Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ik je verhaal zo lees denk ik meteen aan de stappenmotor!
Die was bij mij ook defect en toen reed mijn x16szr hetzelfde!
Maar die maar eens met remmenreiniger schoon! Zal je meteen verbetering zien!
(je komt hem uiteindelijk toch wel aan het vervangen)
Tip, koop deze in Duitsland! Scheelt je gauw 100 eurie! Hier rond de 120 euri, in Duistland rond de 20 incl. verzenden!Zo lekt mijne ook KVS maar komt dat uit de voorkant van mijn Sideskirts!
Met dit weer nog niet echt kunnen zoeken waar het nou precies vandaan komt!
Maar alle tips zijn natuurlijk ook welkom!zolang ik regelmatig bijvul blijft mijn wagentje gewoon rijden!
gr Dave
Ik heb de armsteun van Cargoods!
En ik ben er zeer tevreden over! Praktisch dingetje en makkelijk te monteren!
Ik kan niet beoordelen of deze beter is als een andere, want het is de eerste en enige die ik voor mijn G besteld heb.Maar hoe dan ook, ik ben zeer tevreden!
@dion87 wrote:
@Dano1.6_8V wrote:
@dion87 wrote:
het is te belachelijk voor woorden zulke bedragen, het is dat ik geen gezin heb wat ik moet voederen anders kom je toch diep in de shit :swear
Ja, de bedragen zijn ook echt belachelijk!
Met 100 euro had ik het ook wel geleerd hoor!
Maar goed, ik kan niemand anders dan mezelf de schuld geven!En ja, als je een gezin hebt (zoals ik) is dat wel ff een hap hoor!
Maarja, we doen er uiteindelijk toch niks aan!ik hoor dat zoveel mensen zeggen, dat er niks aan valt te doen.
eigenlijk horen we net als die fransen de straten op te gaan..Ja, voor de prijzen wel, maar voor de gepleegde feiten niet!
Dat blijven we nog altijd zelf schuld!Kijk, dat met jou is een ander verhaal!
En dat je dat gaat aanvechten is logisch.
Maar voor een snelheidsovertreding is het eigenlijk wel normaal dat je daarvoor “gestraft” wordt.@dion87 wrote:
het is te belachelijk voor woorden zulke bedragen, het is dat ik geen gezin heb wat ik moet voederen anders kom je toch diep in de shit :swear
Ja, de bedragen zijn ook echt belachelijk!
Met 100 euro had ik het ook wel geleerd hoor!
Maar goed, ik kan niemand anders dan mezelf de schuld geven!En ja, als je een gezin hebt (zoals ik) is dat wel ff een hap hoor!
Maarja, we doen er uiteindelijk toch niks aan!2 weekjes geleden ook eentje gekregen.
24 (na correctie) te hard op de stadsautoweg in Maastricht.Lekker 215 euri aftikken……
Pfffff………. zonde geld zo net voor de vakantie!
Wij gaan dit jaar met de Astra en de Vouwwagen naar het zuiden van de Ardeche in augustus.
Lekker stukje rijden.A.s. zaterdag 7-7-12 word de auto opgehaald voor een check. Ik ben nog aan het twijfelen over de koppakking.
Misschien dat die vervangen moet worden, dus als dat zo is, dan is het maar zo.
Maar ik heb goede hoop! Autootje is tiptop in orde!Alleen nog even wachten op de nieuwe blokken en schijven.
Even via Duitsland besteld. (2 geventileerde schijven en 4 blokken voor 41,90. met TUV en E-keurmerk!)Ik kan niet wachten om te vertrekken.
Wie kan me even snel helpen??
Ik heb een vermoeden dat de thermostaat weer kapot is, alleen is het deze keer anders als de vorige keer.
De vorige keer kwam de temperatuur alleen maar omhoog met stationair draaien. Nu komt ie gewoon omhoog, zakt ie weer, gaat ie weer omhoog enzovoort enzovoort. Maakt dus niet uit of ik aan het rijden ben of niet. Is gewoon een heel langzame jojo. Kachel wordt dan warm, koud, warm enz enz.
Ik heb vorige week mijn radiateur vervangen, dus ik denk dat dat ook de oorzaak van het kapotgaan is.
Maar ik wil de mogelijkheid van een luchtbel of een stekker verkeerd aangesloten hebben voorkomen. Mijn thermostaat zit achter de distributie, en dan wordt het ineens erg zonde als blijkt dat deze niet kapot is.Alvast bedankt!
Groeten, Dave
Nou, mijn ratel is inmiddels ook weg!
Helaas was het niet de pakking. Die heb ik sowieso maar vervangen want dat was nodig.
Maar de uitlaatbuis die uit het spruitstuk komt zat wat los erin. Nu met een klem vast gezet en weg ratel! Hahaha!
bijna 2 jaar zoeken, en nu eindelijk opgelost!Maar dat spruitstukpakking vervangen is echt een fluitje van een cent!
@Theo0 bedankt voor de tips! Ik heb er echt wat aan gehad!Groeten,
Dave
Dat is i.d.d. pech.
Ik zou er niet aan moeten denken!Zelf gisteren maar even een nieuwe radiateur geplaatst.
Afgelopen zaterdag een flinke plas onder de auto en een leeg reservoir.
Klusje van niks! Meeste werk was het loshalen van de slangenklemmen.Nu weer helemaal in orde gelukkig!
@kaneelschep wrote:
inderdaad! ducttape en tierips zijn een hele belangrijke!!
Hahahaha, dat ligt bij mij om de een of andere manier standaard in de auto.
Altijd handig!Ik heb ook Xenon, maar ik neem toch de oude pitten met lampjes mee.
gewoon het “stel dat” principe……Even snel off-topic. -offtopic
ik kan je helaas niet helpen met je vraag, maar wat een SUPER onderschrift heb je!
Echt geweldig! Hahahaha! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerryVolgens mij geldt daar hetzelfde als in Nederland.
Je krijgt een boete als je stil staat zonder brandstof op de snelweg. Je bent zelf verantwoordelijk voor je brandstof en je moet er zelf op letten dat je niet zonder komt te staan. Als je het risico neemt om later te gaan tanken en daardoor stil komt te staan, is dat jou fout met een boete als resultaat.De rest als gevarendriehoek, verbandtrommel en veiligheidshestje snap ik wel.
En reserve lampen….. sowieso voor jezelf wel handig!Jerrycan benzine verplicht???
Is het eerste wat ik hoor!
Lijkt me iets te ver gezocht!Ah, ok….
Leuk om de opties eens te bekijken!
Maar aangezien een ombouw ook weer flink wat zal gaan kosten zal het er op korte termijn niet echt inzitten!
En als je dan nog in beschouwing neemt dat het mijn dagelijkse auto is, is het sowieso niet echt dat het snel zou gaan gebeuren!Denk dat er toch wel een aantal dagen werk in zal gaan zitten. Helemaal als je bedenkt dat ik niet zo technisch ben aangelegd dat een motorombouw een “eitje” zou moeten zijn.
maar ik houd de opties zeker open!
Een X16XEL of een X18XE1 is dus wel het beste te doen?
Jongens bedankt!
Conclusie is dus eigenlijk dat een ombouw naar een x16xel het makkelijkst te doen is.
Alles is in principe mogelijk, maar de minst moeilijke manier is de x16xel.
Kan ik dat in gedachte houden.Ben er wel al langer aan het denken, maar me er eigenlijk nooit in verdiept.
Op deze manier kan ik eens wat opties overwegen en eens kijken of het allemaal gaat lonen.
ps, hoe zit het eigenlijk met motorsteunen e.d.??
Thanks!
@Mr.F wrote:
@Dano1.6_8V wrote:
Ik ben normaal niet zo gek op de F-jes. Is me net iets te rond. Maar die GSI modellen en die strak gemaakte modellen vind ik echt geweldig.
En zo aan de foto te doen zit ie nog erg mooi in de lak!
:fy1
:jerry :jerry
Niet slaan, niet slaan…..
Ik heb het meer over die standaard F-jes…. Kwestie van smaak!
Maar als ik zo’n mooie zwarte GSI, of zo eentje als deze zie dan loopt me echt het kwijl uit de bek!Ik ben meer voor het “hoekige” van de G.
Terwijl anderen dat weer een lelijke bak vinden….Ik ben normaal niet zo gek op de F-jes. Is me net iets te rond. Maar die GSI modellen en die strak gemaakte modellen vind ik echt geweldig.
En zo aan de foto te doen zit ie nog erg mooi in de lak!
Mooi karretje….. Pffff :wors
(eerlijk gezegd loopt me het kwijl uit de bek! Hahaha en dat voor een G-station rijder)
Vanwaar de poll??
Don’t pissoff RISL! Hahaha!
ff ontopic. Ik kan eigenlijk alleen maar over de Astra G spreken, maar volgens mij moet er dan een bepaalde stekker ertussen als je het lopend wil krijgen. Maar aangezien je normale radio het ook weergeeft is er eigenlijk toch niks aan de hand. Dan kan je misschien de datum laten programmeren bij de Dealer!
De banden kunnen max. iets van 4,(nogwat) bar hebben.
en laatst had ik er 2.8 inzitten! Reed geweldig. Stabiel, en glad.
Blijkbaar week mijn oppomp apparaat op de compresser enorm af, want ik had deze met de compressor opgepomt tot 2.4.
Bij het tankstation bleek het ineens 2.8 volgens het apparaat te zijn. Dus maar weer bijgesteld naar 2.3…. Merkte meteen een verschil. Waarbij de 2.8 dus positiever uit de bus komt!
Vandaag eigenlijk mijn vraag!Maar thanks voor de uitleg iig.
Kijk eens voor de gein bij ‘Garage Sjaak van den Berg’ in Brunssum.
Die levert nog alle spullen van Mini…. (is mini-specialist)(check: http://www.sjaakvdbergh.nl/lid/sjaak/index.php?page=Mini1″ onclick=”window.open(this.href);return false;)Tip om misschien snel aan spullen te komen!
Gr,
Dave
Ja, dat snap ik best!
Maar ik merk dat dat nogal afwijkt van de meningen hier!
Vandaar dat ik dat ook, buiten de specificaties in het tankklepje om, hier vraag.
Kijken wat anderen adviseren! -
AuteurBerichten