Elektrische achterklep Vectra C SW

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Elektrische achterklep Vectra C SW

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248876
    CJX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2011

      Sinds ik in mijn huidige Vectra C2 SW Executive rijdt, word ik en vooral mijn vrouw geconfronteerd met een electrische achterklep.

      Nu kan ik er wel mee overweg ( Je moet wat geduld hebben bij openen/sluiten ), maar mijn vrouw vindt het maar een onding.
      Laatst opende ik de achterklepklep van de Vec. C2 SW van een vriend van mij weer eens, en dan merk ik toch ook wel dat de ouderwetse methode net zo makkelijk is.
      Ik had er al eens eerder over zitten piekeren, maar ik dacht laat ik de vraag eens op het forum zetten. :hmmz

      Is het mogelijk om het gehele systeem te verwijderen, en er dan weer een normale achterklep ( met gasveren ) van te maken?
      Zo ja hoe gemakkelijk/omslachtig is dat, en waar moet ik aan denken betreffende de kosten?

      Misschien is iemand hier op het forum juist wel gecharmeerd van een elektrische klep, en wil die met mij ruilen? ;)

      #18022060
      tuono
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 January 2008

        Hallo allemaal,

        mocht de achterklep van een c2 gelijk zijn aan een c1 dan heb ik wel interesse, heb ook de plaats en gereedschap er wel voor om dit te realiseren,mijn c1 is van 2004,

        m.v.g. arius

        #18022061
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Is vrij simpel om te realiseren.
          Oude gemotoriseerde dempers er af en nieuwe gasdempers er op ! Owja… en een afdekplaatje op de plek waar het knopje in je klep zit.

          @ Arius: er is wel wat meer nodig dan alleen overzetten om dit werkend te krijgen. Niet onmogelijk , maar wel wat werk!

          #18022062
          tuono
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 January 2008

            Hallo allemaal,

            ik lees iets over een potentiometer en iets in de kabelboom bijsteken, is dit voorbereid, of kan dat allemaal overgezet worden, vanuit de donorauto, en reageerd de afstands bediening dan ook, of moeten er nog kabels getrokken worden, is de achterklep ook zo te openen??.

            #18022063
            CJX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2011
              speaker wrote:
              Is vrij simpel om te realiseren.
              Oude gemotoriseerde dempers er af en nieuwe gasdempers er op ! Owja… en een afdekplaatje op de plek waar het knopje in je klep zit.

              Als ik het goed begrijp zou dat dus inderdaad een “piece of cake” moeten zijn.
              Moet er verder niets verandert worden aan het elektrisch systeem?

              Ik denk dan met name aan de schakelaar in de achterklep ( het handvat zeg maar ) die je met de hand indrukt om de boel te ontgrendelen.

              Verder sluit de klep nu op het laatste stukje door zich bij wijze van spreken iets verder in het slot te trekken.
              Valt de klep normaal in het slot als je hem dicht laat vallen zonder de elektrische aansturing ( al dan niet op aanwijzing van de pot-meters ) ?

              #18022064
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                De slot vanger moet ook vervangen worden idd. het electr. gedeelte kan je dmv tech2 ( en mss wel opcom ) uitzetten !

                #18022065
                de_som
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Ik heb ook zo’n electrische achterklep. Ik zou er helemaal niet rouwig om zijn als ik hem niet had. 2 jaar terug is potmeter al eens vervangen omdat hij niet meer dicht ging. Het is een tijd weer goed gegaan maar de afgelopen 1,5 week heb ik wederom problemen gehad met het sluiten van de klep. Ook vorig jaar heb ik tijdens een warme periode problemen gehad met het sluiten van de achterklep. Vandaag is de temperatuur lager en werkt mijn klep weer goed. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de temperatuur van invloed is op de werking van de potmeter. Telkens als de klep bij mij hapert is het warm weer namelijk.

                  #18022066
                  tuono
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 January 2008

                    Hallo allemaal,

                    hoe zit voor wat betreft het electrische gedeelte, is dat voorbereid of zit alles aan de delen vast die je gaat vervangen, b.v de slotvanger, wanneer heb je eventueel tijd, en wil je het nog steeds, dan kunnen we de rest even via pm doen,

                    m.v.g. arius

                    #18022067
                    speaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2007

                      Er is niks voorbereid.
                      Als ik jou was zou ik me eerst serieus verdiepen in deze materie, want je hebt er niks aan als je er straks eenelectr.klep in hebt die niet werkt/dicht wil.

                      Kijk op http://www.vectra-c.com daar zit een Noorse jongen op (kemp genaamd) die dit heeft gedaan,staan meerdere foto’s op.

                      #18022068
                      CJX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2011

                        Allen,

                        Bedankt voor alle info / reacties.
                        Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dit wil aanpakken. :hmmz

                        optie 1: Niets doen ; Het vrouwtje rijdt maar zelden zelf / alleen in de Vec, en zij heeft “problemen” met de elektrische klep, en ik niet.
                        optie 2: Alles ruilen met een donorauto. ( wat ook betekent alle bedrading en schakelaar uit mijn eigen Vec. demonteren )
                        optie 3: nieuwe gasveren en slotvanger kopen bij de VOD / handel, en alleen deze vervangen, gecombineerd met het uitzetten van het electrisch systeem.
                        Voordeel hiervan is dat ik alles weer terug naar origineel kan maken bij eventuele problemen.
                        optie 4: ?

                        Ik ga er nog eens over nadenken….

                        Grtz, Clarence

                        #18022069
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik zou voor 1 kiezen, vind het 1 van de mooiere opties op een station :wors

                          #18022070
                          yzf1kr
                            Lid sinds:
                            3 January 2005

                            Zeker Optie 1:

                            Het is toch niet jouw probleem dat ze niet kan anticiperen, en dat ze geen geduld heeft. Daarvoor ga je een luxe auto toch niet degraderen. :wtf

                            #18022071
                            CAlberts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 December 2010

                              Ik zou het absoluut houden, vind het een superdeluxe optie! Tis dat ie niet op m’n sedan past, anders had ik em wel willen overnemen :jerry :jerry

                              #18022072
                              kimmiej666
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 March 2008

                                Zou voor optie 1 gaan!

                                Vind het persoonlijk heerlijk, terwijl ik de zware tassen boodschappen sjouw 2 meter van tevoren al open klikken en direct erin, geen geklooi met tassen neerzetten, klep openen en weer die zware tassen oppakken.

                                Mijne werkt niet superdeluxe (lees: veer schiet er weleens af omdat de de knop er bagger terug op gelast hebben en iets teveel eraf geslepen), maar verder ideaal!

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.