Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had dus al geprobeert te googelen inderdaad, maar kwam nergens op uit. Ik dacht misschien is er een site o.i.d waar je dat allemaal op kunt vinden. De winkel waar ik het vandaan heb heeft geen artikelnummers op de site staan, dus dat ging ook al niet.
Heb vanmiddag is ff geprobeert hem te verdraaien.
Zoals je kan zien staan ze bijna bij elkaar. Alleen als ik aan het linkerwiel draai gaat hij in kwartslagen verder, en staat het streepje overal net zoals nu iets verder. De rechter draait gewoon soepel, en staat ook mooi naar links. Misschien kijken of ik hem linksom een stukje terug kan draaien, en die dan wel in lijn staat? Dacht dat je niet de verkeerde kant op mocht draaien, dus vandaar dat ik het ff navraag.
Is er iemand die toevallig een site weet waar ik onderdelen op serienummer kan zoeken, of erachter kan komen voor welke auto iets is aan de hand van het nummer? Heb hier namelijk nog een complete nieuwe tussen en einddemper liggen. Tijdje geleden besteld en de verkeerde geleverd gekregen, maar vergeten terug te sturen.
Ja ik zag het, zat bij een andere motor te kijken, dacht dat het wel hetzelfde zou zijn, maar dus niet. :D Streepje van de krukaswiel zat bijna naar rechts, en nokkenas bijna naar links maar kan hem niet verder draaien, kan niet te veel kracht zetten anders schiet ik over de ratel heen, beetje goedkoop rotding. Zal ff een andere ratel zoeken, kijken of ik hem dan wel verder kan draaien.
Horen ze niet allebij naar boven te wijzen dan? Tenminste dat zag ik op andere topics op het forum.
Duurde even, maar gister had diegene die mij zou slepen ineens geen tijd meer, vanmiddag gelukkig wel. Stad en land afgezocht naar een setje Torx-E doppensetje, eindelijk gevonden en kostte nog een vermogen ook haha. Luchtfilter eraf gehaald, en doekje in de slang gepropt (weet niet of dit nodig is voor evt. vuil, maar deed ik bij mijn scooters wel altijd.), beschermkap eraf gehaald, en de assen staan inderdaad niet hetzelfde, de krukas staat met het streepje naar rechtsonder, en de nokkenas staat gewoon recht naar boven.
Ik kom van Ridderkerk ongeveer. Riem had dan vorig jaar wel vervangen moeten worden inderdaad, maar in die tijd heeft hij nog geen 60.000 kilometer gereden, maximaal 35.000, dat is zelfs te breed genomen waarschijnlijk. Of had ‘ie dan alsnog vervangen moeten worden? Zal morgen ff foto’s uploaden, waarschijnlijk sleept iemand me naar huis morgen. PB zal ik later ff sturen, op mijn telefoon lukt het om de een of andere reden niet
Zal ik morgen weer ff doen, auto staat jammer genoeg nog steeds niet thuis omdat iedereen die ik het gevraagd heb een automaat rijden, en die willen niet slepen (het is 1,5km naar huis toe). Als die verkeerd staat, hoe kan dit dan gekomen zijn, versleten riem of moet er dan echt gek mee gedaan zijn? Riem is 2010 trouwens vervangen. Kan ik hem dan gewoon weer juist zetten, of kan ik net zo goed gelijk de riem etc. vervangen? Zie net dat een heel setje van Bosch met nieuwe rollen maar 80 euro kost namelijk.
Ik zie net via google een topic van dit forum in Astra F CC (X1.8XE), dat is in principe dezelfde motor als ik heb (X1.4XE) alleen een grotere motorinhoud, toch!? http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=47&t=189397. Hij krijgt ook 0340, op zijn op-com dan, alleen staat er bij hem een P voor, maar die kan ik natuurlijk niet zien met het aantal knipperende motormanagement lampjes. Is dat dan alsnog dezelfde fout, of zijn er ook foutcodes met een andere letter ervoor?
Sorry, bedoelde 0340, de pauze is wel echt lang, en dan begint dezelfde code wee, en dat herhaald zich de hele tijd.
Nokkenas beweegt gewoon nog, heb hem net uitgelezen met een stukje koperdraad en kreeg de code 36, welke voor de manifold air pressure sensor is. Tenminste hij ging 10 keer, korte pauze, 3 keer, korte pauze, 4 keer, korte pauze, 10 keer en toen herhaalde hij weer. Zorgt de MAP sensor dat hij niet meer kan starten?
Maar geen compressie kan ook te maken hebben met lekke pakkingen, toch? Distributieriem lijkt me nog wel te vervangen (zelf dan). Maar kromme kleppen is iets duurder, denk ik, of valt dit wel mee, en eventueel zelf te doen?
Distributieriem is de eerste riem die je ziet links als je de motorkap opent toch, of zit die in dat zwarte huisje aan je cilinderkap vast? De riem die open ligt, en je dus gelijk ziet, is niet gebroken, daar heb ik nog aangezeten omdat ik dacht dat ik een scheur zag, maar dat was niks. Morgen ff naar huis laten slepen, vind het maar klote dat de auto ergens anders staat, en ik dus niet gelijk kan kijken als hier wat gezegt wordt. Daarna zal ik alles is nakijken wat hier gezegd wordt, hopen dat het gouden antwoord er tussen staat.
Wat denken jullie trouwens m.b.t. de BDP Sensor? Ik hoor dit namelijk meerdere keren bij anderen voorbij komen.
@bart-gsi wrote:
als het goed is heb jij deze diagnosestekker
en hier onder het lijstje met codes.. kun je deze pagina op je mobiel meenemen en bij je auto terplekken de codes bekijken en ontcijferen…
Code: Item:
Fault:12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock signal circuit n/a
18 Knock control processor n/a
19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
25 Injector valve Low voltage
28 Fuel pump relay contacts Contact problem
29 Fuel pump relay Low voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
52 Secondary air pump relay Low voltage
53 Secondary air pump relay High voltage
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
81 Injector valve High voltage
83 Immobiliser No or wrong code
84 Immobiliser No signal
85 Immobiliser Wrong signal
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Quad drive module (in ECU) n/aBedankt voor het lijstje, die was ik al aan het zoeken. Stel dat de immobiliser geen signaal geeft (84) knippert hij dus eerst 8 keer achter elkaar, korte pauze, 4 keer achter elkaar, lange pauze en dan herhaalt hij die code nog 2 keer, of gaat hij eerst door met (misschien) de volgende code?
@bart-gsi wrote:
volgens wat ik zie in het filmpje.. een keer je accu opladen… zodat je startmotor wat meer “juice” krijgt… en je kan de paperclip methode bij die b corsatjes uitvoeren…
bij je zekeringenkastje heb je een diagnose stekker..
verbind punt A met punt B zet dan je contact aan en tel het aantal keer dat je motormanagementlampje gaat knipperen..
1 – 2 = 12
iedere code doet hij 3 keer herhalen..
code 12 is niks bijzonders.. daarmee geeft hij aan dat je motor niet draait..
als je de codes hebt dan kunnen de meeste je hier verder helpen met het probleem en het ontcijferen van de codeZal ik morgen eens proberen dan, hopen dat het lukt. Geeft hij het dan ook aan als bijv. de bougies kapot zijn, of zal ik voor de zekerheid een setje nieuwe bougies meenemen en die erin draaien?
-
AuteurBerichten