Iemand ervaring ombouwen Kadett E dashboard in een Kadett D

Forumindex Forums Modellen Kadett Iemand ervaring ombouwen Kadett E dashboard in een Kadett D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18409376
    KD3301
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 February 2021

      Hallo,

      Ik heb laatst een Kadett D project aangeschaft en ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het ombouwen van een dashboard.

      Alvast bedankt!

      #18409700
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Ik niet, maar nu komt de vraag………………………….

        Heb je de Opel Kadett-D al kaal, en is er al een Opel Kadett-E dasch in da hause?

        Sorry, dat zijn twee vragen.

        #18409702
        KD3301
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 February 2021

          Beide nog niet haha.

          Maar het was meer een vraag of dit mogelijk is sorry voor de onduidelijkheid.

          #18409841
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Natuurlijk is dat mogelijk, kwestie van meten, passen, meten en passen.

            Alles is aan te passen!

            #18410716
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Een Astra-F DASH past ook in de Kadett,

               

              #18420129
              KD3301
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 February 2021

                Dash is in da hause en de Kadett is kaal

                #18420380
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Mooi!!

                  Dan nu met de dash in de hand, en dan passen maar.

                  Kijk eerst ff of de ophangpunten overeen komen.

                   

                  #18473358
                  D_Kadett
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 November 2004

                    KD3301, is het nog gelukt met je dashboard?

                     

                    #18489038
                    manta1977
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 April 2006

                      Is heel veel werk omdat bijna niets meer past.

                      Je moet echt veel aanpassen. Maar als het eenmaal er in zit staat het wel heel mooi.

                      #18489326
                      D_Kadett
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 November 2004

                        Ik ben dit zelf ook aan het doen. De D kadett is dash eruit, en hier ben ik een E dash aan het inbouwen.
                        Dit is (als je het goed wilt doen) erg veel werk..
                        Ik laat de kachel van de D zitten, dit ivm de ventilatormotor-aansluiting. De pasvorm van de E kachel is hetzelfde, echter dit de ventialtor-aansluiting aan de bovenzijde.
                        Opstelling van de ventilatoren zijn verschillend van de D&E.
                        Ik wil de originele ventilator aansluiting blijven benutten van de D, de ventilatormotor van de E zit onder het raam, in de paravaan verwerkt, ik ben bang voor lekkage’s.
                        Omdat ik gebruik maak van de D kachel mis ik een aantal uitgang aansluitingen. De E kachel heeft er 2 meer. Namelijk de uitblaas voor de 2 zijkanten en direct op het raam. De D-kachel heeft deze aansluiting in 1 zitten.
                        Dit heb ik opgelost door de aansluitkanalen aan te passen. 2 zaterdagen werk met passen en meten. Veel plak en knipwerk een uitstekend resultaat.

                        Dit is nog niet alles. De aansturing van de kachel, klepjes voor de temperatuur en keuze raam, voeten is ook anders. Bij de D is de sturing met stangetjes en de E werkt met een duw-trek kabeltje.
                        Hier begint het echte werk qua ombouwen. Het duw-trek kabeltje is een stug 1,2mm kabeltje. Om dit passend te maken op de D heb je echt geduld nodig.
                        De aansluiting op de klepjes dien je om gereed te maken om het ringetje van de duw-trek kabel er om heen te krijgen. De buitenmantel dien je ook te vervangen ivm de lengte.
                        Ik heb het redelijk werkend gekregen met een RVS tig toevoer draad van 1mm. Dit is voor het grote gebruik niet geschikt want het slaat vrij snel om en werkt dan niet meer. Ik heb hiervoor een 1,2mm duw-trek stang besteld op hopelijk een betere werking.
                        Ik kan hier nog wel wat foto’s van posten.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.