Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17309677
    gvy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2007

      Of kan ik hem eventueel zelf snijden. Koper? of bepaald dichtingsmateriaal?
      Ik heb via het werk wel toegang tot industrieel dichtingsmateriaal (james walker)

      Geert

      #17309678
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Alles kan, je kan zelfs de oude er weer tussen proppen met wat uitlaatpasta, wel de goede gebruiken en niet gun-gum of zoiets.

        Persoonlijk bestelde ik hem liever via de Dealer.

        #17309679
        Rop
          Lid sinds:
          10 December 2004

          hallo,

          Ik heb een rekord 2.2e met het injectie gebeuren van een 2,0e

          alleen heb ik nu een 4 polige stekker waar na mijn schema’s
          het contact de startmotor de toerenteller en de brandstofpomp opzit.. ik heb alles aangesloten maar start motor gaat heel moeizaam rond, (de accu is geladen) heel ooit slaat de auto aan, maar blijft niet lopen..heb de kop wel laten reviseren..

          mijn vraag is eigenlijk is die 4 polige stekker nodig..? een van welk
          type manta komt dit..hoor dat mensen vaak maar een 3 polige stekker hebben..

          na mijn weten zit alles goed..maar geen resultaat..iemand dit vaker gehad? of wat zou ik kunnen doen?

          Groet Rop

          #17309680
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            de 2200 heeft een 4-polige stekker vanwege 1 simpele reden, het is net als de 2.0E een LE-jetronic systeem, dus wordt ook met dezelfde kleuren en aantal draden aangesloten met de uitzondering dat de 2.0E de groene draadaansluiting bij de compueter heeft zitten en de 2200 de groene aansluiting extra bij de 3 bekende draden heeft, 3 +1 = 4 , vandaar dat dus die stekker 4 aansluitingen heeft.

            Dat hij moeizaam ronddraait, kan daarmee te maken hebben, maar het kan ook zijn dat je ontsteking 180° verkeerd staat, of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan, dat dus in het geval van een onsteking van een 2.2 (met magneetspoel ipv. contactpunten)

            #17309681
            Rop
              Lid sinds:
              10 December 2004

              aahzo..hij wil inderdaad wel aanslaan maar als ik de sleutel loslaat dan slaat die weer af..dus moet nu de ontsteking 180 graden draaien..Morgen ga ik het proberen..

              in ieder geval alvast bedankt! morgen post ik weer..

              Groet

              #17309682
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Origineel gepost door Rop
                aahzo..hij wil inderdaad wel aanslaan maar als ik de sleutel loslaat dan slaat die weer af..dus moet nu de ontsteking 180 graden draaien..Morgen ga ik het proberen..

                Beter lezen :vertag

                Origineel gepost door henk 400rr
                of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan,..

                #17309683
                Rop
                  Lid sinds:
                  10 December 2004

                  hij doet het!!!king::thumbup:P:o:D

                  dank u!

                  #17309684
                  pipo
                    Lid sinds:
                    5 November 2004

                    Origineel gepost door Rop
                    hij doet het!!!king::thumbup:P:o:D

                    dank u!

                    :D

                    #17309685
                    Rop
                      Lid sinds:
                      10 December 2004

                      thanx to my friends..:thumbup:thumbup

                      #17309686
                      dussel32
                        Lid sinds:
                        30 August 2006

                        hee henk400 thanks mijn c kadett coupe heeft nu de 2.2 er in en loopt goed dus bedankt:thumbup

                        #17309687
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Dat zit wel goed, mooi dat de tips hier wat bruikbaar zijn.

                          #17309688
                          gvy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 September 2007

                            Hoy,

                            In m’n GT zit een 2.2 blok+kop, echter wel met een L jetronic (geen Le).
                            De inlaatbuis en gasklep is evenwel LE jetronic materiaal.

                            Vraagje , op de Le jetronic gasklep zit aan de kant van de motor een inlaatbuisje voor water en onderaan ook eentje.

                            Als ik hierin blaas lijken deze alle twee gewoon toe te zitten???
                            Wat is eigenlijk de functie hiervan en waarop zijn die twee buisjes aangesloten in de originele configuratie (rekord E).

                            Ik ken de L en LE jetronic elektrisch vrij goed, maar hierover vind ik nergens iets terug?

                            Bedankt alvast

                            Geert

                            #17309689
                            boyanka
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 June 2005

                              verwarming van de inlaatlucht:)

                              #17309690
                              Martijntwello
                                Lid sinds:
                                2 July 2004

                                Origineel gepost door henk 400rr
                                Was heel wat werk, ik hoop dat dit een beetje klopt en duidelijk is, 1 stekker kon ik zo 123 niet verklaren.

                                nr 12 staat bij boordcomputer (zie k nu pas)
                                volgens mij heb k die stekker nog in de motorruimte los liggen

                                is dit een soort boordcomputer die ik een beetje vergelijken kan met die van een calibra/omega/vectra??
                                benzine verbuik etc etc??
                                dit lijkt me wel een leuke optie om te hebben..
                                nu t volgende hoe kom je in gods naam aan zo’n display???

                                #17309691
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  ik heb mijn 2.2 in mijn ascona gebouwd.
                                  alles ging goed tot ik heb moest starten.
                                  hij vonkt er komt benzine voor maar niet bij de bougies.
                                  hij slaat dus niet aan.:(
                                  waar zou ik dit moeten zoeken?:hmmz
                                  hij is lopend uit de record gebouwd.
                                  ik heb de 4 polige stekker aangesloten zoals beschreven.:vertag
                                  alleen bij de 2e stekker die loos zou moeten zijn zit een bruine draad, zou ik die aan massa moeten leggen?
                                  stekker a zou toch gewoon los kunnen blijven?

                                  #17309692
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    heb de stekker a ook aangesloten en nu is alles 100%!
                                    dus scheinbaar allebei ( a en B) aansluiten.
                                    verder geen problemen gehad.
                                    thanx voor dit handige toppic.:wors

                                    #17309693
                                    Chird
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2008

                                      even terug komend op het verhaal bovenin.

                                      dit is super..

                                      ik rij zelf met een 1.6 s ascona A 1973 en wil een grotere motor.

                                      er werd mij al geadviseerd een 2.4 uit een omega A te kiezen.

                                      zodat de verdere aandrijflijn origineel kan blijven.

                                      geld er voor deze ombouw een zelfde soort verhaal.

                                      #17309694
                                      henk 400rr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Daarvoor geld dit topic: –>klik hier<–

                                        #17309695
                                        vyv
                                          Lid sinds:
                                          16 April 2008

                                          Hoi, eerste post hier…

                                          Ik ben bezig een Kadett coupe te reanimeren. Heb het als project gekocht een aantal jaar geleden en ben onlangs begonnen met opbouwen. Er ligt een 2.2e in.

                                          Gisteren voor het eerst een startpoging gedaan, startmotor draait rond en bougies vonken. Met een beetje hulp van een vleugje remmenreiniger wilde de motor zelfs aanslaan!

                                          Maar nu komt het, ik krijg geen spanning op de blauwe draad bij brandstofpomp dus ook geen benzine. Nou zie ik bij stekkerblok A en B geen blauwe draden, ook niet bij het stuurrelais. Alleen groene… Van waar krijgt de brandstofpomp z’n spanning?

                                          Ik zal nog even een paar foto’s posten.

                                          Groet,
                                          Vyv

                                          #17309696
                                          vyv
                                            Lid sinds:
                                            16 April 2008

                                            De felblauwe draad heb ik zelf even getrokken en wordt in het interieur verbonden met een groene. Dus de drie groene van de connector komen weer aan bij een groene.

                                            Komt de brandstofpomp spanning van een van deze connectors of van het stuurrelais. Maar op het relais zit ook geen blauwe draad :hmmz

                                            #17309697
                                            RobbieR
                                              Lid sinds:
                                              30 May 2009

                                              Die leerloop en leerloopsteller moeten die aangesloten zijn?
                                              Want ik heb hier alleen de leerloop kast liggen en niet de leerloopsteller.

                                              Ik zit nog steeds met het probleem van niet starten, na een tijdje stil te hebben staan wil hij wel een stootje geven maar bij eenmaal door starten geeft hij geen mesjogge.

                                              Alle kabels nagelopen, andere computer kast maar nog steeds niets.

                                              Ik hoop dat iemand mij kan helpen king:

                                              #17309698
                                              Dasher
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 April 2012

                                                Wat een info :wors

                                                Heb bijna een complete 2.2e met 5-bak in de schuur en wil kijken dat hij zsm in de Rekord komt. Alleen is dit nu nog een 1.7n. Gaat die 2.2 een beetje passen bij de 1.7 achteras of is het beter een wat dikkere te nemen? Heb geen zin aan gebroken as na het verlaten van een rotonde.

                                                #17309699
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  was wel eens benieuwd welke gaskabel er gebruikt werdt
                                                  bij een een inlaatbuis van 2.2 in een manta B.

                                                  #17309700
                                                  stationlod
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 March 2006

                                                    jah! ik ook! :thumb

                                                    #17309701
                                                    kurtmanta
                                                      Lid sinds:
                                                      18 November 2005

                                                      ben opt moment ook bezig om een 2.2 uit een monza in de manta te leggen,

                                                      heb het hier even doorgenomen, echt mooi uitgelegt, dank hiervoor

                                                      ik ga eens even proberen of ik het met deze tips inorde krijg :)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.