Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb even gekeken op de site, maar ik zie alleen de verbindingskabel tussen dispay en de electronica staan. Dit is goed als je ‘strepen’ in het display heb pixeluitval o.i.d.
Bij vlekken in het display is het display zelf beschadigd, en zal het display moeten worden vervangen. Zie de afbeelding hier:
Ik zelf heb hier nu ook last van, en wil eigenlijk proberen alleen het display te vervangen. Zie het als het vervangen van een laptop scherm.
(eigenlijk zoek ik dus een los schermpje). Iemand die daar een typenummer voor weet?
Dus niet het opel bestelnummer, maar als je het hele deeel uit elkaar haalt, kom je vanzelf bij het scherm. Daar zal wel iets van een typenummer op staan…Ik heb de auto weer wit gemaakt. Na alle pekeltroep, en best veul km’s was het weer eens hard nodig…
Ehh, met een halogeenlampje heb je geen plus en min. ook een gewoon gloeilampje kent geen onderscheid.
Geweldig! Dank voor het antwoord.
21 februari 2015 om 11:18 In reactie op: Gisteren Mijn nieuwe Astra sportstourer opgehaald!! #18265446Da’s wel een heel knappe kar, en ook de Meriva OPC line eigenaar er veel km’s mee gewenst.
19 februari 2015 om 15:37 In reactie op: astra h twintop : wie weet waar dit kabeltje voor is #18273489Dit kabeltje loopt naar de radio-aansluiting toe, en ziet er vanaf de radiozijde zo uit:
17 februari 2015 om 18:51 In reactie op: astra h twintop : wie weet waar dit kabeltje voor is #18273485Aux-ingang voor de daarvoor geschikte radio. Deze gaat naar een 3,5mm stekkertje tussen de voorstoelen op de middenconsole.
13 februari 2015 om 05:04 In reactie op: Extra sigarettenaanstekker achter lichtpaneel installeren #18272951Je zult hier niet een geschakelde plus of geschakelde massa vinden. De geschakelde massa die hier bedoelt wordt, is de massa geschakeld vanuit de deurcontacten.
Waar je vaak een geschakelde plus vindt, is op de verlichting van de sigarettenaansteker. Die heb ik gebruikt voor de aansluiting van een carkit. Daar kun je wel wat kleine verbruikers op aansluiten, zoals een camera… Succes!
@Opeltje17 wrote:
@Dave440 wrote:
heb ik voor mijn Astra H eindelijk de LED canbus lampjes vanuit China binnen, kan ik die :puke lampjes er niet uit krijgen. Iemand de gouden tip om de stadslampjes toch zonder afgeschaafde vingers verwisseld te krijgen?
Iemand net kleinere handen van de straat afplukken :jerry
Of demonteren.
Demonteren, veel werk? Moet dan de voorbumper eraf? Mijn handen zijn niet zo groot…
heb ik voor mijn Astra H eindelijk de LED canbus lampjes vanuit China binnen, kan ik die :puke lampjes er niet uit krijgen. Iemand de gouden tip om de stadslampjes toch zonder afgeschaafde vingers verwisseld te krijgen?
Vandaag mijn dashboardkastje gewijzigd naar een gekoelde variant… Alles lag al klaar, en alleen het schuifje moest gemonteerd.
Kosten ongeveer 5 Euro…Ik moet de stadslichten vervangen van mijn Astra H. Welk type moet ik erin zetten? Dan hoef ik maar een keer mijn knokkels te bezeren namelijk…
Even uit de losse pols: Geen andere stuurhendel nodig, alleen een krachtiger pomp, en natuurlijk de sproeiers die in de voorbumper geplaatst moeten worden. Een goede zoekterm voor de Duitse websites is Scheinwerferreinigungsanlage.
Ik twijfelde er al even aan, maar nu weet ik het zeker… Mijn astra is vroeger door een stel boeven gebruikt…
En zo zag hij eruit toen ik ‘m kocht.
Ik kan er de humor wel van inzien.Vandaag maar weer eens gewassen. Je blijft aan het wassen met een witte…
En voor de APK nieuwe rubbers op de pedalen gezet.
Afgelopen vrijdag (laatste vrijdag van de maand actie) goedgekeurd voor 10 Euro.18 juni 2014 om 22:28 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094998Van Loon zit in het zuiden van nederland, maar het kost wel drie dagen daar…
Weer het donkergrijs van de auto afgehaald met een washandschoen.
Hij is weer helemaal wit!27 april 2014 om 12:43 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094984Als gevraagd, bij deze een update over de bakperikelen.
Ik ben gaan zoeken via MP en wat adressen in de buurt. Men rekent zomaar 1200 Euro voor een revisie, waarbij men geen volledige garantie durft te geven. Ik kreeg aanbiedingen van 600 Euro tot 1300 Euro…
Uiteindelijk ben ik bij een Bosch servicecentrum geweest. Men heeft daar al enkele jaren ervaring met de revisie van met name de M32 bak. Ze hadden namelijk een grote klant die regelmatig met astra’s en zafira’s kwam met M32 problemen, en in eerste instantie werd er telkens een sloperij bak onder gezet, met natuurlijk wisselend succes.
Enige tijd geleden hebben ze gewoon de stoute schoenen aangetrokken en zelf een oude M32 bak gereviseerd. Zij hebben zich de techniek zelf eigen gemaakt, zelf hulpgereedschappen ontwikkeld, en weten precies waar ze het over hebben. Ik mocht gewoon ook de werkplaats (schoon!) in (ze waren bezig met een andere M32 bak). De monteur was gewoon goed bezig met die bak. Hij liet mij de oude lagers zien, en wat er allemaal vervangen werd. (veel lagers, een tandwiel en een naaldlager werd erbij geplaatst)
Dit in combinatie met een redelijk scherpe prijs (875 Euro incl. uit- en inbouw) deed mij besluiten om bij van Loon in Nederhemert de reparatie te laten uitvoeren.
Dit is vorige week gebeurd, en de bak schakelt nu prima. Het is natuurlijk even afwachten, maar ik heb in deze revisie wel alle vertrouwen. Er ontstond nadat ik was weggereden een klein probleempje met schakelen, maar dat bleek eenvoudig te herstellen zijn. Iets met een borgringetje…
http://vanloon.c-me.biz/nieuws/41-versnellingsbak-revisie.html31 maart 2014 om 22:04 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094981Ik vrees dat ik ook last ga krijgen van de M32 bak. In de 5e versnelling maakt de bak erg veel herrie, in de 6 wel iets, maar een beetje. In 5 blijft de pook wel op zijn plek, maar in 6 schuift hij een centimeter naar binnen. Doorrijden tot hij het opgeeft, of laten verhelpen?
Dan gaat hij dadelijk nog MP op… Bedankt voor de tip!
@Juffer1 wrote:
@Dave440 wrote:
ik heb wel een polijstmachine liggen (5 – 6 jaar oud), maar geen idee welke pads ik daarop kan of moet gebruiken…
Als je een foto (of merk type) post dan zijn er vast mensen die daar een antwoord op kunnen geven.
Zoals Ewoud terecht opmerkt : een Rotary is geen beginnersmachine en kan gevaar voor je lak opleveren als je niet weet hoe je ermee om moet gaan.Ik heb even in de garage gekeken, en het gaat om een King Craft Boenmachine.
Vandaag met het pakket van meguiars de auto gewassen, een deel gekleid, gecompound en in de wax gezet.
Voor de discussie over meguiars: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=124&t=183174
Hij glimt behoorlijk!Het is nog een hele discussie geworden, dank daarvoor. Vooral de meningen over de compound verschillen nogal, en daarom voor mij de vraag: Moet ik op mijn witte astra nu wel of niet de compound gaan gebruiken? Recentelijk is na een ongeval een en ander opnieuw gespoten, en dat wil ik gaan beschermen, maar de rest van de auto is natuurlijk 7 – 8 jaar oud… Ik ga het zowieso met de hand doen, ik heb wel een polijstmachine liggen (5 – 6 jaar oud), maar geen idee welke pads ik daarop kan of moet gebruiken…
Je kunt er 16 Euro korting op krijgen… Ten opzichte van de originele prijs. Hoe: Meld je aan voor de nieuwsbrief, dat kan ook met een tijdelijk e-mail adres, zoals bijvoorbeeld http://10minutemail.com. Het voordeel is dat dit email adres na 10 minuten niet meer werkt, en je dus geen Halfords spam op jouw reguliere mail binnenkrijgt.
Dan betaal je geen 40 Euro, maar slechts 24 Euro, een korting van maar liefst 40% ;) -
AuteurBerichten