Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb hier nu ook een nieuwe Corsa E staan sinds vorige week met het Intellilink ding spul erin. Ik moet zeggen, ik had er meer van verwacht maar ja, ik heb muziek en ik kan bellen met mijn Hoe-Wha-Wej
Omdat ik het niet zag zitten met het TomTom spul had ik hier voor gekozen aangezien er wel iets zou zijn voor Android. Maar wil toch wel lukken dat het dan weer net met mijn Huawei P8 Lite niet is. Als alternatief ben ik al bezig geweest met AndroidAuto app om mijn telefoon of apps op het scherm te krijgen maar tot nog toe is het enkel een stilstaand beeld met geprojecteerd kaartje van ergens en knopjes zonder enige functies. Wat het wel doet is het Google logo om iets in te spreken maar na wat liedjes te zingen heb ik geen suggesties gekregen.
De bedoeling bij de apps is toch om de functionaliteit vanop je gsm naar je Intellilink te krijgen dus Google Maps, Here, Yelo Triing, Gmail, ok, ik ga misschien wat ver? :P Maar toch had ik gehoopt deze te zien maar jammer en helaas.
Dus nu kan ik 2 kanten uit:
Of ik koop een andere foon waar ik dan aan de hopelijk vriendelijke verkoper vraag of ik hem eerst mag testen (of ik zoek iemand met een toestel waarmee het werkt)
Of ik wacht de grote en spannende update af na de zomer…
Uit ervaring vrees ik dat ik maar eens ga rondkijken voor een nieuwe slimfoon
@IKR: Zeer vlug van auto veranderen? Kijk, ik heb 8 jaar met verschillende concullegas gereden maar toch, mijn klein Corsake heeft me nu al meer een lach op het gezicht kunnen toveren dan al die grotere grijze muizen waar ik heb mee gereden. Dus ik zou ook gaan voor die “goedkopere” opties welke ik ga proberen? ;)hangt van de breedte van de velg af maar met ze te passen ben je zeker.
Succes1 oktober 2014 om 05:44 In reactie op: Vest Coast Customs (Corsa A, Corsa A Michalak en B) #18225425En we zijn weer een beetje verder…
Op E-gay nog wa dingskes gevonden die onder de Michalak passen…
Dit moet natuurlijk ergens op passen… :hmmz
En nog een koppel andere aanpassingen…
En dan… Iets gevonden door het duitse Corsa A forum: de echte JW-Motorsport schroefkit die indertijd voor hun gemaakt werd door H&R… Is een up-side-down systeem en da voelt ge wel :thumb
En na 120 schroefjes en moerkes van de velgen vast te zetten op moment, afkitten, nieuwe bandjes erop, schroefkitje derop, alle rubberen bussen naar PU-bussen gezet, ziet het er nu zo uit…
Maar de pret mocht niet lang duren… Vorige zondag wat gaan knallen op de rondrit van Veerle en onderweg begon de oliedrukmeter raar te doen… Uiteindelijk was het maar het kabeltje maar was toch efkes een bang momentje als ge wa druk aan’t zetten bent op het blok :D
Het einde van’t seizoen komt eraan en nu kan de Michalak terug uit elkaar voor het spuitbeurtje voor volgend jaar… En natuurlijk hier en daar nog wat veranderen en aanpassen. Maar da volgt nog wel in de toekomst met de nodige prentjes :agent
Mjah, zoals er staat: maximum kosten…
Ik begrijp de garagist ergens ook want begin er maar eens aan voor pakweg 500 euro… En ja, ok, misschien is het wel opgelost met de carterpakking en keerring maar… Kan genoeg voorbeelden bovenhalen dat je aan een motor begint met als eerste diagnose een kapotte bougie en uiteindelijk uitdraaien op een nieuw nokkenashuis (met alle andere onderdelen en werk niet te vergeten)… Stel je maar eens voor dat je behuizing van versnellingsbak stuk is of cilinderkop gescheurd… En dan kom je er niet met de vooropgestelde prijs op factuur… Maar je kan natuurlijk ook beginnen zoals MacGyver met kauwgum en duct-tape en het oplossen voor 5 euro wat elke klant graag heeft in de portemonnee maar naderhand voor de feiten staan als de kauwgum de rest in de soep draait (bij wijze van spreken).
Dus mijn mening: overweeg of de kosten en/of de auto het waard zijn om het zelf te doen mits nodige kennis van zaken, het laten te doen met risico op hogere kosten of de kosten in een andere wagen steken. Of je kan een stukje karton onder de auto leggen als je niet graag olievlekken hebt op de oprit ;)
En met deze is het allemaal begonnen:
Of je kan een stapje verder gaan en er een paar meer inbouwen in de hemel ;)
meer op http://www.michalak.be en kijken bij CorsaBBoomer
Om ze in de eerste plaats makkelijk te kunnen plaatsen en verder niet beginnen “kraken”
Ik heb bij mij bijna alles aan de voorkant vervangen door Floflex (zelfde maar ander kleurtje) 1 van de weken pak ik alsnog de achteras en het stuurhuis aan…
Merkbaar verschil maar wel een tip als je ze plaatst: INVETTEN ;):thumbup Klopt, en dan natuurlijk nog afhankelijk van het land waar de Corsa verkocht werd
Alles is afhankelijk van bouwjaar en uitvoering maar in de hoofdlijnen: bumpers, gril en kofferkleppen zijn estetisch het meest herkenbaar.
Als je de purist wil uithangen kunnen we gaan beginnen over leur van de zetels, asbakjes, type gordels, wielbouten enz enzJe kan al heel wat informatie vinden op http://www.opel-corsa-a.com
Als 3-deurs een struikelblok is, waarom kopen? :hmmz
Ok, misschien geen NL maar hoort hier hopelijk wel thuis? :angel
Dit magazine heb ik na 18 jaar terug gevonden via Ebay:
De auto werd door JW-Motorsport destijds gekocht en wat opgesmukt en werd natuurlijk in hun eigen folder ook gebruikt:
En na bijna 20 jaar staat ze bijna terug klaar voor wat nieuwe repo’s :D
Oei, ja, heb er de laatste tijd nog al last mee blijkbaar…
Stuur ze desnoods dan maar naar CorsaBBoomer[at]hotmail.comIn elk geval al bedankt! :wors
:kewlpics
Stuur de foto’s van mijn blauwtje maar gerust door op info[at]michalak.be
Thanks!
En dat het super was hebben we wel geweten :D
Alleen waren we een paar man kwijt aan de inkom terwijl ik plaatsen had laten vrij houden bij onze duitse collega’s. Maar ja, volgende keer beter.
In elk geval was het super voor ons om 5 Michalak’s naast elkaar te hebben staan van 3 landen.
Volgende keer nog meer hopelijk :angelHoe zit het nou met de TS zijn Special Edition? :hmmz
Misschien even vermelden over welke auto het gaat?
Maar best zijn de schokdempers te vervangen. Op de veren zit nog steeds spanning hoor, dus zeker niet zonder veerklemmen losdraaien.Zoeken? Gewoon ff nieuw kopen, kost geen 16 euro ;)
Ja, maar veel te veel :D Maar er komt wel schot in de zaak en plaats voor wat nieuws…
Tot nu toe nog wat gepoetst aan de witte en de Michalak… Ja, die staat onder een doekje want heb nog andere dingetjes om eerst nog te doen (al is het weer niet voor mezelf) :angel
De Steffan’s zijn vertrokken naar het hoge noorden en die zie ik normaal in Sevenum weer van het jaar op een Corsa B :thumbup
Smoorkes waren ook nog eens langs gekomen om een ander kleurtje te geven en de randjes op te frissen en nu nog wa verder werken aan de brede set Seim’s. Die foto’s volgen wel.
de Smoorkes waren over een paar jaar (2011) ook in mijn schuur te vinden in deze staat:
Zijn toen opgemaakt op vraag van de toenmalige nieuwe eigenaar (randjes volledig van schade ontdaan en terug gepolierd en in’t rood gespoten)
En over een paar weken zijn ze dan terug gekomen om op te frissen en een nieuw kleurtje te geven naar een volgende eigenaar…:
En zo staan ze dan op zijne Manta:
Nu deze week proberen om een volgend setje klaar te hebben want de nieuwe eigenaar zit al vol ongeduld te wachten…
Dan kan ik aan de volgende set beginnen…
Daarna heb ik nog wel een koppel setjes om mee te spelen…
Aangezien er wsl wel plaats genoeg (weinig opties) is in de stekker kan je deze ook gewoon doorboren en kabels doortrekken, dan zitten ze volledig uit het oog.
Enkel massa, constante en geschakelde plus en de bediening voor de andere zijde. Ik had ook enkel de bediening langs bestuurderszijde zitten.
Let wel niet op de meerdere kabels bij mij (had er wel wat meer inzitten) maar het geeft je wel een gedacht wat je er allemaal kan doorvoeren:Zonder aanpassingen? Defitige remblokken (Ferodo nummer ken ik niet vanbuiten DS2500?) en deftige remschijven (geboord en gegroefd)
Met aanpassingen: Kadett en Astra Gsi remmerij maar denk dan aan remklauwen, schijven, blokken…
Dit weekend geen sleutel aan de Michalak geweest buiten die van het contact. Nog eens een langere rit gemaakt op zondagmorgend om alles te voelen en het vertrouwen te krijgen maar dat blijft helaas nog even uit. De voorkant blijft teveel “werken” om het zo te zeggen. Ligt me nog niet helemaal straks en zelfs mijn witte heeft een beter gevoel. Van de week eens een poging doen om de pu-bussen en andere voorveren te steken aan de voorkant om daar wat verbetering in te brengen. Hopelijk blijft de achterkant dan ook nog in balans want die ligt naar mijn mening toch wel goed. En de vermogensbank begint te roepen, wil nu eindelijk eens weten wat het ding in zich heeft en wat de nieuwe onderdelen (spaghetti, andere ECU en LMM, injectors) met zich mee gaan brengen want de E16SE is nu niet bepaald de makkelijkste motor om te verbeteren ;)
De +700 foto’s van het hele verhaal kan je vanaf nu trouwens hier vinden:
En hier komen er regelmatig natuurlijk bij :jerry
Zou allemaal kunnen, heb soms meerdere per weekend gedaan (door het werk) maar kan me niet 1-2-3 herinneren wanneer dat was ;)
Wel, ik ben nog bezig met mijn nieuwe webpagina’s te vervolledigen maar normaal kan je volgende week deze allemaal vinden op mijn www-knopje :thumbup
-
AuteurBerichten