iemand ervaring met sportkoppeling courtenay?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen iemand ervaring met sportkoppeling courtenay?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252800
    DEEF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 May 2007

      goejenavond iedereen,

      weet iemand van jullie welke koppeling (typenummer) in de zafira a opc voor 2004 en na 2004 verbouwd is??
      heb vorige week mijn koppeling (bouwjaar 2003) laten vervangen bij de garage,en nu slipt dat ding als een dolle.
      altijd met originele koppeling en 425 nm gereden,nooit problemen gehad,en nu schiet het blok na 4000 rpm meteen de brenzer in.
      garage probeert nu iets te regelen met de leverancier,maar dan heb ik wat meer info nodig…

      wie oh wie kan me helpen,want ben hoop geld lichter en kan het gas niet meer intrappen :cry :cry

      #18074261
      predator
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 June 2005

        Dan heb je volgens mij een andere (nieuwe) type plaat erin.

        Deze heb ik ook in mijn opc.
        Dit is toen ooit vervangen door opel zelf, de reden waarom weet ik niet.

        #18074262
        OPCer
          Lid sinds:
          16 July 2010

          Deef,

          Ik heb het zelfde probleem gehad.
          Nieuwe koppeling slipte door in 4 en 5 vanaf 2500 / 3000 toeren per minuut.
          Oude koppeling terug laten plaatsen en probleem was over, er is door mij al een topic over gestart.
          De wijziging kun je zien aan de lettercode op de koppelingsplaat, de samenstelling van de voering is anders.
          Als je een LUK koppelingset heb zal de leveranciers niets vergoeden, de nieuwere koppeling kan het normale stadaard vermogen makkelijk verwerken.
          Zodra de auto is voorzien van chiptuning vervalt de garantie teveel vermogen wijkt af van standaard vermogen ( geen garantie )
          Ik heb toendertijd getwijfeld tussen oude kopeling terug laten zetten of het vermogen koppel middels chiptuning aan te passen (verlagen naar 350nm)
          Als je vragen hebt hoor ik het wel.

          vg,
          OPCer

          #18074263
          Driekus
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2010

            Heb hetzelfde gehad met mijn astra turbo. Er zit nu een sportkoppeling in.

            #18074264
            DEEF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 May 2007
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.