Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mijn Omi B1 2.5 V6 CD zoals ie er nu bij staat
accu,is nieuw
Startmotor? startmotorrelais?contactslot stuk?startblokkeerschakelaar defect? ik weet het niet.
En het probleem met de MID is terug,zelfs zonder radio in de wagen.
Begrijpen wie het begrijpen kan.
Heeft het misschien iets te maken met de boordcomputer of wat dan ook?gisteren ff de wintervelgen terug geplaatst zodat ik kan beginnen aan de zomervelgen.
Vorige week ff de wintervelgen in een ander kleurtje gezet,voorlopig althans.Ze zijn nog niet echt perfect,maar daar kan ik in de zomer verandering in brengen.
Van dit:
naar dit:
diamantzwart
@ remutr,de eerste past niet omdat mijn Omi een V6 is en de 2 evenmin omdat ie voor een combi is en te kort.
gisteren ff de Autec’s voor een 2 tal weken geplaatst,daar ik eerst de wintervelgen nog in het zwart ga zetten. Blijkt dat de achtervelgen een andere ET waarde hebben (ET25 ipv 30) met het gevolg dat ik de achtervleugels een beetje moet rollen of een stukje uitslijpen.
Als de wintervelgen klaar zijn,kan ik aan deze set beginnen.
Bij deze de pic’s:
Het probleem is sinds vandaag terug.Wederom de batterij een nachtje ontkoppelen.Had een paar dagen geleden al opgemerkt dat de datum en uur steeds wegvallen en een voorbode was van wat gebeuren zou.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om dit definitief op te lossen.thnx voor de leuke reakties.Maar hier in Belgie zijn weinig of geen onderdelen te vinden voor een 2.5 of 3.0 liter omwille van dat het hier allemaal diesels zijn.
Dus mijn zoektocht gaat namelijk naar jullie noorderburen of Duitsland.
Zo ben ik op zoek naar een komplete uitlaat met einddemper van een 3liter of 1tje van Irmscher.De zilveren Omi is ondertussen verkocht :(
inderdaad prachtige exemplaren
de zilveren staat trouwens ook te koop op Ebay.dedeze is een Fin met dezelfde maat van de Autec’s vooraan 8,5 x18 ET30 en achter 10×18 ET30
voorbeeld foto’s heb ik hoor
Hey Wim,
accu heb ik hele dag en nacht afgekoppeld gelaten en het werkt terug normaal allemaal.
Bij deze bedankt voor je reaktie.
dit is mijn omi sinds 2 weken,2.5 V6 CD full option van 1996 met maar 140.200 km en volledige historiek.
ik heb die Seatlip nog liggen,geheel op maat gemaakt.Deze mag weg.
Corsa B 1.4SZ 1998
157.120kmvorig jaar ook voor gehad,bleek krukassensor te zijn.1tje op de sloop gehaald en hij deed het weer.
ok,thnx voor de info maar hij staat al een week of 3 te koop.Had ook al gedacht aan een 1.6 SZ(R) erin te swappen maar inderdaad in dit APELAND(Belgie) mag niets.
Had mijn oog laten vallen op een Vec i500,maar die eigenaar heeft hem 3 weken geleden total loss gereden.En nu uitkijken naar een Omega 2.5 V6 benzine.Indien ik niets vind,dan alsnog een swap.
Mijn Corsa is een 1.4SZ 9/1998@ TeamWest,andere interesse en behoefte.Wil zwaarder rijden en dan is een 1.4SZ wel een beetje te klein.Alsook,hier in Belgie is er geen enkele mogelijkeid om in de Corsa een zwaardere motor in te bouwen.Op dat gebied is Belgie een APELAND met al hun wetten en attesten en de APK-keuring.
Heb nu mail gestuurd naar Duitsland voor een Omega B2 3.0 V6 volledig Steinmetz uitvoering.
Maar tot al die tijd blijf ik nog wel ff met de Corsa rond snorren.niets meer gedaan,omdat ik met de Corsa stop.Ben op zoek naar een Omega B2(full option) benzine,maakt ni uit welke engine.Dus einde project.
ik heb nog wel een nieuwe woofer en luidsprekers liggen.Om je B’tje op te leuken,best de 2de hands sites afschuimen en zeker bieden.Meesten vragen veel te veel voor sommige onderdelen.
waarschijnlijk krukassensor stuk.Was bij mij begin dit jaar ook het geval.
Gisteren ff nieuwe donkere achterlicht units gescoord van MHW en gemonteerd
-
AuteurBerichten