Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 december 2022 om 08:12 In reactie op: Iemand ervaring ombouwen Kadett E dashboard in een Kadett D #18489326
Ik ben dit zelf ook aan het doen. De D kadett is dash eruit, en hier ben ik een E dash aan het inbouwen.
Dit is (als je het goed wilt doen) erg veel werk..
Ik laat de kachel van de D zitten, dit ivm de ventilatormotor-aansluiting. De pasvorm van de E kachel is hetzelfde, echter dit de ventialtor-aansluiting aan de bovenzijde.
Opstelling van de ventilatoren zijn verschillend van de D&E.
Ik wil de originele ventilator aansluiting blijven benutten van de D, de ventilatormotor van de E zit onder het raam, in de paravaan verwerkt, ik ben bang voor lekkage’s.
Omdat ik gebruik maak van de D kachel mis ik een aantal uitgang aansluitingen. De E kachel heeft er 2 meer. Namelijk de uitblaas voor de 2 zijkanten en direct op het raam. De D-kachel heeft deze aansluiting in 1 zitten.
Dit heb ik opgelost door de aansluitkanalen aan te passen. 2 zaterdagen werk met passen en meten. Veel plak en knipwerk een uitstekend resultaat.Dit is nog niet alles. De aansturing van de kachel, klepjes voor de temperatuur en keuze raam, voeten is ook anders. Bij de D is de sturing met stangetjes en de E werkt met een duw-trek kabeltje.
Hier begint het echte werk qua ombouwen. Het duw-trek kabeltje is een stug 1,2mm kabeltje. Om dit passend te maken op de D heb je echt geduld nodig.
De aansluiting op de klepjes dien je om gereed te maken om het ringetje van de duw-trek kabel er om heen te krijgen. De buitenmantel dien je ook te vervangen ivm de lengte.
Ik heb het redelijk werkend gekregen met een RVS tig toevoer draad van 1mm. Dit is voor het grote gebruik niet geschikt want het slaat vrij snel om en werkt dan niet meer. Ik heb hiervoor een 1,2mm duw-trek stang besteld op hopelijk een betere werking.
Ik kan hier nog wel wat foto’s van posten.23 juli 2022 om 14:15 In reactie op: Iemand ervaring ombouwen Kadett E dashboard in een Kadett D #18473358KD3301, is het nog gelukt met je dashboard?
In de vraagbaak van de E kadett wordt ook de 2.0 besproken. Zijn wel de aanvullende bladen. ;)
@JBLFreak, nee niet meer nodig..
Rede om stuurbekrachtiging in te bouwen, tja, tis een project ‘kijken of het lukt en hoever kan ik ermee komen.
Omdertussen het schutbord aangepast en het past geweldig!
Ik zal nog ffies wat fototjes plaatsenGisteren bezig geweest met de benzine leiding weer aan te sluiten.
Deze lopen aan de rechterkant van de wagen. (Brandstof toevoer / afvoer en remleiding.
Links komt de remleiding weer terug met de ontluchting van de bandstof.
Nu kom ik het volgende probleem tegen: De leiding houders (plastic clips) zijn er een aantal van gebroken. Dit is een houder waar 2 leidingen in kunnen.
Weet iemand waar deze te krijgen zijn?Oké, was t al tegen gekomen. Eigenlijk pure ellende. Maar toch weer mooi opgelost! Haha. Zo blijven er toch nog een aantal E’s rijden!
Zitten al aardig wat uurtjes in, en er gaan er nog een aantal volgen! Haha
De vaste brandstofleiding (metalen leiding) is ook rot/lek. Nou kan ik dat natuurlijk ook vervangen voor een flexibele leiding, maar is er ook nog een vaste (voorgevormde) leiding te krijgen?
Ik zit je topic net te lezen.. geinig dat er meerdere mensen mee bezig zijn. Zijn het de standaard rubbers voor achter en alle 4 met een bolling?
Doe ff een prive bericht met je prijs!Gr
Ff een tegenslagje.. We dachten weer te kunnen gaan opbouwen, denk ik ff kijken bij de achterste veerschotels.. LA was kroepoek, RA was redelijk maar na een beetje frikken was deze toch ook rot.. Dus 2 nieuwe veerschotels besteld.. Weet iemand hier of de veerschotel rubbers nog ergens te krijgen zijn? Ik heb al zitten zoeken maar kom er niet echt verder mee…
Tis wat je zegt vreemd inderdaad. Draagarmen eens losgooien en vergelijken. Veren en dempers komen uit mn GTE..
Nu nog de tijd… :)Hey Jeroen!
Geen wielspin met de 1.3N automaat…. haha. Velgen zijn van 1.4hihi geweest (matt) zijn toen nieuwe banden om gegaan. Dat is nu zo’n 4 jaar geleden.
Mijns inziens is de kadett niet helemaal recht. inderdaad / | L R.
Als de wagen op bokken staat is er geen verschil. Zodra hij op zijn wielen staat is LV lager dan RV. Zou er iets met de draagarmen kunnen zijn?Gr Os
Top! Het blijft toch gissen wat de oplossing hierin kan zijn. Maar zoals KadAstra-EF al aangeeft.. Vele Kilometers toegewenst!
Tja zou t ook niet meer weten..
Dan sluit ik me aan bij wim-v6.
Altijd vervelend dit soort storingen. Zeker als je geen reserve onderdelen voor de hand hebt…Ik denk de bobine. Zit verder niet veel in deze autotjes…. :) Laat ff weten of het gelukt is!
Ik zou het zoeken in de Computer. Mijn oom heeft hetzelfde type moter. 2jr geleden zelfde probleem. Bij Opel hebben ze em toen aan de computer gehangen. Temp sensor gaf een bij oplopen temp opeen een gat van -20. Na vervangen computer nooit meer problemen gehad.
ff zoeken op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m606263101-computer-stuurapparaat-c14nz-corsa-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Ondertussen hangt de kadett in een Spit (restauratie en verbouwingen)
Tja wat is de bedoeling. Ik vind t gewoon erg leuk om lekker bezig te zijn. Geen idee waar dit schip gaat stranden.
Spit is gebouwd om de onderkant, bodem e.d aan te pakken.
Moter moet uiteindelijk een 2.0 16V worden.
Maar dan kijk ik wel ver in de toekomst hoor :)Ondertussen heb ik bijde spits aan de onderzijde aan elkaar verbonden. Wagen met dan wel erg hoog om te kunnen draaien. Vandaar de spanbanden. :)
@lottie.
Je hebt gelijk. Vandaar dat het vlotter huis is omgedraait. Deze ‘truuk’ heb ik bij mn vorige kadett uitgehaald. Werkte geweldig!Ha, ff zo uit mn hooft: De rode (vaste 12volt) doorverbinden met zwart. (contact gemaakt.) Om te starten 12volt zetten op de zwart met rode streep draad.
Even voor de duidelijkheid:
Bruin = Massa (carrosserie)
Rood = +12volt
Zwart = Geschakeld 12volt
zwart met rode streep = Start motorSucces!
-
AuteurBerichten