Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou we gaan weer verder. Alle massa kabels doorgemeten en deze zijn goed.
Vanavond weer een uitlees sessie. We worden er wel een beetje moe van zo. Iemand verder nog tips over een adres in het noorden van het land die wat betere prijzen heeft mbt het uit- en inleren van een cim? Alles begint er nu op te wijzen dat de cim-module naar zijn grootje is. Inmiddels een adres in Duitsland gevonden waar ze nieuw en met garantie voor € 228,- over de toonbank gaan.
en bij slechte massa?
Vandaag maar eens wat nw massa kabels trekken. Dynamo net doorgemeten.
Accu is 12,7 volt, bij draaiende motor constant 14 volt ook met verbruikers aan.
lambdasonde gewisseld, uiteraard accu eraf en even gewacht. Nw lambda erin, accu weer aangesloten en voila weer een storing. Rechter knipperlicht achter doet het niet (lampje is goed) En dashboard is weer aan het flipperen. Als ik de aanjager knop draai gaan de lampjes obder de klokken aan en uit. Even filmpje gemaakt.
Nog geen laadstroom kunnen meten omdat ik mijn millimeter uitgeleend heb :tongue-out:
Maar even aan de massakabels wat bewogen en alles werkt weer :good-job: morgen Maar eens de kabels schoonmaken en eventueel een extra kabel trekken.
Is gewoon een originele 1.7N met 60 pk. Is in Nederland bijna niet geleverd maar ze waren gewoon zo te koop. In de omringende landen zijn ze uiteindelijk ook niet veel geleverd door het beestachtige vermogen :thumb
Rij er nu een paar weken in en door die 60pk ga je wel een stuk rustiger rijden, lekker met 100 op de snelweg, onderuit gezakt in de soepele stoelen. :afro
Maar ik weet niet hoelang ik er nog in blijf rijden…………………heb een hele mooie senator op het oog……….. :agent
Zo de Rekord is gemaakt. En vanavond even de gelaste delen in de verf zetten :D
En hij moet even schoon aan de buitenkant :hmmz
Vanmorgen met de Opel naar de handelaar en door naar zijn lasser. Ouderwetse vakman heeft er 5 minuten naar gekeken en hij gaat hem netjes maken.
Ik regel plaatwerk voor de Opel en de handelaar betaald de kosten van het lassen. Plaatwerk inmiddels allemaal in Duitsland besteld en a.s. dinsdag ligt het op de stoep :jerry
Dan later nog een paar nw voorspatborden erop en dan een keer helemaal straks en netjes maken.
@kenny900wb wrote:
Dag Dasher,
Als ik jouw was zou ik sowiezo de voorspatborden even demonteren. Waarschijnlijk zijn de A stijlen ook aangetast.Heb wel goed nieuws voor je; heb wel een setje lichtmetaal origineel Rekord incl. bandjes voor weinig!
Succes
Velgen zijn staal volgens mij. Zijn opnieuw gespoten. Ben nu nog aan het zoeken voor een kleine verlaging. En verbreed staal komt er ook onder.
Maar eerst de basis goed maken. Voorspatborden gaan er ook af. Zei de handelaar zelf waar ik de auto vandaan heb. Hij zei beter in 1 keer goed dan later weer nawerk.
:thumbupEn de eerste domper op de vreugde is er ook al. Rechtsvoor is hij jaren geleden al eens gerepareerd. Maar blijkbaar door een blinde lasser met parkinson. Wilde onder de motorkap wat schoonmaken ivm naderende motorombouw en ik zie een stuk dat normaal gesproken aanelkaar hoort te zitten, waar nu zeker een gleuf van 4 cm zit :puke
Was op weg naar huis een paar keer door een diepe kuil gereden en nu staat het wiel wat schever dan links :swear Dus verkoper gebeld en die was nog redelijk ook. Zaterdag ga ik met de auto bij hem langs en dan komt er een nw stuk in. En omdat er net nw apk opzit gaat hij ook nog even bellen met zijn apk keurmeester. Dit had hij niet mogen missen.
@GS2.6 wrote:
Gaat het om een sedan of caravan?
Een sedan
25 april 2012 om 13:28 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309698Wat een info :wors
Heb bijna een complete 2.2e met 5-bak in de schuur en wil kijken dat hij zsm in de Rekord komt. Alleen is dit nu nog een 1.7n. Gaat die 2.2 een beetje passen bij de 1.7 achteras of is het beter een wat dikkere te nemen? Heb geen zin aan gebroken as na het verlaten van een rotonde.
Dit is dus onze Mercedes. We zijn erin getrouwd :wub Is ook niet te koop, is al vaak op geboden door een deskundige handelaar :hmmz Maar gaat niet weg.
@GSE wrote:
1.7 is niet veel gebouwd en dat zal wel zijn rede hebben…denk vanwege het vermogen gebrek…
Ik zou voor een 20E gaan,simpele inbouw weinig electronica en zat onderdelen van te vinden en erg goedkoop ivm een 2.2 of 2.4..Je moet wel een tank pomp hebben en een stuk bekleding voor de computer,maar de inbouw stelt niks voor..
2.0E heeft iets van 115pk toch? Welke 5-bak zou erachter moeten en past dit een beetje icm achterasoverbrenging? Wil geen janker op de snelweg :swear
Kreeg van een duitser al de mededeling dat dit een zeldzame 1.7 was. Zijn de 1.7 niet veel gebouwd? Ben al een beetje aan het kijken voor een ander blokje…………………..de keuze is reuze maar ik wil er wel wat inzetten wat ook een beetje gemakkelijk aan de praat te krjigen en ook te houden is. :thumb
-
AuteurBerichten