Vest Coast Customs (Corsa A, Corsa A Michalak en B)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vest Coast Customs (Corsa A, Corsa A Michalak en B)

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264841
    CorsaBBoomer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2005

      Nu zit ik hier al zoveel jaar te gapen en blijkbaar heb ik hier nergens een verbouw topic staan? :shock:
      Voor het makkelijke ga ik gewoon 1 topic maken voor alle projecten die door de jaren in mijn handen geweest zijn.

      In the beginning, there was Jack… Nou niet echt, een Kadett C-coupé en een Kadett C sedan. Allebei met de lekkere 1.2 blokjes maar uiteindelijk om een paar jaar te “leren” rijden was dit goed en leuk voor de portemonnee…
      Helaas weinig foto’s van en was ook nog niet echt spraakmakend bezig…

      CorsaBBoomer:

      Opel Corsa B aangekocht in 1997 nieuw bij de dealer en is wel een paar keer aangepast geweest:
      1997: originele toestand

      1998: na ongeval in mijn voordeel alles laten mee spuiten (spiegels, bumpers, wielranden) en ook enigzinds verlaagd

      2001: meer met muziek bezig (db-drag) en ook het sprinten

      2003: meer ervaring, meer aanpassingen, meer sprints, meer db-drag (2de op IASCA Eurofinals en 2 jaar op rij sprintkampioen tot 1750 TD klasse en 3de jaar vice-kampioen tot 1750TD) En de Corsa werd natuurlijk meer en meer aangepast…

      2005: laatste seizoen sprint en laatste seizoen db-drag… Het was leuk en fijn en werd tijd dat we wat anders deden. En dan kreeg ik de aanbieding om demo te worden voor de Morette kit in ABS…

      En soms werd de Corsa ook eens voor wat anders gebruikt…

      2007: misschien wel de kers op de taart… Weer meer ervaring, meer aanpassingen en eindelijk de Corsa zoals ik deze van dag 1 wilde… Een mooie verjaardag voor een 10 jaar oude kar waar je als dagelijkse muilezel zeer diverse disciplines mee kan doen…

      Deze auto kende zijn einde na een aanrijding met een hert… Helaas werd hij total-loss verklaard en de moed was zodanig weg dat ik de auto ontmanteld heb, alle onderdelen afzonderlijk verkocht en uiteindelijk naar de schroothoop werd verwezen… Toen had ik er wel 11 jaar plezier aan gehad en dik 300d km’s opzitten…
      Er zat in elk geval een nieuw project aan te komen want ik had het even gehad met de B’tjes…

      Maar dat is voor een volgende post… Ik ga even verder mijmeren over het “blauwtje” ;)

      #18225403
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        Leuke reportage :thumbup :thumbup

        #18225404
        autoliefhebber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2014

          Was toch een hele leuke auto.
          een hoop aan gedaan maar wel de moeite waard om te zien.

          #18225405
          CorsaBBoomer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2005

            Thanks…

            Ik zal gelijk het volgende project eraan toevoegen:

            Met het tuning en oldtimergebeuren in ons apenlandje dacht ik me ook op de wat minder legale weg te begeven en een Corsa A te kopen voor oldtimer met 2 liter swap…
            Dus ff zoeken en kwam ik op dit karretje:

            Een 1.0 met een slecht wielkastje en startproblemen… Maar zou me uiteindelijk weinig uitmaken met de verbouwplannen van toen… De toenmalige vriendin zag het autootje ook wel zitten om te leren rijden maar na haar afscheid bleef de auto staan.

            Snel even een A3 neusje opgezet

            En zo heeft het karretje dan een paar jaar dienst gedaan aangezien de blauwe (voorgaande) naar de sloop ging en het daarop nieuwe project bijlange niet klaar was…
            Er was op een moment zelfs sprake om deze uit elkaar te halen en in onderdelen te verkopen en het nodige te gebruiken in een andere A…
            Maar na wat inspraak van een andere vriendin werd er toch aangevangen om er wat mee uit te halen. Maar dan toch legaal.
            Dus werd het dit:

            Maar natuurlijk… Bleef het ook hier niet bij en werd de laatste transformatie volbracht en zo staat ze er tot op vandaag (sinds 2010) nog steeds bij:

            Meer uitleg en foto’s kan je natuurlijk nog altijd op mijn site vinden maar dit is niet het laatste project aangezien ik in 2007 nog wat bij had gekocht ;) Meer volgt natuurlijk (als ik nog is 5 minuten tijd heb)

            #18225406
            tamiya
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 October 2011

              Leuke projecten heb je gehad. Top dat je het met ons wil delen :thumb

              #18225407
              chriske
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 October 2008

                laat maar komen die foto s corsabboomer , al volg ik je op andere forums ( ikke coupetje op den belgische )

                #18225408
                CorsaBBoomer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 August 2005

                  @tamiya: Josefien (de witte) is er nog steeds hoor. Alhoewel ik sterke twijfels heb om er nog mee door te gaan


                  @chriske
                  : ja, na zoveel jaar hier te koekeloere hier mijn verhaalke ook eens doen. Alhoewel dan wat beknopter :D

                  Anyways… Na het ongeval met de B en de witte terug opgestart te hebben na het ganse uit-elkaar-haal-en-niet-verkocht-krijgen-voor-75euro-verhaal was ik dus terug op weg met een A.
                  Had het even gehad met de B’s en begon alles te verkopen. En opeens kwam ik op een nieuw speeltje. Want ik was op zoek (en ook niet) naar wat aparts.
                  En toen vond ik dit in 2007:

                  Op basis van deze foto’s besloot ik door te gaan en toch eens een belletje te doen… De vriendelijke duitse man vertelde me dat “der Corsa Michalak ganz zerlegt” was… Wist ik veel? Tot hij een paar foto’s stuurde:

                  Was wel even een tegenvaller dus dacht ik hier een kruis over te trekken en het “overblijfsel” over te laten aan iemand met betere kennis dan mij… Had waarschijnlijk uiteindelijk in de pers kunnen landen want dit was echt wel wat anders dan een auto…
                  Tot ik begon verder te zoeken, en te graven op het wereld wijde web…
                  Op verschillende sites en de beste vriend Groggle kwam ik foto’s tegen en opeens vond ik een verwijzing naar Michalak en JW-Motorsport…
                  de naam klonk me bekend uit een ver verleden en weer begon ik verder te graven tot ik op een duitse site kwam van Corsa cabrio’s. Deze blauwe zou die inderdaad van JW kunnen zijn? In mijn eigen archieven begon ik ook te zoeken want blijkbaar zouden er artikels geweest zijn over de wagen en ik had nog wel een paar boekjes liggen van 1995.
                  En ja hoor:

                  Zelfs Super Ingo (duitse tv-bekendheid in de Manta-scene) had ooit op de foto gestaan met de auto:

                  Dus na een paar dagen/weken besloot ik toch met volle moed een paar vrienden op te trommelen en naar ginds te rijden want ALS het die auto was… Ja, dan kon het niet slecht aflopen in mijn zoektocht naar iets speciaals…

                  Iedereen verklaarde me uiteindelijk voor gek toen ze het “overblijfsel” van achteren in de garage naar buiten haalden:

                  Maar toch hield ik voet bij stuk want ik wilde absoluut iets speciaals en de bevestiging dat dit de JW-Motorsport Corsa was bleek gegrond (Fahrzeugbrief met vorige eigenaars en kentekens) alsook het Michalak type nummer dat eindigde op 142 waar nog steeds een heel mysterie achter zit…

                  In elk geval ga ik hier niet het hele roestauratieproces opzetten want in totaal zijn het meer dan 700 foto’s geworden en zijn we nu bijna 7 jaar verder…
                  De auto is sinds vorig jaar legaal op de weg (wat best wel ff spannen was aangezien men in België nooit een Corsa A cabrio heeft gehomologeerd) en zo ben ik toen naar buiten gekomen met de eerste foto’s:

                  En ondertussen vond ik dan ook nog eens het magazine via Ebay met de repo van 8/95 (is dus bijna 20 jaar geleden):

                  En weer gaat het verhaal verder want ik kan geen keuze maken… Ik heb tot op heden 15 verschillende soorten velgen eronder gehad en praktisch elke velg “staat” op de 1 of andere manier eronder (van 13″ tot 16″, enkel en meerdelig, zilver tot oranje, enz)… Alleen is er niet 1 type dat me echt laat zeggen: dat is het… Ok, ik ben nu wel een beetje op zoektocht naar… iets speciaals… Maar momenteel staat de auto er gewoon zo bij met ATS Classic 7×14 van MLK-Tuning wat nog wel gekend zal zijn bij de “oudere” generatie (wat dus eigenlijk ook niet tegenvalt en de beslissingen alleen maar moeilijker maakt aangezien ik geen persoontje ben om op een forum te vragen wat een ander graag ziet op mijn auto :ass ) Vroeg of laat kom ik er wel op, ik hoop alleen dat het niet lang meer hoeft te duren:

                  Dit is het momenteel maar zoals jullie hier wel doorhebben zal het hier niet stoppen…
                  Maar dat zal nu hier ook uitvoerig gepost worden ;)
                  Volgende plannen zijn alvast: genieten van het lekkere weertje met het dakje open, nog eens een keertje tot bij Risse Motorsport rijden om alles eens onder de loep te nemen op de testbank en natuurlijk klaar maken voor weer wat anders… :hmmz

                  #18225409
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Damn…das sjiek spul man (en dan zitten we ook nog eens dicht in elkaars buurt!!!) :thumb

                    #18225410
                    nova….
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Mooie repo van die blauwe…

                      Die witte heb ik is gezien op een meeting,

                      Die Michalak (dik ding) die kan ik ook wel uit dat blad .. heb zoveel (Opel) tuning bladen gehad.
                      Ja kwa wielen eronder mijn persoonlijke keus zou zijn net als op de foto s… Steffans :thumbup

                      #18225411
                      CorsaBBoomer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 August 2005

                        Thanks!

                        Ja, de Steffan’s zijn dik maar zowiezo is de 8″ achteraan al te breed om hier legaal rond te rijden… Ze liggen hier trouwens in de rek te wachten op een nieuwe eigenaar :D

                        En zoals je ziet heb ik al een collectie staan (wat nog niet de helft is van wat ik liggen heb)… :jerry

                        #18225412
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          Staan die 700 restauratiefoto’s nog ergens online? Was wel benieuwd eigenlijk.

                          #18225413
                          CorsaBBoomer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 August 2005

                            Wel, ik ben nog bezig met mijn nieuwe webpagina’s te vervolledigen maar normaal kan je volgende week deze allemaal vinden op mijn www-knopje :thumbup

                            #18225414
                            nova….
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              De een spaart geld de ander velgen ;)

                              Ben jij ooit is op het treffen geweest van Koen put? Van de toenmalige SSCB?

                              #18225415
                              CorsaBBoomer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 August 2005

                                Zou allemaal kunnen, heb soms meerdere per weekend gedaan (door het werk) maar kan me niet 1-2-3 herinneren wanneer dat was ;)

                                #18225416
                                RamSwa72
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 February 2014

                                  Leuk aangenaam blog , ikke ga volgen

                                  #18225417
                                  opelpower89
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 September 2009

                                    die velgen :wub :wub die oz turbo’s zouden mooi op mijn asco staan !

                                    #18225418
                                    nova….
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      @CorsaBBoomer wrote:

                                      Zou allemaal kunnen, heb soms meerdere per weekend gedaan (door het werk) maar kan me niet 1-2-3 herinneren wanneer dat was ;)

                                      Wij eerlijk gezegd ook niet meer… Eind jaren 90 tot rond 2005 tot dat tie werd opgeheven :(

                                      #18225419
                                      CorsaBBoomer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 August 2005

                                        Dit weekend geen sleutel aan de Michalak geweest buiten die van het contact. Nog eens een langere rit gemaakt op zondagmorgend om alles te voelen en het vertrouwen te krijgen maar dat blijft helaas nog even uit. De voorkant blijft teveel “werken” om het zo te zeggen. Ligt me nog niet helemaal straks en zelfs mijn witte heeft een beter gevoel. Van de week eens een poging doen om de pu-bussen en andere voorveren te steken aan de voorkant om daar wat verbetering in te brengen. Hopelijk blijft de achterkant dan ook nog in balans want die ligt naar mijn mening toch wel goed. En de vermogensbank begint te roepen, wil nu eindelijk eens weten wat het ding in zich heeft en wat de nieuwe onderdelen (spaghetti, andere ECU en LMM, injectors) met zich mee gaan brengen want de E16SE is nu niet bepaald de makkelijkste motor om te verbeteren ;)

                                        De +700 foto’s van het hele verhaal kan je vanaf nu trouwens hier vinden:

                                        http://gallery.michalak.be/

                                        En hier komen er regelmatig natuurlijk bij :jerry

                                        #18225420
                                        CorsaBBoomer
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 August 2005

                                          Tot nu toe nog wat gepoetst aan de witte en de Michalak… Ja, die staat onder een doekje want heb nog andere dingetjes om eerst nog te doen (al is het weer niet voor mezelf) :angel

                                          De Steffan’s zijn vertrokken naar het hoge noorden en die zie ik normaal in Sevenum weer van het jaar op een Corsa B :thumbup

                                          Smoorkes waren ook nog eens langs gekomen om een ander kleurtje te geven en de randjes op te frissen en nu nog wa verder werken aan de brede set Seim’s. Die foto’s volgen wel.

                                          de Smoorkes waren over een paar jaar (2011) ook in mijn schuur te vinden in deze staat:

                                          Zijn toen opgemaakt op vraag van de toenmalige nieuwe eigenaar (randjes volledig van schade ontdaan en terug gepolierd en in’t rood gespoten)

                                          En over een paar weken zijn ze dan terug gekomen om op te frissen en een nieuw kleurtje te geven naar een volgende eigenaar…:

                                          En zo staan ze dan op zijne Manta:

                                          Nu deze week proberen om een volgend setje klaar te hebben want de nieuwe eigenaar zit al vol ongeduld te wachten…

                                          Dan kan ik aan de volgende set beginnen…

                                          Daarna heb ik nog wel een koppel setjes om mee te spelen…

                                          #18225421
                                          opelpower89
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 September 2009

                                            wat een velgen allemaal :wub

                                            #18225422
                                            CorsaBBoomer
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 August 2005

                                              Ja, maar veel te veel :D Maar er komt wel schot in de zaak en plaats voor wat nieuws…

                                              #18225423
                                              opelpower89
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 September 2009

                                                og als je er toch veel te veel heb mag je er hier ook wel een paar brengen hoor :P

                                                #18225424
                                                modfreak
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Geweldig project(en) zeg.. geweldig :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

                                                  #18225425
                                                  CorsaBBoomer
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    20 August 2005

                                                    En we zijn weer een beetje verder…

                                                    Op E-gay nog wa dingskes gevonden die onder de Michalak passen…

                                                    Dit moet natuurlijk ergens op passen… :hmmz

                                                    En nog een koppel andere aanpassingen…

                                                    En dan… Iets gevonden door het duitse Corsa A forum: de echte JW-Motorsport schroefkit die indertijd voor hun gemaakt werd door H&R… Is een up-side-down systeem en da voelt ge wel :thumb

                                                    En na 120 schroefjes en moerkes van de velgen vast te zetten op moment, afkitten, nieuwe bandjes erop, schroefkitje derop, alle rubberen bussen naar PU-bussen gezet, ziet het er nu zo uit…

                                                    Maar de pret mocht niet lang duren… Vorige zondag wat gaan knallen op de rondrit van Veerle en onderweg begon de oliedrukmeter raar te doen… Uiteindelijk was het maar het kabeltje maar was toch efkes een bang momentje als ge wa druk aan’t zetten bent op het blok :D

                                                    Het einde van’t seizoen komt eraan en nu kan de Michalak terug uit elkaar voor het spuitbeurtje voor volgend jaar… En natuurlijk hier en daar nog wat veranderen en aanpassen. Maar da volgt nog wel in de toekomst met de nodige prentjes :agent

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.