VECTRA B 1997 koel probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum VECTRA B 1997 koel probleem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364866
    Crazy car nut
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2016

      :help:

       

      wie kan mij helpen, ik heb een Vectra B, x18xe laatst was koelvloestof inees weg, heb alles weer bijgevuld en ontlucht. daarna werd kachel radiator niet meer warm (af en toe beetje) weer ontluchten, op helling zetten enz..

      toch maar even reinig setje gekocht en koelsysteem geflushed (zat wel wat ketelsteen in)

      zelf ook nog kachel radiator doorgespoeld en geing prima (ook omgekeerd)

      maar goed hij deed het weer even, maar radiator kachel werd weer koud,  motor koelde prima dus dacht, kijk er later wel even na.

      dit is voor zon 100 kilometer goed gegaan, en ineens motor boven de 100 graden… :wacko:

      dacht is thermostaat, dus ff nieuwe gekocht en gemonteerd, voor de zekerheid. ook de dop van resevoir vervangen (je weet maar nooit)

      toen ging het weer even goed, had flow, (buisje van overloop er uit gehaald en vloestof spoot er uit bij gas geven)

      ging weer even goed, alles slangen nog eens nagelopen op eventuele verstoppingen maar leek goed.

       

      nu ineens weer motor overhit, koelvloestof aan de kook en enorme druk, als ik de dop er afhaal en de radiator fan slaat aan zuigt hij zo het hele resevoir leeg om het vervolgens weer terug te spugen :unsure:

      dop er op gelaten, maar werd te veel druk, en radiator slang knapte kapot.

      wie of wie weet wat het kan zijn? is het dan toch de pomp? of moet ik het ergens anders zoeken? :help:

       

      #18370013
      Crazy car nut
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2016

        Hey , heb het zelfde gehad, idem hoe jij het omschrijft. nieuwe thermostaat gekocht enz, bleek niet te helpen. dit fenomeen komt alleen voor bij de x1.8xe en komt door een kapotte koppakking. die wil nog welleens de geest geven. je kunt er een testpakketje voor gebruiken maar het is wat het is, is je vloeistof ook smerig? ruik er even aan en kijk of dit ook naar uitlaatgas ruikt. ik had er haynes in gedonderd maar dat werkte niet, neven effect van haynes is dat je kachel radiator compleet dichtslibt. heb online nieuwe pakking set gekocht en ben thuis gaan sleutelen, vrij makkelijke klus, alleen zitten de bouten en moeten soms op een k plek. dag gesleutel, alles weer schoongemaakt en terug geplaatst auto loopt weer als een zonnetje. kachel radiator is wel de moeite om deze te vervangen, zelf schoon maken, uitbouwen is in 15 min gepiept. als je dan toch met koelvloestof bezig bent is dit super makkelijk. nog 1 ding is dat als je intake los hebt, er onder de wagen een beugel zit die vast geschroefd zit aan je intake van onderen. ik zag die niet en ben een 15 min bezig geweest om deze te zoeken. als je onderdelen besteld bij auto doc ben je ongeveer 150 euro kwijt voor pakkingset, kopbouten (deze moet je vernieuwen) grote radiator en kleien kachel radiator. kost al met al 2 dagen sleutelen. succes

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.