corsabc20xe

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 639)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: extremere vectra’s opc #18337801
    corsabc20xe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 June 2011

      https://www.absmotorsport.co.uk/product-category/btcc/888/page/4/
      Hebben mooi spul. zo een rear diffuser zou ik er ook nog wel onder willen.
      Verder ben ik persoonlijk erg blij met de sleeper look van me signum.

      In reactie op: extremere vectra’s opc #18337794
      corsabc20xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2011

        Ik vind zelf de opc er prima uit zien. Je zou nog kunnen kijken voor een irmscher set of een 888 set

        Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

        In reactie op: extremere vectra’s opc #18337787
        corsabc20xe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 June 2011

          Tot 350/375 is hey redelijk te doen met de z28net. Daarna is een andere type turbo een must. Ook zal het blok open moeten voor zuigers en drijfstangen. voor veel mensen is dit toch een stap te ver. in Engeland is er nu 1 een insignia blok aan het bouwen wat minimaal 400 pk moet gaan leveren. Het lijkt misschien niet veel 300 pk maar je moet maar eens naar de vermogens uitdraai kijken waar het vermogen zit en naar het koppel. het is leuk als je 600 pk uit een 2.0 haalt maar dat is vaak bij 6000 toeren en een turbo gat waar je bang van word. ik heb nu een 20t turbo erop zitten. En trekt vanaf 2500 toeren gewoon vol Door.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

          In reactie op: Telefoonhouder naast handrem #18337424
          corsabc20xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 June 2011

            Misschien is er wel wat te 3d printen

            In reactie op: Vectra C automaat #18336770
            corsabc20xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 June 2011

              km stand? eerst uitlezen wat het mm lampje is. Is de bakolie al eens ververst of gespoeld?

              Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

              In reactie op: signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe) #18335347
              corsabc20xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2011

                Vandaag zelf even gekeken. Het ging blijkbaar om de bescherm hoes die over de slang heen zit. De slang zelf is niks aan te zien. Wel hebben ze wat roest van die koppeling af gehaald. Geen haast dus om te vv. Kan mooi in het voorjaar.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                In reactie op: signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe) #18335264
                corsabc20xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 June 2011

                  Vandaag apk gehad.
                  Alles was top. 1 klein puntje van aandacht was een remslang rv. Deze vertoonde wat haarscheurtjes in het rubber.
                  Maar was geen rede tot afkeur. Maar eens op zoek naar een paar staal omvlochten.
                  Want als je iets vv probeer het dan t vv voor wat beters.

                  In reactie op: Orgineel xenon/AFL Koplampen #18334977
                  corsabc20xe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2011

                    Heb je een c1 of c2?
                    Ik heb er origineel afl en xenon in zitten in een a2(c2) signum

                    In reactie op: signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe) #18334930
                    corsabc20xe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 June 2011

                      Wat schoonmaak werk gedaan en hitte bescherming aangebracht. Ben nog opzoek naar een nieuw accu bescherm kap. Als iemand er 1 over heeft of weet waar er 1 te koop is graag. Let op alleen die van een 2.8 past als het goed is.

                      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161214/0e29872e40f346c5b3a56596276b026d.jpg[/IMG]

                      Verder de auto weer winterklaar

                      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161214/8c74f0d542c0a8f9003922f4f930ee11.jpg[/IMG]

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                      In reactie op: signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe) #18334068
                      corsabc20xe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 June 2011

                        Juup 0km een a28net of eigenlijk een b284 die bedoelt was voor saab.
                        Op de vorige pagina staan wel een aantal fotos.
                        Zo is de turbo vv en geupgrade naar 20t, de koppel omvormer versterkt, de secondary air injection afgekoppeld en de software aangepast.
                        Ik had de intercooler, aanzuiging, downpipe, hoofdkat en uitlaat al eerder aangepakt
                        Als de boel straks rond de 10.000km gedraaid heeft gaan we eens even kijken wat er uit te halen is.
                        Nu eerst maar eens genieten en km maken.

                        In reactie op: signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe) #18334036
                        corsabc20xe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 June 2011

                          Aankomende periode lekker inrijden.
                          Volgend jaar maar eens kijken wat het gaat leveren.
                          Zit nu rond de 310pk

                          In reactie op: signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe) #18330287
                          corsabc20xe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 June 2011

                            Het is inderdaad weer heerlijk om in je eigen auto te rijden.
                            En zeker met dit vermogen.

                            In reactie op: signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe) #18330080
                            corsabc20xe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 June 2011

                              Morgen de auto weer ophalen. Ben zeer benieuwd.

                              In reactie op: Vervangen remleidingen GTS….. #18325555
                              corsabc20xe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 June 2011

                                klepseals kan je vv met de kop erop. de nokkenassen moeten er dan wel uit. vandaar dat het wel handig is om dit tegelijk met je distributie te doen.
                                het is volgens mij wel een redelijke klus. je kan met een camera kijken in of er olie langs de klepstelen loopt. het is wel erg lastig te zien. vaak is de boel al erg versmeerd en dus lastig met zekerheid vast te stellen.

                                In reactie op: Vervangen remleidingen GTS….. #18325553
                                corsabc20xe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2011

                                  Foto’s plaatsen is het makkelijkst via Tapatalk. Als er weinig roest op zit kan dit idd prima. Olie verbruik kan idd Door de carter ventilatie komen. Dat gaatje even iets opboren zou moeten helpen. Als het olie schraapveren zijn zou ik het lekker laten. Klepseals zou je een keer kunnen doen als je de distributie moet doen. Meteen icm je waterpomp.

                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                  In reactie op: {Vectra C GTS V6} Turbodruk meter aansluiten #18321727
                                  corsabc20xe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 June 2011

                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                    In reactie op: {Vectra C GTS V6} Turbodruk meter aansluiten #18321725
                                    corsabc20xe
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 June 2011

                                      Ik heb er een stuk silecone slang tussen gezet. Je snijd dus de hard plastic leiding weg en zet er een silecone slang voor in de plaats. Met de T er tussen

                                      Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                      In reactie op: {Vectra C GTS V6} Turbodruk meter aansluiten #18321723
                                      corsabc20xe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 June 2011

                                        Achterop het inlaat spruitstuk is dus echt de beste optie. Let wel er zit een klep net na de aftakking hier moet hij voor. Dus de T moet tussen het spruitstuk en de klep.

                                        Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                        In reactie op: {Vectra C GTS V6} Turbodruk meter aansluiten #18321722
                                        corsabc20xe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 June 2011

                                          De brandstof druk sensor zit op de brandstof rail. Maar dat is alleen een sensor. De druk word op de pomp in de tank afgeregeld. Dit is namelijk een retour loos systeem.

                                          Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                          In reactie op: b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu #18316319
                                          corsabc20xe
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 June 2011

                                            Een warmte wisselaar samen met een olie koeler werkt niet. Een warmte wisselaar is inderdaad ideaal om je motor snel op temp te krijgen. Langdurige hoge belasting is werkt idd niet top.

                                            Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                            corsabc20xe
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 June 2011

                                              Klinkt goed dennis. Maar weet je zeker dat dit het probleem is. En dat het niet vanuit je turbo of verstuivers komt. Was afgelopen dinsdag in Oisterwijk en het is er inderdaad erg druk. Allerlei projecten gaande. Maar er kan er weer 1 van de lijst want de vermogensbank ligt er. Dus hopelijk dat binnenkort de signum er op kan. Voor contact kan je trouwens beter bellen met pieter of kaz

                                              Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                              In reactie op: b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu #18316313
                                              corsabc20xe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                18 June 2011

                                                Nee gat boren tap erdoor en een aansluiting erop maken. Let wel op met het maken van een retour deze moet zo groot mogelijk zijn. Dus zo min mogelijk tegendruk hebben. De rede dat veel turbo’s gaan lekken is vaak doordat de retour te veel restricties heeft waardoor er te veel druk word opgebouwd. Dit lossen ze bij een z20 blok vaak op Door een restrictie in de aanvoer maar dit is verre van ideaal. De turbo word namelijk niet alleen gesmeerd maar ook gekoeld Door olie neg zoals zuigers en dergelijke. Dus minder toevoer is ook minder koeling.

                                                Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                                In reactie op: b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu #18316310
                                                corsabc20xe
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 June 2011

                                                  Kan je er een foto van maken

                                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                                  In reactie op: b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu #18316308
                                                  corsabc20xe
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    18 June 2011

                                                    Een turbo heeft altijd 1 olie aanvoer (dunnere) en een retour dikke leiding. De retour gaat vanaf daar meteen naar het carter. Vaak hebben de turbo’s ook nog koelwater aansluitingen. Ook weer 1 aan en 1 afvoer. Bij saab en opel heb je soms nog voor de compressor op het huis een carter ventilatie aansluiting zitten

                                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                                    In reactie op: b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu #18316306
                                                    corsabc20xe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 June 2011

                                                      Olie retour?

                                                      Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 639)