Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey , heb het zelfde gehad, idem hoe jij het omschrijft. nieuwe thermostaat gekocht enz, bleek niet te helpen. dit fenomeen komt alleen voor bij de x1.8xe en komt door een kapotte koppakking. die wil nog welleens de geest geven. je kunt er een testpakketje voor gebruiken maar het is wat het is, is je vloeistof ook smerig? ruik er even aan en kijk of dit ook naar uitlaatgas ruikt. ik had er haynes in gedonderd maar dat werkte niet, neven effect van haynes is dat je kachel radiator compleet dichtslibt. heb online nieuwe pakking set gekocht en ben thuis gaan sleutelen, vrij makkelijke klus, alleen zitten de bouten en moeten soms op een k plek. dag gesleutel, alles weer schoongemaakt en terug geplaatst auto loopt weer als een zonnetje. kachel radiator is wel de moeite om deze te vervangen, zelf schoon maken, uitbouwen is in 15 min gepiept. als je dan toch met koelvloestof bezig bent is dit super makkelijk. nog 1 ding is dat als je intake los hebt, er onder de wagen een beugel zit die vast geschroefd zit aan je intake van onderen. ik zag die niet en ben een 15 min bezig geweest om deze te zoeken. als je onderdelen besteld bij auto doc ben je ongeveer 150 euro kwijt voor pakkingset, kopbouten (deze moet je vernieuwen) grote radiator en kleien kachel radiator. kost al met al 2 dagen sleutelen. succes
ik heb het zelfde, vectra b kachel radiator is in 6 min uit te bouwen. mijn radiator zitten buisjes met daarin een soort schroef draad.waren hele maal verstopt, middag in de week gezet eerst met ontvetter daarna met antikalk, nu zijn kanalen weer schoon. echter wordt de radiator wel heet, bijna te heet om aan te voelen, alleen komt de lucht eruit als lauw!? instructies voor kachel uitbouwen zijn als volgt: klik plaatje onder de handrem los trekken hier zit de computer plug van je ecu, je ziet nu 3 schroeven en 2 stekkers (van je elektrische raam) aan de zijn kan van de hele midden console zitte maar 3 schroeven 2 voor en 1 achter aan weerzijde. die moeten ook los. als je de hoes van de handrem heb los geklikt en ook die va de versnellingspook kun je nu het hele midden console naar achter trekken. eerst nog wel even bij de asbak links en onder de sigaretten aansteker de schroefjes los maken. daarna is alles redelijk snel te verdwijderen. nu zie je een stang, deze moet verwijder worden 2 bouten op de vloer en 2 boven un heeft een U vorm. daarna voet verwarming los schroeven met 1 torx. deze daarna lostrekken. als je dat gedaan hebt zie je een soort deksel, die voorzichtig los klikken en eraf halen, daar zit je radiator, die wordt niet op de plek gehouden met iets alleen met rubbers van de juist verwijderde klep. als de koppeling voor in de motorruimte los trek dan kun je de radiator er direct uittrekken. let op de koppeling,zit een ring die je eerst naar je toe moet klikken alvorens de slang te kunnen verwijderen (gaat stroef dus moet flink trekken)
welk jaar tal?
is het met een kabel of digitaal?
als het digitaal is zou het misschien in contact punt liggen, als er dan een beetje vocht bij komt kan het zijn dat hij contact maar en als het droog is niet meer.
even contact punten blij langs lopen en voor zekerheid kabels checken
-
AuteurBerichten