Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ook zo’n electrische achterklep. Ik zou er helemaal niet rouwig om zijn als ik hem niet had. 2 jaar terug is potmeter al eens vervangen omdat hij niet meer dicht ging. Het is een tijd weer goed gegaan maar de afgelopen 1,5 week heb ik wederom problemen gehad met het sluiten van de klep. Ook vorig jaar heb ik tijdens een warme periode problemen gehad met het sluiten van de achterklep. Vandaag is de temperatuur lager en werkt mijn klep weer goed. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de temperatuur van invloed is op de werking van de potmeter. Telkens als de klep bij mij hapert is het warm weer namelijk.
@harms wrote:
@iquick wrote:
@Keesderoos wrote:
downloaden mag natuurlijk wel. Uploaden is wellicht strafbaar
KeesMag allebij niet dacht ik maja wie houd zich daar aan alleen brein?
verzonden vanaf mn mobieltjuh dit ding is gooeeiii:d
downloaden is niet strafbaar uploaden wel dus volgens mij heeft kees gelijk
Het downloaden van muziek en films voor eigen gebruik is niet illegaal en toegestaan. Echter dit is niet van toepassing voor software en dus ook niet voor kaarten. Downloaden van software is illegaal. Het uploaden is in alle gevallen illegaal.
Dit jaar weer met de Vectra naar Tsjechie geweest. Op de heen reis zijn de problemen weer begonnen met de cruise control. Heeft dus maar een tijdje probleemloos gewerkt.
Verder pech gehad op de terug reis. De dynamo oftewel de lichtmasjien zoals de duitsers zeggen heeft het begeven en is vervangen door een Opel dealer in Duitsland nadat de ADAC mijn auto weer aan de praat had gekregen en dezelfde diagnose had gesteld als later de Opel dealer. De ADAC heeft me naar de dichtsbijzijnde dealer begeleid. De dynamo was daar niet op voorraad en moest bij een andere dealer opgehaald worden. In totaal 4,5 uur oponthoud gehad en € 544,00 lichter. De dynamo kosten € 364,00 excl BTW en arbeidsloon € 88,00 excl BTW. Iemand een idee of deze prijs normaal is?
Daarna probleem loos ruim 700 km over de autobahn naar huis.
Overigens ook bij de VOD in Duitsland net als vorig jaar in Tsjechie geen koffie gekregen.
Ik heb zeker niets bijzonder gedaan. Tijdens een rit naar Parijs is spontaan weer normaal gaan werken. In het begin van de rit nog een haperende cruise control en tijdens de rit is hij zomaar normaal gaan werken en tot nu toe dus nog steeds. Wel dus bijna een jaar ergenis van gehad.
Om te beginnen werkt mijn cruisecontrol sinds een 1,5 maand weer perfekt. Hij is spontaan weer gaan werken. Ik weet niet hoe lang het goed gaat dus even afkloppen. Ik heb vorig jaar de hendel nog vervangen maar dat heeft ook niet geholpen. Volgens de monteur moest het dan in de CIM zitten en zou die vervangen moeten worden. Ik geloof dat dat € 450,00 of zoiets ging kosten zonder arbeid en dat vond ik te duur.
Maar nu dus sinds 1,5 maand werkt de cruiseconrol weer.
Overigens heb ik begin dit jaar weer last gekregen van een stoterende vec en toen is de connector van de 3e injektor alsnog vervangen en geen problemen meer gehad.
Zoals je in het topic wat jutoma hier boven aanhaalt heb ik het probleem ongeveer een jaar geleden ook gehad en komt het vaker voor. Bij mij is het opgelost door vervanging van de potmeter. Maar iemand ander schreef in dat topic ook dat bij hem de potmeter is vervangen en het probleem toen een jaar weg bleef. Ik hoop dat het bij mij langer wegblijft. Zoals gezegd zijn er meer problemen mee en ik wou dat ik deze optie niet had, gezien de problemen die ik er mee heb gehad.
Ik en heb een Vectra 1.9 CDTI (Z19DTH) 150 pk uit 2005 met DPF. Van een van de instanties (Dekra) die ze in Nederland uitreikt kreeg ik een Gele sticker. Deze auto is met een roetfilter uitgerust en dan zou het een groene sticker moeten zijn omdat deze aan de EURO4 norm voldoet (en dat is het criterium), echter de instantie bleef bij zijn standpunt omdat het geen retrofilter maar een af-fabriek filter is en volgens hun zou alleen een retro filter een groen sticker opleveren. Toen ik in Duitsland was naar een Opel dealer gereden en ik kreeg meteen een groene sticker
Ik weet niet wat ik er van moet denken, er is wel een filmpje over te vinden : http://vtm.be/nieuws/binnenland/45442-zonnestormen-storen-gps
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door de_som
Van wat ik van hem begreep zat er corrosie in de nozzle van de (3e?) injektor.Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt.
Hij zal bedoeld hebben: “Corrosie in stekker van 3e injector”
Dit is een veel voorkomend probleem bij de 1.9 150pk diesel.
Waarom weet eigenlijk niemand, maar Opel heeft er een speciaal kitje voor om de stekker te vervangen.Is bij jou de stekker vervangen of alleen schoon gemaakt? Als hij alleen is schoon gemaakt zal het probleem vroeg of laat weer terug komen.
Bij mij begon injector nr. 4 trouwens ook problemen te geven, 2 weken na injector nr. 3. Beide stekkers vervangen, nooit meer problemen.
Ik heb idd een 150 pk. Hij is alleen schoongemaakt (staan ook geen onderdelen op rekening), hij had het over de nozzle van de injektor. Wellicht toch maar de stekkers vervangen dan.
origineel gepost door VectraDennis
heb je een vectra b ??
zo ja, hendel van knipperlicht vervangen, die is naar z’n grootjeIk heb een C. Ik zag bij de How To: Opel Vectra C – Stuurhendel Uitbouwen en Inbouwen … staan dat jorisor de hendel heeft gedemonteerd en kontaktpuntjes verbogen en toen was zijn probleem verholpen. Het is met niet helemaal duidelijk of je die kontaktpuntjes kunt zien als je de hendel hebt uigebouwd of dat je de hendel zelf ook nog moet demonteren als hij uitgebouwd is.
origineel gepost door opel-limbo
Mooi dat het zo is opgelost. Verder wel een fijne vakantie gehad?Greetz Roel met een C.
We hebben een leuke vakantie gehad ondanks het weer. We zijn op vrijdag aangekomen en op zaterdag zijn de overstromingen geweest. Nederlanders die op zaterdag waren aangekomen hadden 4 uur over de laatste 10 km gedaan en echt door flinke lagen water moeten rijden, ook hadden ze voor hun ogen een brug zien verdwijnen. Op zich hebben we daarin de stad weinig van gemerkt echter als je rond ging rijden was het op veel plaatsen een chaos met verdwenen gedeeltes van wegen, bruggen, vele omleidingen en afgesloten wegen. We wilden ook gaan Geocachen maar daar is door de eerder genoemde omstandigheden niet veel van terecht gekomen.
We hebben daarom ons planning aangepast en er toch een leuke vakantie van gemaakt. En Praag is echt ontzettend mooi, dus daar zijn we dus een aantal malen naar toe gereden.
Mijn probleem is opgelost door de vervanging van de potmeter. De potmeter kost € 62,00. Blij dat ik de vervanging van het slot van € 500,00 zoals de VOD voorstelde niet heb laten uitvoeren.
Mijn probleem is opgelost door de vervanging van de potmeter. De potmeter kost € 62,00. Blij dat ik de vervanging van het slot van € 500,00 zoals de VOD voorstelde niet heb laten uitvoeren.
origineel gepost door ait
Niet aan beginnen. Ik heb er een. Alweer voor de tweede stuk sinds aankoop januari 2008. Eerst in de garantie heel lang zitten prutsen totdat de dealer een oplossing had. Maandenlang rond gereden met een dan wel en dan niet functionerende achterklep. Typisch als ik bij de dealer kwam deed ie het. Obdanks opgenomen filmpjes werd er door Opel niets aan gedaan. Het gebrek moest zich bij de dealer ook voordoen.
Tot op een zalig moment dat hij het ook bij de dealer niet deed. Nu een jaar later en inmiddels buiten de garantie weer kapot. Ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten.Advies, gewoon aan je voorbij laten gaan.
Welke oplossing had de dealer de eerste keer want mijn probleem (zoals beschreven in een ander topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128269 ) is nog niet opgelost?
Het slot is nu weer ontgrendeld en volgens de dealer zit het probleem in het slot wat € 500,00 bruto zou kosten. Bij iemand anders geweest met een Tech 2 en geen foutmelding te vinden, deze persoon twijffelt net zo hard als ik aan de diagnose van de dealer.
Ik heb de accupool losgemaakt maar ook dat helpt niet. Toen nog maar een keer (reeds meerdere malen) proberen uit te voeren wat yzf1kr beschrijft maar no go. Uiteindelijk bleef de klep open staan en deed helemaal niets meer. Accupool wederom los geen resultaat. Omdat het rijden met open achterklep ook geen optie was, klep met de hand dicht geduwd. Uur later wil ik weg rijden, gaat het lampje branden dat achterklep open staat en de kofferverlichting en nummerplaat verlichting gaan branden en blijven branden, ook gaat de achterklep niet meer open. Accuklemmen nog maar eens los gemaakt en er 15 minuten vanaf gelaten maar nog steeds blijft het controle lampje en de kofferverlichten en nummer plaat verlichting branden en gaat de klep niet meer open.
Ik heb nu de accupool er maar vanaf gehaald om te verkomen dat de verlichting de accu leeg trekt tijdens de nacht en ik wil morgenvroeg naar de VOD gaan om te kijken of zij raad weten. Hopelijk hebben ze tijd om er naar te kijken (zonder afspraak).
origineel gepost door Laagvlieger
Rechts in de koffer zit de motor met katrol.
Daar wikkelt de staalkabel omheen.
Het lijkt mij dat hij in de obstakelbeveiliging schiet.
Maar of dat zo is kun je alleen zien op de tech 2.Dat idee heb ik ook. Ik heb wel een OPCOM maar geen foutmeldingen kunnen vinden. Zou je dit ook met een OPCOM kunnen zien of alleen met de Tech 2? En als het ook met een OPCOM kan waar zou ik dat dan moeten zoeken?
origineel gepost door Laagvlieger
Het is gewoon een electrische katrol met staalkabel.
De rechter gasveer is een dummy. Is gewoon een holle pijp en de linker is een extra sterke gasveer.Vervolgt hij het sluitpoces als je de sluitknop weer indrukt?
Zoja kan het best zijn dat de microswitch in de achterklep vol water staat.Zit die staalkabel dan wel aan de rechterkant en gaat die dan het omhulsel van de gasveer in?
Meestal gaat hij een stukje omlaag en stopt dan om vervolgens naar een paar seconden weer omhoog te gaan. Maar ik heb dus al meegemaakt dat hij helemaal niets meer doet en soms werkt hij wel.
Het is idd een Vectra C. Het enigste wat zichtbaar is en niet afgeschermd zijn de schanieren. Deze heb ik al ingespoten met WD40. De cilinders zijn mooi afgeschermd. Ik heb het idee dat er een motor inzit aan de rechterkant omdat ik daar onderin een leiding zie die naar de cilinder gaat. Echter nog niet kunnen ontdekken waar de motor zit.
En het treed dus niet alleen op als ik klep wil sluiten met de afstand bediening dus de afstand bediening is ook uit te sluiten.
origineel gepost door x18xe1
Ik heb het gedownload maar hoe nu verder?Ik heb het rar bestand uitgepakt en als ik dan de OPCOM090714_EN_OK.exe opstart werk het.
origineel gepost door x18xe1
Nou ik ben hem behoorlijk zat!!
Mijne mist alleen de activeringscode.
Want als ik hem test in het begingscherm,komt naar voren versie 1.39
als ik dan de dianose stappen doorloop bijft hij om de aciveringscode vragen!!
:argue
HELPWellicht kun je het proberen met de versie die geen activatie nodig heeft. Zoals ik al eerder in dit topic schreef werkt die bij mij goed:
Zoals reeds eerder in dit topic gepost heb ik een versie gebruikt voor 1.39 die geen activatie nodig heeft, dit nadat ik geupdate had naar 1.39 en de activatie via winhex niet lukte. In onderstaande forumbericht staan links naar diversen diagnose software en versies.
Gevonden in forum bericht :http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f104/automotive-software-collection-manocao-77948/
Ik gebruik nu de versie waarvan de link onder: op-com 090714 v1.39 EN full no activation need” staat. Directe link : http://www.megaupload.com/?d=RCUVYF8G
origineel gepost door Eddepet
Nou ik ben er achter hoor, wij hebben de Nederland en Duitsland versie. Hoe ik er achter gekomen ben, mede dankzij een tip van een vriend, ik heb de kaart “opgeblazen” zodat ik heel Europa op het scherm had staan. En toen verschenen er alleen in Duitsland de steden.Groetjes, Esther
Duitsland en Nederland (benelux) staan wel op verschillende CD’s.
origineel gepost door Eddepet
En downloaden, natuurlijk mag dat niet, maar toch ……….
Mijn idee ook hoor, als je met FTD werkt zijn ze zo te vinden.
Op elke cd zitten de hoofdwegen van europa.
Het is idd een beetje gek om in deze tijd nog cd’s te moeten wisselen, zeker omdat om een 2 GB kaartje heel europa past, maar zover ik werken alle CD70 met een cd speler (zoals de naam al zegt) en op een cd past maar 700mb en dat is te weinig voor heel europa.
De cd70 werkt toch met een cd per land (of wat kleinere landen zoals de benelux op een cd) en op elke cd staan in principe de hoofdwegen van Europa. Je beht er waarschijnlijk de cd van Frankrijk (onboard source France). Kun je ook adressen in Nederland invoeren? Overigens kun je kaarten speciaal voor Opel gebruiken of kaarten van Navteq. Als je bij navteq op de site kijkt kom je bij de volgende cd uit:
CD 1 Alpen
CD 2 Benelux
CD 3 Centraal-europa
CD 4 Frankrijk
CD 5 GB/IERLAND
CD 6 Duitsland
CD 7 Italië
CD 8 Scandinavië
CD 9 Spanje/PortugalDus 9 cd voor heel europa. Deze zijn idd te downloaden maar dat mag natuurlijk niet.
Hier ook weer alles ok.
Great job, Danny.
Hier hetzelfde probleem met IE8, onder firefox geen probleem.
-
AuteurBerichten