CorsaaatjeC

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • CorsaaatjeC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2021

      Thanks voor de tip
      Ik heb de krukassensor vervangen door een bosch, die staan toch ook wel hoog aangeschreven?

      CorsaaatjeC
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 April 2021

        Aangezien ik thuis werk, heb ik geen lunchpauze genomen, maar ben gelijk de auto in gekropen. Resultaat: de vorige eigenaar vond het nodig om de 2 vervelende lichtjes van motormanagement te verstoppen achter een dikke laag kit/lijm…..want ja…..daar wordt het beter van :wacko: ). Na veel pulken alles eruit gekregen, alles weer terug, lichtjes branden netjes en ineens merkte ik bij starten dat er brandstof in kwam (hoor je aan de motor), en ja hoor…..dikke dot gas erbij en hij startte weer als vanouds. :yahoo: :happy02: :praying: :applause02:

        Gisteren na de vervangen van de krusassensor merkte ik ook al dat de motor iets anders liep, maar toen sloeg ik er geen acht op en aangezien het zondag was wilde ik ook niet de hele buurt vervelen met mijn eeuwige start geluiden.

        Dus allereerst duizendmaal dank voor je hulp, :dank-u: :toppie:

        Nu ben ik wel benieuwd of het nu toch de sensor was of iets in het instrumentenpaneel. Als het de sensor zou zijn geweest, zou de brandstofpomp dan niet minimaal hebben gechoked?En aan de andere kant, wat kan het zijn geweest in/aan het instrumentpaneel?

        CorsaaatjeC
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 April 2021

          Bedankt voor je reactie. Ik ga het gelijk na het werk even doen.

          Ik laat het weten.

          CorsaaatjeC
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 April 2021

            Bedankt voor je reactie,

            Ja heb een multimeter. Heb ook al veelvuldig gemeten, daarom begin ik ook steeds meer te denken aan de startblokkering, maar hoe kan ik dat bewijzen (meten is weten ;-) )

            Remreiniger heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik R10 jump, begint de brandstofpomp met draaien, maar ook dan slaat de motor niet aan, dus ik verwacht met remreiniger ook niet, maar dat is iets wat ik nog even kan proberen. Het klopt inderdaad dat het lijkt alsof er geen compressie, dit was beter/anders, maar door veelvuldig proberen te starten is natuurlijk alles “droog” van binnen (vermoed dat het daar door komt).

            CorsaaatjeC
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 April 2021

              Bedankt voor je reactie,

               

              Hierbij de link naar de zojuist gemaakte video. Zoals je ziet GEEN motorlampjes, maar ik heb al eerder gemerkt dat die niet branden terwijl ik WEL een EGR storing had. Toen uitgelezen met OBD-lezer, EGR klep schoongemaakt, nieuwe pakking en weer terug geplaatst en klaar….geen foutmelding meer.

              ps: op dit moment uitlezen met OBD-lezer levert dus alleen P0130 op, maar met de beschrijving van de P0147, namelijk “O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 3)”

              Ik hoop dat je hier een aanknopingspunt kunt zien/horen

               

              Alvast bedankt,

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)