Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
JEEEHAAAAAH! :D
@Theunm: bedankt JONGUH!!Ik heb de “oude” gasklep plus sensor weer teruggezet op het originele inlaatspruitstuk en het torretje loopt weer als vanouds.Ook geen foutmelding meer.
Problem solved. :thumbup
Als ik t heb geprobeerd laat ik t weten,thanks!
Ik heb de hele inlaat overgezet,dus een andere gasklep en sensor.Ik kreeg de indruk dat ik de pakking zou vernielen als ik de gasklep zou demonteren dus dacht het eerst zo te proberen.
Zou er een andere weerstand in de gaskleppositiesensor zitten zodat dit het probleem is?
Ik zag wel dat er twee types sensor zijn,een dikke en een dunne.De dikke past volgens mij niet op de lexmaul.Vanavond zal ik kijken of ik ze om kan wisselen.
Raadt je me aan om alleen de sensor of het hele gasklephuis te verwisselen?
16 februari 2011 om 12:50 In reactie op: Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips #17553911aanhaalmomenten kopbouten?
ik zie in de eerste post een aanhaalmoment van 45Nm staan,en in een latere post 25Nm.
Welke is het goede?
Voor een c20ne is dit ook maar 25Nm,als de bouten afbreken als je ze op 45Nm vastdraait ben je de pineut….
Misschien dat er iemand een 16v in een a-ascona heeft gebouwd en er een oplossing voor heeft?Volgens mij is deze gelijk aan de a-manta onder de motorkap…
Thanks!!!:thumbup
@ opelmantagek:
Ziet er super goed uit!!waar heb je deze gekocht?:thumbup
Ik kon zo snel in nl geen verkoper vinden…
Heb je de bussen al inmiddels?ben erg benieuwd hoe ze bevallen…
:PMiruni: bedankt voor je antwoord!Kan ik met een gerust hart verder:thumbup
Mooi blokkie inderdaad!Altijd leuk die foto’s:wors
Ik heb een gedemonteerde kop laten vlakken en de klepzittingen laten inslijpen.De standaard nokkenassen heb ik zelf weer gemonteerd,maar ik kan de nokkenassen alleen laten draaien met een sleutel erop en dit gaat schoksgewijs,omdat er vrij veel spanning door de klepveren wordt opgewekt.
Klopt dit of moet ik hem met de hand soepel kunnen laten rondgaan??
Heb nog niet zo veel ervaring met een c20xe helaas…:hmmzVoorzien!:D
Jammer!Maar wil dan iemand anders die er 1 in de schuur heeft liggen de maten doorgeven?Of een foto posten?
Zijn de steunen van een vooras van een b-manta ook te gebruiken en zo ja,wil iemand er een as aan opofferen?:wors
Ha Hanzzzzzzzzzz,
ik hoop dat je wat kunt vinden!Zou wel prettig zijn,lekker in de buurt!
:thumbupTuurlijk is dat minder werk,
maar dan moet ik er wel 1 zien te scoren.
Of woont er hier iemand in de buurt van Leiden die een type 2 vooras heeft liggen en wil verkopen??reacties per u2u aub…:cool:Wil iemand zo vriendelijk zijn om de afmetingen van deze steuntjes te posten?
Zou helemaal geweldig zijn als er een soort bouwtekening/schetsje bij kan,dan kan iedereen die een type 1 as heeft deze steunen zelf maken!waaronder ik zelf;)
Dat wordt aanpassen dus :P
maja dan heb ik weer wat te doen.Bedankt voor de reactie:thumbup
Jij mag nooit meer raden:D
als je rechtsboven in je scherm kijkt,staat bij je inlognaam tussen haakjes naast “uitloggen” u2u.
Als je daarop klikt kan je “persoonlijke” berichten versturen.Dan hoeft niet alles in een openbaar topic te worden besproken.
Je hebt in elk geval 1 bericht;)
kijk maar even dan hoor ik wel van je!Ha Bram,
verdomd als t niet waar is maar maandagavond zag ik je rijden bij de rotonde voor de kerkstraat nwhout,haha!
Het was al donker(+- 18.10 uur )maar ik kon zien dat t een mooie kadett is!
Hou m in ere !
:thumbupIk zie nu dat je uit Noordwijk komt en bij Rietb. v Eeden werkt,daar komt mijn witte manta altijd voor de keuring:DAls ik t goed heb moet hij in mei 2010 weer.
aardige gasten daar!:wors
Wat voor motortje hangt er in je kadett bram?Ik zag de foto’s op je hyves,ziet er goed uit!Prima spul voor een redlijke prijs,snel in huis!
Wow mooie duidelijke foto’s en een net spruitstuk zeg!!
even een vraag over de vooras en de motorsteunen:
ik zie op een foto een groot rond dempingsrubber,zat dat ook origineel onder de steun van de 20 s?
maw heb je een type 1 of type 2 vooras?ik ben ook op dit punt beland maar heb alleen een vooras met vierkante rubbers(type 1) en vroeg me af of dit om te bouwen is zodat ik de 18s steunen kan gebruiken,of dat het makkelijker is om een type 2 vooras te zoeken…
Nog steeds zoekende…
Weet iemand van welke andere motor ik dit kan gebruiken?
18e?
18se?
20e?
ik ben benieuwd…u2u
:thumbupThanks voor de tips!!:thumbup
hmm dat verklaard waarom ik nergens wat kan vinden,haha!
en wordt die 0-ring bij een nieuwe verdeelkap standaard meegeleverd of is die apart te bestellen?Dan moet daar toch een nummer van te vinden zijn…
alvast bedankt weer voor de reply’s! -
AuteurBerichten