Vivaro brandstofinspuiting defect

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro brandstofinspuiting defect

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #18379208
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Vivaro 2012 2.0 cdti.

    vorige week opgehaald uit de garage na 4 weken. Heengebracht met de melding “brandstofinspuiting defect”.  De wervelklep uit de egr bleek afgebroken en door de turbo heen gegaan te zijn. Volgende onderdelen zijn vervangen;

    egr klep

    egr koeler

    turbo

    turboslang

    intercooler

    alleen na al deze onderdelen vervangen te hebben blijkt het probleem zich nog steeds voor te doen. Auto heeft geen vermogen en turbo slaat niet aan. Garagehouder weet het niet meer en na betaling van alle onderdelen heb ik de bus weer mee naar huis genomen. De afgebroken klep is nooit gevonden. Hij vermoed dat de klep zich ergens in de motor bevind maar durft hierover geen harde uitspraken te doen. Hiervoor zal het blok uit elkaar moeten. Alleen dan lopen de kosten heel snel op en misschien weer zonder resultaat. Bus heeft nog steeds geen vermogen en bij volgas begint hij te pruttelen. Bus loopt overigens super netjes stationair. Wie o wie weet in welke hoek ik moet gaan zoeken om de oorzaak hiervan te vinden?

    alvast bedankt,

     

    gr. Daniël

    #18379214
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Lekker handig de oude klep niet opsporen.

    Grote kans dat die de boel blokkeerd, wellicht dat de klep nu op de nieuwe turbo ligt.

    Heb dit ook al meerdere malen gedaan, maar altijd de klep opzoeken voordat je weer gaat monteren!

    De klep gaat vanaf de koeler door het pijpje over de versnellingsbak heen, en dan komt ie de turbo tegen, dus moet ie daar tussen ergens wezen.

     

     

    #18379217
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Hoi,

    er werd mij verteld dat hij niet verder kon zoeken zonder het blok open te maken. En er was ook nog een kans dat hij er via de uitlaat uit was gekomen is mij verteld. Maar als hij nog in het blok zit waar zou dat dan moeten zijn? Of kan hij het hele blok door? Wat is wijsheid ? Heb al zoveel ellende gehad met deze bus.

    #18379218
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Excuus had niet je hele bericht gezien. Maar het staat eronder 😬

    #18379242
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Hij kan alleen tussen de egr koeler en de turbo zitten over de versnellingsbak loopt een stalen pijp hierdoor kan de klep naar de turbo.

    Klep kan er niet uit door de uitlaat! Deze komt eerst de turbo tegen.
    De garage had eerst het afgebroken klepje moeten zoeken en dan pas monteren.

    Ik heb hem ook wel is in de oude turbo vast gehad( kwam er pas uit nadat ik de turbo open haalde)

    Kortom garage moet dit gewoon oplossen, eerst maar is kijken of de turbo draaid.

    Als je gas geeft zuigt ie dan de turbo/intercooler slangen vacuüm?

    #18379247
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Hoi,

     

    idd. De oude slangen zoog eerst vacuüm vertelde hij me hij dacht dus dat de slang zijn kracht  kwijt was. Toen met een buis geprobeerd had ik begrepen en toen een nieuwe turboslang á 100 ex erop gezet. Toen deed hij dat niet meer zei hij.  Maar hij slaat nog steeds niet aan. En als hij de melding wist en zodra hij gestart wordt geeft ie na een paar seconden gelijk weer die foutmelding.

    #18379351
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Turbo slang is niet stuk, hij zuigt hem samen omdat de turbo niet draaid.

    Lekkere garage.

    Wat geeft ie voor storing? Turbo overbelast?

    #18379383
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Storingen is alleen diegene op het Dashboard van defecte inspuiting. Andere storingen weet ik niet. Zal hij uitgelezen moeten worden ?
    er werd ook gedacht dat de slangen vacuüm zogen doordat de intercooler dicht zat en die is ook vervangen. Wat is in jouw ogen op dit moment de beste manier om te zorgen dat dit probleem opgelost wordt ?

    #18379413
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Storing laten uitlezen, zal hoogstwaarschijnlijk iets met de turbo te maken hebben.

    Ik zou de turbo eraf halen, klepje moet zich daar ergens bevinden.

    Turbo slang en intercooler slang zijn dus voor niks vervangen.

     

     

     

    #18379423
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Heb morgenochtend om 11 uur bij de Opel dealer om hem uit te laten lezen.

    #18379486
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Staat nu bij de Opel dealer. Eerste half uur niets kunnen vinden. Gaan weer verder kijken als ze tijd hebben. Enige wat hij kon mededelen was dat de nieuwe turbo ( ongeveer 8 km gereden na vervanging ) helemaal nat van de olie is. Hij kon me nog niet vertellen hoe dat kon.

    #18379497
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Foutcode P2263.

    geprobeerd om de turbo via de testkast aan te sturen geen effect. Turboslang gedemonteerd om het turbinewiel te kunnen controleren. Turbinewiel van de turbo zit vast. Waarschijnlijk door de losse klep.

    tekst van de opel-dealer.

    eigen garage gaat hem kosteloos demonteren en naar mijn verwachting het probleem oplossen.

     

    #18379510
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Dan zal het klepje in de nieuwe turbo zitten, laat ze goed kijken of de nieuwe turbo niet beschadigd is.

    #18379512
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Is er nog een kans dan dat de turbo nog heel is? Opel wilde gelijk vervangen voor 1950 in de btw.
    hoeveel tijd zullen ze er nog ongeveer aan kwijt zijn om de turbo eraf te halen en er weer op te zetten ?

    nog bedankt voor al je advies op afstand 👍

    #18379623
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    9 van de 10x is ie beschadigd, aangezien de turbo ook niet wil draaien, komt best wat kracht op te staan.

    Turbo eraf en erop is gauw een halve dag werk.

    Ik zou proberen om bij de garage die de turbo in eerste instantie vervangen heeft, wat geld terug te krijgen. Is tenslotte hun schuld dat ze het klepje niet hebben gevonden.

    #18379941
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Ik zet de bus er morgen weer neer en dan gaan ze ermee bezig. Hoop dat et eindelijk opgelost wordt. De zesde week zonder bus gaat morgen in. Ik hou je op de hoogte van de voortgang. Bedankt voor al je info tot nu toe.

    #18379957
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Geen dank ;-)

    #18380340
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Kort vraagje nog…..

     

    de garage is door drukte nog niet aan mijn bus toegekomen, maar wat is het makkelijkst qua plan van aanpak. De turbo zit nu vast hoeft dan alleen de turbo eraf of moeten alle randzaken ook verwijderd worden? Hij heeft nl gekeken naar een buis over de versnellingsbak maar ziet die 1.2.3 niet zitten. Heb je toevallig fotootjes van welke het is ? Je woont niet toevallig in Friesland ? 😬😬

    #18380541
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Turbo moet er sowieso af.

    De buis is slecht te zien hier loopt ie:

    Dat blauwe streepje is waar ie loopt.

    Vanaf de EGR koeler:

    Ongeveer t.h.v het gele vlakje zit het klepje wat afbreekt, dat gaat dan door het blauw gekleurde pijpje in de turbo:

    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is:)

    En nee woon toevallig niet in Friesland. ;-)

    #18383300
    Daniel77
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    14 July 2020

    Goeiemorgen !

    goed nieuws van de garage! Klepje is gevonden. Zat ( zoals jij verteld had ) idd in die slang aan het uiteinde. Hij blokkeerde de turbo met 1 hoekje. Turbo onbeschadigd en rijd weer als een trein. Kan hem straks ophalen.

    Bedankt voor al je advies en foto’s 👍👍👍👍.

    #18383781
    Opeltje17
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 5858
    Lid sinds:
    18 January 2012

    Graag gedaan :good:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.