou ik voor de sachs gaan (komt er bij mij ook op als de oude op is).
let er welop dat het een organische is en GEEN sinter metaal.die zijn niet zo geschikt voor dagelijks gebruik. -
AuteurBerichten