Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
287000
Bij het starten met koude motor heel klein beetje blauwige rook en dat is dan weg na een paar seconden. Motor loopt dan wel heel rauw. Heb hem gister nl gekocht en gelijk die aardige meneer van de garage gebeld en die wil hem gewoon maken zonder extra kosten. Alleen ben erg benieuwd of er niets ernstigs aan de hand is of dat ik beter kan overleggen om de auto terug te nemen. Snelheid blijft er wel inzitten en rookt echt alleen maar als hij warmgedraaid is en dan bij gas geven maar ook bij een constante snelheid.
Goeiemorgen !
goed nieuws van de garage! Klepje is gevonden. Zat ( zoals jij verteld had ) idd in die slang aan het uiteinde. Hij blokkeerde de turbo met 1 hoekje. Turbo onbeschadigd en rijd weer als een trein. Kan hem straks ophalen.
Bedankt voor al je advies en foto’s ????.
Kort vraagje nog…..
de garage is door drukte nog niet aan mijn bus toegekomen, maar wat is het makkelijkst qua plan van aanpak. De turbo zit nu vast hoeft dan alleen de turbo eraf of moeten alle randzaken ook verwijderd worden? Hij heeft nl gekeken naar een buis over de versnellingsbak maar ziet die 1.2.3 niet zitten. Heb je toevallig fotootjes van welke het is ? Je woont niet toevallig in Friesland ? ??
Ik zet de bus er morgen weer neer en dan gaan ze ermee bezig. Hoop dat et eindelijk opgelost wordt. De zesde week zonder bus gaat morgen in. Ik hou je op de hoogte van de voortgang. Bedankt voor al je info tot nu toe.
Is er nog een kans dan dat de turbo nog heel is? Opel wilde gelijk vervangen voor 1950 in de btw.
hoeveel tijd zullen ze er nog ongeveer aan kwijt zijn om de turbo eraf te halen en er weer op te zetten ?nog bedankt voor al je advies op afstand ?
Foutcode P2263.
geprobeerd om de turbo via de testkast aan te sturen geen effect. Turboslang gedemonteerd om het turbinewiel te kunnen controleren. Turbinewiel van de turbo zit vast. Waarschijnlijk door de losse klep.
tekst van de opel-dealer.
eigen garage gaat hem kosteloos demonteren en naar mijn verwachting het probleem oplossen.
Staat nu bij de Opel dealer. Eerste half uur niets kunnen vinden. Gaan weer verder kijken als ze tijd hebben. Enige wat hij kon mededelen was dat de nieuwe turbo ( ongeveer 8 km gereden na vervanging ) helemaal nat van de olie is. Hij kon me nog niet vertellen hoe dat kon.
Heb morgenochtend om 11 uur bij de Opel dealer om hem uit te laten lezen.
Storingen is alleen diegene op het Dashboard van defecte inspuiting. Andere storingen weet ik niet. Zal hij uitgelezen moeten worden ?
er werd ook gedacht dat de slangen vacuüm zogen doordat de intercooler dicht zat en die is ook vervangen. Wat is in jouw ogen op dit moment de beste manier om te zorgen dat dit probleem opgelost wordt ?Hoi,
idd. De oude slangen zoog eerst vacuüm vertelde hij me hij dacht dus dat de slang zijn kracht kwijt was. Toen met een buis geprobeerd had ik begrepen en toen een nieuwe turboslang á 100 ex erop gezet. Toen deed hij dat niet meer zei hij. Maar hij slaat nog steeds niet aan. En als hij de melding wist en zodra hij gestart wordt geeft ie na een paar seconden gelijk weer die foutmelding.
Excuus had niet je hele bericht gezien. Maar het staat eronder ?
Hoi,
er werd mij verteld dat hij niet verder kon zoeken zonder het blok open te maken. En er was ook nog een kans dat hij er via de uitlaat uit was gekomen is mij verteld. Maar als hij nog in het blok zit waar zou dat dan moeten zijn? Of kan hij het hele blok door? Wat is wijsheid ? Heb al zoveel ellende gehad met deze bus.
-
AuteurBerichten